Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Vegantastic »

Fynnya schreef:Ik kwam op de website van Udea dit tegen: http://www.udea.nl/nl/nieuws/detail/nie ... argarines/
Margarines onder de naam Healthy Planet, die volgens hen 100% plantaardig zijn.
Geen idee hoe het zit met D3, bij de ingrediënten op de website staat bij de bak en braad alleen "Plantaardige olien en vetten. Wortelsap"; en bij de halvarine "Plantaardige halvarine. bevat 40% ollën en vetten. Gezouten. Bevat minimaal 40% meervoudig onverzadigde vetzuren"

Heeft iemand ze al in de winkel gezien en gezien of er D in zit?

Kreeg een melding dat die van Healthy Planet niet vegan zou zijn ivm boteraroma. Maar lijkt mij dat het hier gaat om boteraroma in de vorm van diacethyl. Een gesynthetiseerde versie. En dus niet iets uit boter. Maar kan het mis hebben natuurlijk.

Ananas

Bericht door Ananas »

Hmmm vervelend ja. Ik heb gelezen dat ze ook producten bij de biomarkt in A'dam zouden gaan verkopen, dat is toch niet zo ver van jullie?
En spuitslagroom wordt toch ook verkocht bij natuurwinkels?

[offtopic]in mijn vriezer zou het overigens wel passen hoor :p[/offtopic]

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ik vind die spuitslagroom van Vantastic wel veel beter smaken dan die uit de natuurwinkel. Hopelijk gaan ze het in de toekomst weer verkopen.

Ananas

Bericht door Ananas »

Beter dan de rijstslagroom?

Ik was trouwens vanmiddag bij de Biomarkt en zag dat ze daar biologisch glutenpoeder verkopen :) en ik heb een zak hele kleine soja granulen (TVP) meegenomen van het merk Vantastic Foods meegenomen, dus wie weet hebben ze daar ook wel die slagroom? Heb er niet naar gekeken, ik maak zelf suikervrije slagroom. Ik kwam er eigenlijk om die heerlijke smoked garlic mayo te halen van Infinity Food, maar ging weg met n rugzak vol :p

T valt me op dat ze daar zoveel vegan producten hebben :) echt fijn! De verkoopster bij de broodafdeling vertelde me ook heel blij dat de seitanbroodjes vegan zijn, toen ik vroeg of ze met roomboter of margarine bereid waren. Ik hoop dat de keten een keer gaat uitbreiden, naar Den Haag of Leiden ofzo :D

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ananas schreef:Beter dan de rijstslagroom?
Geen idee! ik heb alleen de sojaversie van Soyatoo geproefd, dus dat is eigenlijk mijn enige (vegan) vergelijkingsmateriaal. Maar ik ben sowieso enthousiast over de slagroom van Vantastic en heb er ook van familie al goede reacties op gehad :)
Ananas schreef:Ik was trouwens vanmiddag bij de Biomarkt en zag dat ze daar biologisch glutenpoeder verkopen :) en ik heb een zak hele kleine soja granulen (TVP) meegenomen van het merk Vantastic Foods meegenomen, dus wie weet hebben ze daar ook wel die slagroom? Heb er niet naar gekeken, ik maak zelf suikervrije slagroom. Ik kwam er eigenlijk om die heerlijke smoked garlic mayo te halen van Infinity Food, maar ging weg met n rugzak vol :p

T valt me op dat ze daar zoveel vegan producten hebben :) echt fijn! De verkoopster bij de broodafdeling vertelde me ook heel blij dat de seitanbroodjes vegan zijn, toen ik vroeg of ze met roomboter of margarine bereid waren. Ik hoop dat de keten een keer gaat uitbreiden, naar Den Haag of Leiden ofzo :D
Oh, dat hoop ik ook! ik wil er snel een keer naartoe gaan, maar komt er steeds niet van...

Marla

Bericht door Marla »

De Biomarkt hoort niet bij een keten. Vroeger toen ik er werkte was het een franchise vestiging van de Natuurwinkel. De eigenaar van die winkel heeft later Ekoplaza opgestart (hij is afgelopen jaar helaas overleden :(). Op een gegeven moment heeft hij de winkel verkocht en de mensen die het overgenomen hebben hebben het na een tijdje omgedoopt tot Biomarkt.
Vroeger hadden we al veel vegan producten, oa. omdat er veel veganisten werkten. Nu werkt er volgens mij nog maar 1, maar hij is wel een bedrijfsleider en hij zorgt ervoor dat ze al die speciale dingen daar verkopen.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Hebben jullie deze al gezien? ;) Sabra Mezze Houmous Fijne Kruiden
http://carrot-brocante.blogspot.com/201 ... uiden.html

Ik wou alleen dat Sabra wat minder zout was... En dat ze bij onze AH het aubergine variant ook hadden.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

cavia schreef:Bij de C1000 kwam ik vandaag biologische peuter snacks tegen (denk aan de peuterkoekjes van Liga). Alles is riet- en bietsuiker vrij (geloof dat alles gezoet wordt met druivenconcentraat) en vrij van kleur-, geur-, en smaakstoffen. Daarbij is bijn alles(behalve de kaasknabbels) veganistisch.
Ik heb een zakje wortelchips (éen persoonsportiezakje) (60 ct, geloof ik trouwens) en een doosje koekemannetjes oid meegenomen (nog onder de 2 euro). Voor mezelf ja.
Nu nog grotemensenversies van alles! Tot die tijd ben ik blij met de peuterkoekjes.
Edit; o ja, dit is de Nederlandse site >> http://www.organix.nl/
Ik kwam deze link nog tegen:
http://www.organix.nl/page/probeer-nu-g ... beergratis
Daar kan je geld terug vragen voor de Organix producten. Leuke manier om het uit te proberen.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Ananas

Bericht door Ananas »

forisma schreef:Hebben jullie deze al gezien? ;) Sabra Mezze Houmous Fijne Kruiden
http://carrot-brocante.blogspot.com/201 ... uiden.html

Ik wou alleen dat Sabra wat minder zout was... En dat ze bij onze AH het aubergine variant ook hadden.
Jaa! Die bestaat nu alweer een half jaar ofzo? Hij mag wat pittiger vind ik, maar fijn om te kunnen varieren :-)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Is EN& hier al ergens genoemd?
Begin dit jaar is de Nederlandse online schoenenwinkel EN& opgericht. EN& staat voor én eco én fabulous en ze verkopen alleen schoenen zonder dierlijke materialen. :D
Op dit moment bestaat hun assortiment puur uit schoenen van het vegan merk Beyond Skin.
http://www.en-enn.nl

Ananas

Bericht door Ananas »

Marla, dank voor de uitleg, ik dacht dat het een keten was omdat ze zo'n fancy wegwijsbord hebben hangen daar ergens in de buurt :)

Overigens ontopic: ik was bij vega toko Sie San hier in Den Haag en kwam daar nori-snacks tegen. Tis gefrituurd, per 3 bakjes verkocht. Wel beetje prijzig, 1,60 ofzo voor die 3, maar lekkerrrrr :mrgreen:

hippyflower

Bericht door hippyflower »

Ik zag bij Etos toen ik al bij de kassa stond ineens dat ze producten van Lavera hebben,de rozen variant en de orange. Dus dochegel,bodymilk,handcreme en badolie.
Ben ik wel erg blij mee, :D is voor mij een stuk dichterbij dan mijn plaatselijk natuurvoedingswinkeltje.
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Die bestaat nu alweer een half jaar ofzo?
halfjaar! :shock: whahaha naja zeg! en ik blij wezen...

en-enn kende ik nog niet :P vind deze pagina van hun website goed geslaagd! http://www.en-enn.nl/c-1032168/waarom-geen-leer/

Fynnya

Bericht door Fynnya »

hippyflower schreef:Ik zag bij Etos toen ik al bij de kassa stond ineens dat ze producten van Lavera hebben,de rozen variant en de orange. Dus dochegel,bodymilk,handcreme en badolie.
Ben ik wel erg blij mee, :D is voor mij een stuk dichterbij dan mijn plaatselijk natuurvoedingswinkeltje.
Cool! Weet je of het veel scheelt met de prijs in de biowinkel?

Marla

Bericht door Marla »

Oh dat is zeker cool ja!

Ik ging net bij de AH eens kijken bij de verse pasta. Ik ging er altijd van uit dat alles wel met ei was bereid maar wou het toch een keer bekijken. Tot mijn verbazing vond ik twee pasta's zonder ei! De ene was spaghetti met basilicum, en de ander met rode peper en knoflook. Lijkt me toch wel eens leuk voor de afwisseling.

indra

Bericht door indra »

indra schreef:weet iemand misschien of en zo ja welke van de AH liefde & passie brood vegan is? die zien er altijd lekker uit..
dit kwam als meer uitvoerig antwoord..

Hartelijk dank voor uw bericht van 1-7-2011. Onderstaand alle beschikbare gegevens.

Olijfbrood bevat geen eieren.
Ingrediënten: Tarwebloem, water, 11% olijven, roggebloem, olijfolie, broodzout, bakkersgist, tarwekiemen, voedingszuur E270.
ALBA LIJST (ALLERGIE INFORMATIE):
Koemelkeiwit: Nee
Lactose: Nee
Kippenei: Nee
Soyaolie: Nee
Soyaeiwit: Nee
Gluten: Ja
Tarwe: Ja
Rogge: Ja
Rundvlees: Nee
Varkensvlees: Nee
Kippenvlees: Nee
Vis: Nee
Schaal-enschelpdieren: Nee
Mais: Nee
Cacao: Nee
Peulvruchten: Nee
Noten: Nee
Notenolie: Nee
Pinda's: Nee
Pindaolie: Nee
Sesam: Nee
Sesamolie: Nee
Glutaminaat: Nee
Sulfiet E220 t/m E227: Nee
Koriander: Nee
Selderij: Nee
Wortel: Nee
Lupine: Nee
Mosterd: Nee

Honing/notenbrood bevat geen eieren.
Ingrediënten: INGREDIENTENDECLARATIE
tarwebloem, water, roggebloem, hazelnoten 6%, geconcentreerde fruitpuree (appel, peer), fructoseglucosestroop,
gist, walnoten 2%, jodiumhoudend zout, suiker, honing 0,6%, tarwegluten, tarwezetmeel,
geraffineerde raapzaadolie, dextrose, emulgator : E422, E472e, E481, enzymen, gedroogd tarwezuurdeeg
(tarwebloem, starter), tarwevezels, verdikkingsmiddel : pectine, plantaardig vet, natuuridentiek honing-aroma,
anti-oxidant : E300, melkzuur.

Frans stokbrood bevat geen eieren.
Ingrediënten; Tarwebloem, water,roggebloem, zout, gist

ps. dat honingbrood staat er tussen omdat ze eerder had gemaild dat die ook vegan zou zijn, nogal duidelijk not dus..

Ananas

Bericht door Ananas »

Fijn! lekker olijfbrood bij de BBQ :) jammer dat ze niet alleen maar "natuuridentiek honing-aroma" hebben gebruikt maar ook dat minuscule beetje echte honing.

Berti

Bericht door Berti »

ananas, dat niet alleen, ik kan me eraan storen want je proeft geen van beide echt in brood...dus kunnen ze evengoed weglaten.
in brood hoort geen zoetmiddel...tenzij het een speciaalbrood is.

effe edit rant:
in brood hoort GEEN: zoetmiddel (goedkoop vulmiddel), tarwegluten (vulmiddel en bij goed meel nergens voor nodig, zorgt voor luchtigheid), emulgator, verdikkingsmiddelen, enzymen.
brood maken is tegenwoordig een VAK, omdat je al die verschillende ingredienten moet kennen om er iets eetbaars uit te fabriceren.

goed brood bevat niet meer dan meel, water, gist (of desem, bij mij) en zout plus ingredienten voor de vulling zonodig.
maar goed, dat is een euvel wat je tegenwoordig overal tegenkomt met gefabriceerd voedsel...

jet
Moderator

Bericht door jet »

@berti: nou gluten in je meel zijn anders wel heel fijn. Zonder gluten wordt je brood 1 brokkelige massa, en heeft het de textuur van een baksteen.... En afhankelijk van de melen die je mixt (sojameel, maismeel etc) is de bakstenigheid meer of minder, maar zo luchtig en elastisch als met tarwemeel krijg je je brood nooit.... Dus gluten in je meel: graag!
=> maar extra toegevoegde tarweglutenmeel is meestal inderdaad onnodig (als je toch al tarwemeel gebruikt voor het bakken).
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Berti

Bericht door Berti »

jet, ik bak al jaren zelf en TOEGEVOEGDE gluten is niet nodig bedoelde ik eigenlijk...tuurlijk zijn gluten in je brood fijn (als je niet intolerant bent) want inderdaad, zoals je zegt.

Plaats reactie