Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Martine »

Ik heb een blogje geschreven over mijn vondsten bij de Joodse winkeltjes: http://vegetus.nl/vegan-en-koosjer/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Mystique
Leefwijze: veganist

Bericht door Mystique »

Wow Martine! Wat gek om al die producten te zien liggen en te geloven dat het allemaal vegan is!

Laat je ook nog even weten hoe lekker het was?

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ja zal ik doen. Morgen komt de familie, dus dan gaan we lekker samen snoepen. :grin: Die spritsen en fourré koeken heb ik al eens eerder gehad, toen besteld bij Veggiedeli, en die zijn inderdaad heel lekker.

Truus

Bericht door Truus »

Martine schreef:Ik heb een blogje geschreven over mijn vondsten bij de Joodse winkeltjes: http://vegetus.nl/vegan-en-koosjer/
Bij David's Corner hadden ze vroeger -- misschien nog -- de meest heerlijke, romige roomijs. 100% plantaardig zou ik het niet noemen, eerder 98% chemisch. Voor je gezondheid is het absoluut niet aan te bevelen, maar voor wie trek heeft om lekker te zondigen of voor een verjaarsfeestje kan het een uitkomst zijn.

Wel altijd goed de ingrediëntenlijst lezen want niet al het ijs dat er ligt is vrij van dierlijke producten. Een fijne bijkomstigheid is dat dit soort producten geen verborgen ingrediënten hebben want dit soort mensen stellen net zulke strenge eisen als wij.

Overigens als je in Groningen of Maastricht woont, dan zou ik niet weten hoe je het ijs tot thuis bevroren kunt houden.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Goed om te weten van dat ijs :grin: Ik zag bij Mouwes ook Professor Grunschnabel ijs, dat is 100% vegan en 0% chemisch, win-win dus!

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Martine schreef:Ik heb een blogje geschreven over mijn vondsten bij de Joodse winkeltjes: http://vegetus.nl/vegan-en-koosjer/
Goede informatie en positief, zeg! (y)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Klinkt interessant, iemand toevallig een idee of er ook eentje in Utrecht zit?

Truus

Bericht door Truus »

Fynnya schreef:iemand toevallig een idee of er ook eentje in Utrecht zit?
Die is er niet, maar er is wel in New York zo'n winkel die heet 'New Utrecht'...

Ananas

Bericht door Ananas »

Was gister verbaasd bij Lidl, die heeft tegenwoordig ook zoete aardappelen (voor maar 1,50 per kg). Ook frambozen en blauwe bessen, en de rabarber was er supercheap. Ze hebben tegenwoordig ongebrande cashewnoten voor 1,99 per 200 gram. Supernice! Ik kwam met véél meer boodschappen thuis dan gepland :)

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ow, ik ga ook naar Lidl! Ben benieuwd of ze dat vegan gehakt nog hebben.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Webwinkel En& (die heel erg mooie en modieuze vegan schoenen van Beyond Skin, NAE, Cri de Coeur en Neuaura verkoopt) zit van 18 mei t/m 2 juni in een popupstore in Rotterdam: http://www.en-enn.nl/c-2092034/popup-store-fijn/

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Lidl is relaxt! Ze hebben er vaak ook Romanesco, die ik normaliter alleen bij de Ekoplaza zie. En laatst kocht ik er ronde courgette's.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Eef

Bericht door Eef »

Bij de Goody Foods in Almere hebben ze veel vegan opties. We kwamen o.a. het volgende tegen (dat onze EkoPlaza niet heeft):

Vegan slagroom (LeHa), superlekker!, vegan appelstrudel (diepvries), vegan kazen o.a. Wilmersburger, Fry's producten, veg. slager lupine shoarma, vegan muffins (bij de bakafdeling, verder is daarvan niets vegan, behalve het brood), allerlei salade's van De Hobbit, citroen-sorbetijs (de andere smaken niet!), American dressing sla-saus, allerlei notenrepen, rauwe noten-vruchtenrepen, chocoladerepen (o.a. nougat, die lijkt op praline), bounty-varianten, pinda-rotsjes etc. Ik ben vast nog wat vergeten..

Mystique

Bericht door Mystique »

Damn... Waarom altijd alles zo ver weg! :?

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Nou ik zat net te denken ;)

Maar moet er dan een keer een dag uit van maken, net zoals dat ik eens een dag naar Den Haag wil om me daar klem te eten :mrgreen:

Eef

Bericht door Eef »

Zo doen wij het ook hoor. Als we ergens moeten zijn dan kijk ik of er in de buurt iets is waar ik graag het vegan assortiment van wil checken, en dan rijden we daar ook even langs :mrgreen:

En als je er een dagje uit in Almere van wilt maken, daar is ook nog een indiaas restaurant met veel vegan opties (payal.nl - ben er zelf niet geweest) en een bagels&beans waar je (2) vegan bagels kunt eten en koffie verkeerd met sojamelk (de lekkerste die ik ooit heb gehad!) kunt krijgen. Ik weet niet of je in Almere leuk/duurzaam kunt winkelen.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

He leuk, een dagje Almere meeting :) Wij zijn heel blij met Gooody's. Veel vegan opties hebben ze in het assortiment genomen op onze suggestie. Zo hebben ze ook producten van Veggiedeli te koop. En toen de willemsburger en no-muh te koop kwamen bij Veggiedeli heb ik gelijk gevraagd of ze deze ook willen inkopen en dat hebben ze gedaan. No-muh is er dus ook te koop (al kan het natuurlijk uitverkocht zijn). Ze zitten ook op Twitter. Als je van tevoren weet dat je erheen gaat, kan je via Twitter vragen of ze iets apart voor je willen zetten.

Bij Payal kan je inderdaad heerlijk veganistisch eten (en laten bezorgen). Er is veel vegan keuze en het is erg lekker!

Er zit ook een toko in het centrum waar je Prof. Grunschnabel ijs kan kopen. Ook zeker de moeite waard!
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Eef

Bericht door Eef »

Bedankt voor de aanvulling Judith. Dat Payal veel vegan opties heeft, had ik inderdaad van jou gelezen :D
En bedankt voor de uitbreiding bij de goodyfoods :thanks:
Ik had inderdaad nog meer vegan kaas zien liggen, maar omdat ik Wilmersburger perfect vind, gaan we dat niet meer uitproberen. Andere merken zijn zo tegengevallen tot nu toe.

Wat ik nog vergeten was, die goody foods heeft ook heel veel soorten noten, zaden, pitten en superfoods, en een schap met Mattisson superfoods etc.

Danbo

Bericht door Danbo »

Verschilt het assortiment van Gooody Fooods per locatie? Want toen ik enkele maanden geleden - toch wel meer dan een half jaar, zo niet langer - in Zaandam eens vroeg waarom ze geen veganistische kaas (meer) hebben, kwam het antwoord dat de Ekoplaza deze alleen mocht verkopen vanwege een bepaald contract of iets. En omdat Ekoplaza sowieso al dichterbij is (en de lokale supermarkt t.o.v. van hen weer veel meer), kom ik eigenlijk nog zelden bij de Gooody Fooods. Zou er vanwege die kazen, indien die er zijn, echter wel weer een kijkje kunnen nemen.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ooh dat verklaart dan waarom de GF in Zaandam geen/weinig vegankaas heeft. Ze hebben vaak wel Yakso kaas, maar daar heb ik nog nooit een positief woord over gehoord, dus die durf ik niet te kopen.

Trouwens, hallo mede-Zaankanter! Misschien ben je geïnteresseerd in onze Facebookgroep? Of ben je toevallig al lid?

Plaats reactie