Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Vegantastic » wo apr 18, 2012 8:51

Ananas schreef:Hoewel... ongespecificeerd glansmiddel... :roll: dat zou wel heel suf zijn. Ik heb al 3 zakjes gekocht. Maandag maar even achteraan bellen of ze me kunnen vertellen welk glansmiddel erin zit. Beter is het carnaubawas...
En?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo apr 18, 2012 8:52

Ik kwam bij de AH biologische rinse appelstroop tegen. Zal meestal sowieso vegan zijn, maar had dit biologische product nog niet gezien.

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 18, 2012 18:17

Vegantastic schreef:
Ananas schreef:Hoewel... ongespecificeerd glansmiddel... :roll: dat zou wel heel suf zijn. Ik heb al 3 zakjes gekocht. Maandag maar even achteraan bellen of ze me kunnen vertellen welk glansmiddel erin zit. Beter is het carnaubawas...
En?
Too bad peanutbutter. Vandaag een paar telefoontjes er tegenaan gegooid, en uiteindelijk zei de producent dat het glansmiddel plantaardig is - want het is van bijenwas. De tussenpersoon vond dit ook een raar antwoord maarja. Geen spikkels dus :(

Heeft iemand al eens die bio & vegan decoratie dingetjes die via de Nieuwe Band worden geleverd ergens gekocht?

Ik heb trouwens ook goed nieuws: bij de AH chocolate chips gevonden!! T staat bij de chocolade. Paars zakje, het heet pure smeltchocolade maar zijn gewoon chips.

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 18, 2012 18:19

Vegantastic schreef:Ik kwam bij de AH biologische rinse appelstroop tegen. Zal meestal sowieso vegan zijn, maar had dit biologische product nog niet gezien.
Jaaa die heb ik veel door de havermoutpap gegeten deze winter! :) lekker maar wel btje duur. Healthy planet appelstroop (van ekoplaza) is volgens mij goedkoper.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » wo apr 18, 2012 18:31

Bij Xenos kwam ik verschillende pure chocolade dingen tegen. Chocolade chips met mint (beetje after eight achtig) en kleine chocolaatjes (per stuk verpakt zo groot als een celebration) met stukjes walnoot.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do apr 19, 2012 13:40

JudithK schreef:Bij Xenos kwam ik verschillende pure chocolade dingen tegen. Chocolade chips met mint (beetje after eight achtig)
En fair trade of utz certified? Dat zou nl. top zijn.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » do apr 19, 2012 14:24

Dat denk ik helaas niet.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Ananas

Bericht door Ananas » do apr 19, 2012 14:38

ben ik de enige die chocolade met mint vies vindt? daarvan trekt mijn mond echt samen namelijk :p dat andere klinkt wel heel lekker, die celebration-like thingies.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » do apr 19, 2012 15:59

Ananas schreef:ben ik de enige die chocolade met mint vies vindt? daarvan trekt mijn mond echt samen namelijk :p dat andere klinkt wel heel lekker, die celebration-like thingies.
Nee, hoor ik vind het ook echt niet lekker. Chocolade met sinaasappel (net zo'n klassieker) word ik net zo goed niet blij van.

Ananas

Bericht door Ananas » do apr 19, 2012 16:21

Ja vooral die vind ik zooo vies! Als kind had ik 1 x een choco-sinaasappelbonbon gegeten oid, toen lustte ik een half jaar geen chocola meer.
(hmmmm misschien zou ik dat nog eens moeten doen, is wel goed voor mn lijf :mrgreen:)

TonyJello

Bericht door TonyJello » do apr 19, 2012 17:56

Ananas schreef:Ja vooral die vind ik zooo vies! Als kind had ik 1 x een choco-sinaasappelbonbon gegeten oid, toen lustte ik een half jaar geen chocola meer.
(hmmmm misschien zou ik dat nog eens moeten doen, is wel goed voor mn lijf :mrgreen:)
Ja! Hahahaha! Die sinaasappel-chocola zóóó vies.
Mijn oma had ze altijd. Alleen al die structuur in je mond. :mrgreen:

Ik heb nu al zo'n tijd niets meer gesnoept, ik begin er niet meer aan, want ik mis het niet. Ik zie het nu als vieze calorieen. Vanmorgen kwam ik langs de Xenos, maar ben maar niet naar binnen gegaan om te kijken. Nog maar een paar kilo en dan ben ik 15 jaar terug in de tijd met mijn gewicht. :thumbsup:

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do apr 19, 2012 18:49

Chocolade-mint vind ik afschuwelijk :x , maar zure vruchten bij chocolade vind ik ook niet lekker (kersenbonbons :x etc). Maar pimmetjes (choco - sinaasappel)...daar kon je mij vroeger voor wakker maken :oops: helaas pindakaas..maar beter voor mijn lijn :)
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma apr 23, 2012 20:54

Chocola met sinaasappel en chocola met mint zijn wat mij betreft bijna genoeg bewijs dat er een God bestaat... nom nom nom :mrgreen:

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies » di apr 24, 2012 21:13

Gisteren bij de AH bij mijn werk in de buurt kwam ik een geheel vegan maaltijdsalade tegen. Heb ik voor het eerst sinds tijden een kant-en-klaar maaltijd van AH gegeten en die smaakte goed. Het is de gegrilde groenten salade met pasta en gegrilde groenten en een balsamico dressing zonder kaas, ei oid. Helaas niet bij elke AH in het assortiment. Prijs 5 euro.
Bij AH to Go is sinds kort een couscoussalade die volgens mij ook vegan is, dit is een kleinere salade voor ruim 3 euro oid.

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 25, 2012 11:40

Are you sure? De laatste keer dat ik die salade met gegrilde groenten checkte, zat er ei-something in de pasta.

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 25, 2012 11:41

Fynnya schreef:Chocola met sinaasappel en chocola met mint zijn wat mij betreft bijna genoeg bewijs dat er een God bestaat... nom nom nom :mrgreen:
voor mij dus het tegenovergestelde :D

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo apr 25, 2012 12:32

Ananas schreef:Are you sure? De laatste keer dat ik die salade met gegrilde groenten checkte, zat er ei-something in de pasta.
Er staat bij de pasta: tarwegriesmeel, water, zonnebloemolie, zout. Verder ook geen gekke dingen en de inhoud vermeldt geen e-nummers dus helemaal vegan. Nu hopen dat dat zo blijft.

cavia

Bericht door cavia » wo apr 25, 2012 12:33

wow! er zit vooruitgang in!

en bij ekoplaza kwam ik laatst koeken tegen van bakkerij bolthuis (ofzo?) die vegan waren. het is geen veganmerk trouwens, zag ook nonvegan koeken.

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 25, 2012 12:42

Marlies schreef:
Ananas schreef:Are you sure? De laatste keer dat ik die salade met gegrilde groenten checkte, zat er ei-something in de pasta.
Er staat bij de pasta: tarwegriesmeel, water, zonnebloemolie, zout. Verder ook geen gekke dingen en de inhoud vermeldt geen e-nummers dus helemaal vegan. Nu hopen dat dat zo blijft.
Yeahhh! Er zijn blijkbaar genoeg klachten binnengekomen bij AH om het recept te verbeteren. Fijn!

Eef

Bericht door Eef » wo apr 25, 2012 13:43

cavia schreef:wow! er zit vooruitgang in!

en bij ekoplaza kwam ik laatst koeken tegen van bakkerij bolthuis (ofzo?) die vegan waren. het is geen veganmerk trouwens, zag ook nonvegan koeken.
Bakkerij Bulthuis :) Dat gaat via de biologische Bakkerij Verbeek, dit is het assortiment van Bulthuis, de ingredienten staan erbij vermeld:
http://bakkerijverbeek.nl/index.php?vie ... is+koekjes

Ik ben wel benieuwd welke jij dan had, want ik dacht dat ze geen van allen vegan waren. Ik zie zo op de site ook geen vegan koeken van Bulthuis. Of bedoel je de ontbijtkoek?

Je kunt trouwens bij EkoPlaza ook andere veganistische dingen van Bakkerij Verbeek bestellen, zoals gevulde koek, appeltaart, osawacake, haverkoek en hartige snacks zoals seitanbroodjes, tofubroodjes, samosa etc.
Zonder suiker maar wel met bloem.

Plaats reactie