Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Vegantastic »

Is al maanden op de markt.
Marla

Bericht door Marla »

Ja, erg lekker!
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Ik weet niet hoe nieuw het is, maar ik zie op hun website dat de producten van de Vegetarische Slager tegenwoordig te koop zijn bij bijna dertig filialen van de Coop, echt heel cool.
In december vorig jaar begon de pilotfase waarbij vier COOP supermarkten onze producten opnamen in het assortiment. Inmiddels is de samenwerking tussen De Vegetarische Slager en COOP officieel. Het assortiment blijft wel lokaal, wat betekent dat ieder filiaal zelf mag kiezen of het De Vegetarische Slager producten opneemt of niet. Heeft u een COOP in de buurt en zou u daar dolgraag onze producten willen kopen? Vragen staat vrij! We zijn in ieder geval trots op deze mijlpaal.
Heeft iemand ze wel eens bij de Coop gekocht? Zijn ze dezelfde prijzen als bij biowinkels enzo?
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Jaa! Zelfs de minisupermarkt bij m'n ouders in de buurt verkoopt het nu :) Weet niet wat het daar kost, zal het eens vragen.
Uniflame
Leefwijze: pescotarier
Contacteer:

Bericht door Uniflame »

Ja! Ik heb de spekjes toen gekocht (maar dat was voordat ik 2 dagen vegan ging, dus ik weet niet of deze specifiek vegan zijn. Maar erg goede kwaliteit en fijn dat het nu redelijk goed verkrijgbaar is :)
Mijn recepten blog (ook vegan): She Likes Bento
Ananas

Bericht door Ananas »

Bij AH heb ik een aantal vegan ontdekkingen gedaan :)

Zoals mijn nieuwe favoriete chocola: puur met stukjes hazelnoot. Eko & fair, 55% puur (ik vind hem lekker romig :))
En snoepjes, ze heten sluwe sleutels en ipv gelatine is pectine gebruikt. Ook geen bijenwas en de kleurstoffen komen uit fruit. Wel flink veel suiker natuurlijk.

Ook spotte ik vegan groene pesto, van het bio huismerk. Hoera!
veggie84

Bericht door veggie84 »

haha die zag ik ook, maar ik ga toch steeds voor de extra puur, scheelt met suiker :P

en nog iets gevonden

ah puur en eerlijk tomatensoep is vegan! voor de rest zijn alles soorten melk in gebruikt of room van boter, maar deze is vegan! allergieinfo melkvrij!
Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Leuke tips! Fijn van die pesto zeg :)
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.
jet
Moderator

Bericht door jet »

Dat soort pesto (basilicumpasta) hebben ze ook bij Xenos (die had het al voor AH het had) :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
cavia

Bericht door cavia »

Hahahah, Ananas is op zoektoch geweest! ;p
Maar wel fijn!

O! En ik hoorde vandaag dat de Lidl (jawel!) een logo heeft staan met "suitable for vegetarians and vegans" oid op sommige producten.
Marla

Bericht door Marla »

Had ik nog niet over die sluwe sleutels verteld? Ze zijn er al minstens een jaar, ik heb al vele zakken verslonden :oops:
Uniflame
Leefwijze: pescotarier
Contacteer:

Bericht door Uniflame »

Bij Bakkerij Loeffen (bakkersketen met zaken in oa. Nijmegen, Wijchen en Cuijck) kwam ik veganistische zachte broodjes tegen. Ik had bijna de fout gemaakt om gewone broodjes bij mijn vegan burgers van vandaag te nemen, maar ik dacht er net op tijd aan. Mijn vriend heeft het daar gevraagd en de eigenaar kwam met een hele lijst aan broden om uit te kiezen en zo ook witte bolletjes. Ze zeiden nog dat ze wat droger zijn dan de andere bolletjes (en dat is tot nu toe ook mijn ervaring met vegan brood) maar bij een burger met een sausje merk je daar niks van. Dus voor de mensen die deze keten in de buurt hebben, vraag er eens naar :)
Mijn recepten blog (ook vegan): She Likes Bento
MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Even offtopic. Wat zit er nou eigenlijk in brood wat niet veganistisch is?
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

MoniqueS schreef:Even offtopic. Wat zit er nou eigenlijk in brood wat niet veganistisch is?
broodverbetermiddel wat dan vaak afkomstig is van eiwitten die ze uit varkensharen e.d. halen.
Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

En heel vaak weipoeder en/of droge melkbestanddelen :(
MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Bedankt, dat wist ik niet. Ik maak mijn eigen brood, veel lekkerder.
jet
Moderator

Bericht door jet »

De melk of melkbestanddelen zitten veelal in witbrood, althans, dat beweert 'mijn' bakker. Ik heb zelf even gecheckt bij de AH op de verpakkingen van voorverpakt brood, en daar lijkt ie gelijk in te hebben.....
Verder beweert hij ook dat de meeste bakkerijen plantaardig broodverbetermiddel gebruiken. De dierlijke variant werd 'vroeger' gebruikt volgens hem....(die is lastiger te controleren, dus dat kun je dan eventueel navragen)

En om even weer on topic te gaan: ik zag bij Xenos een aantal nieuwe producten die zo op het eerste gezicht ook vegan leken. Nog geen tijd gehad om te checken, maar dat ga ik binnenkort even doen.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Nog heel even off-topic over brood: Biologisch brood is zo goed als altijd vegan, in ieder geval veel vaker dan regulier brood.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce
Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

jet schreef:De melk of melkbestanddelen zitten veelal in witbrood, althans, dat beweert 'mijn' bakker. Ik heb zelf even gecheckt bij de AH op de verpakkingen van voorverpakt brood, en daar lijkt ie gelijk in te hebben.....
Was het maar waar. Bij de Jumbo hebben ze gelukkig als een van de weinige vegan witbrood, maar helaas ook heel veel lekker bruin brood met droge melkbestanddelen (kloosterbrood, bepaalde Haafs-nog-wat broden (ene wel ander niet)). Vraag mij niet waarom ze het erin stoppen, want nodig is het zeker niet.
MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Hoe zit htt dan met zuurdesembrood van de biologische winkel? Zou die ook niet vegan zijn? Weet iemand dat?
Plaats reactie