Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
cavia
Leefwijze: veganist

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door cavia » wo mar 09, 2011 11:34

Nooooo, de ananasstukjes moeten blijven! Die zijn zó handig!

Hier in het keukenkastje staat trouwens Lotus Speculoos hagel, gekleurde hagelslag (van Plus) en hazelnootpasta (ook van Plus), allemaal vegan.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo mar 09, 2011 11:57

cavia schreef:Nooooo, de ananasstukjes moeten blijven! Die zijn zó handig!
Vind ik ook!
Ik zou sowieso wel meer variatie willen zien in bevroren fruit.
Bij mijn AH/Jumbo hebben ze alleen blauwe bes, aardbei, framboos, ananas, mango, bramen, rode bessen, en mengelingen daarvan. Weet iemand of er in andere winkels nog andere soorten verkrijgbaar zijn?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo mar 09, 2011 18:47

Ohh, ik hoop ook niet dat de ananasstukjes weggaan, die zijn inderdaad fijn! Zal er de volgende keer op letten als ik bij de AH ben.

En dat sojaijs was ook wel fijn om af en toe te hebben :( gelukkig hebben ze dat wel bij meerdere supermarkten volgens mij, maar ik hoop niet dat het verdwijnt.

En ohja speculooshagel! Die moet ik ook echt proberen :mrgreen:

Fynnya

Bericht door Fynnya » do mar 10, 2011 9:04

*Eva* schreef:Ik kwam bij de AH pas vegan miniloempiaatjes tegen van het eigen merk.
Ik heb ze eindelijk gevonden :)
Bij mijn AH hebben ze ze niet (of op een onvindbare plek) en bij een andere AH in de buurt ook niet, maar pas geleden was ik bij weer een andere AH (een veel kleinere :roll: ), en daar hadden ze ze wel.

Ik vind ze erg lekker!
En ik vond ze gebakken in een koekenpan ook erg lekker, wat bij veel loempia's veel minder lekker is dan gefrituurd; misschien dat het bij deze zo lekker was omdat ze redelijk plat zijn ipv helemaal rond, en dus een groter deel de bodem raakt.

jet
Moderator

Bericht door jet » do mar 10, 2011 17:59

heb je een foto van de verpakking? dan weten we waar we om zoeken.... :wink: :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Marla

Bericht door Marla » vr mar 11, 2011 21:44

Ananas schreef:Ohja ik had bij AH vegan cookies gespot.
Het zijn nieuwe 'oat' cookies in witte verpakking. Er zijn twee smaken, die met cranberry is vegan. Die met chocolade niet, ook al is de choco puur.
Ik heb ze net geprobeerd, vet lekker!

Ananas

Bericht door Ananas » vr mar 11, 2011 22:50

Ik heb vanavond met een vriendin de chips afdeling van AH afgestruind om te kijken welke chips er vegan is. De volgende merken zijn vegan, maar stonden niet in de wiki (ik heb ze net toegevoegd):

- paprika wokkels ah merk
- euroshopper paprika chips
- groentechips ah merk
- cheetos spinners (de allerlekkerste chips! weird!)
- emping / emping blado

en ik heb de 2 kopjes pizza's samengevoegd.

Deze zijn trouwens ook veganistisch
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/c ... 76_200.jpg

Ananas

Bericht door Ananas » vr mar 11, 2011 22:52

evenals deze:
http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/c ... 77_200.jpg

of je die troep wil eten is een tweede :P maar het is wel handig op feestjes enzo.

rik23

Bericht door rik23 » vr mar 11, 2011 23:20

ik ben sinds maanden weer in de toko in nijmegen(palee) geweest en zag daar in de diepvries grote en niet zo dure pakken loempiatjes liggen en ik vroeg me af of het misschien lekker is om ze toch (tegen de tijd dat ik thuis ben zijn ze al lang ontdooit) eens mee te nemen, thuis in de ijskast te gooien en de volgende dag de hele doos leeg te eten. (volgens de chinees blijven die diepvries seitans een week in de ijskast goed)
ik zag er ook gefermenteerde zwarte bonen met zout en gember maar durfte het niet echt te kopen.

weet iemand iets over die als donkerrode cassave chips uitziende gedroogde veg"beef" in zakken?
en weet ook iemand of de verse tofu die je vaak met zakjes uit een bak water pakt, de tempé, sojavellen, etc. genetisch gemodificeert zijn?

Ananas

Bericht door Ananas » vr mar 11, 2011 23:52

Ik weet het niet zeker, maar ik vertrouw Chinese sojaproducten niet wat gentech betreft... Heb tegenwoordig sowieso liever biologische soja.

Die 'beef' heb ik wel eens gekocht en bereid als TVP, maar ik was er niet zo weg van.

Eagle

Bericht door Eagle » za mar 19, 2011 11:31

Ik ben vorige week bij 'De knollentuin' geweest. Dit is een biologische bakkerij/reformwinkeltje in Nijmegen. Ze verkopen geen vleesproducten. Ik had van tevoren gevraagd welke producten vegan waren.

De meeste broden zijn vegan en van het gebak zijn de mueslikoeken en de pure chocoladerondjes vegan.

Van de mueslikoeken heb ik de ingrediënten:

Tarwebisemeel, havervlokken, rozijnen, hazelnoten, zonnepitten, sesamzaad, maïsmoutstroop, sojameel en zeezout.

Ze waren houdbaar tot 5 juni 2011 maar ze zijn al op! :grin:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do mar 24, 2011 11:49

lena schreef:
Ananas schreef:Ohja ik had bij AH vegan cookies gespot.
Het zijn nieuwe 'oat' cookies in witte verpakking. Er zijn twee smaken, die met cranberry is vegan. Die met chocolade niet, ook al is de choco puur.
Jay! Dankjewel. Ik heb ze geproefd en ze zijn lekker!

(Maar bij gebrek aan een "ik kwam iets veganistisch niet meer tegen bij... topic: het soja-ijs (weet niet of het alleen de choco variant was of allebei) ging bij mijn AH uit het assortiment. Net als de bevroren ananasstukjes :( )
Ik heb gezocht en zag ook geen soja-ijs (meer?) bij de AH :( gelukkig nog wel de ananasstukjes!

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » do mar 24, 2011 15:10

rik23 schreef:sojavellen
hoe zagen deze eruit? ik was bij de toko bij mij in de buurt en deze wist niet waar ik het overhad.. ik heb deze gegeten in TX en kan ze maar niet vinden dan bedoel ik dus echt vellen waar je iets in kunt rollen.

Marla

Bericht door Marla » vr mar 25, 2011 8:46

Ik was gister bij de AH op zoek naar de mini loempiaatjes en toen zag ik dat ze in de vriezer ook vegetarische bapaos hadden liggen. Omdat ik die nog nooit had gezien heb ik de ingredientenlijst even snel bekeken, en zo op het eerste gezicht leek het vegan'. Er zat alleen wel een shitload aan e-nummers in en had ik geen lijstje mee, dus misschien zit er daar nog wel iets fouts tussen, ik heb ze dus nog niet gekocht.
Weet iemand hier toevallig of die ok zijn?

rik23

Bericht door rik23 » vr mar 25, 2011 20:03

xmarloesx schreef:
rik23 schreef:sojavellen
hoe zagen deze eruit? ik was bij de toko bij mij in de buurt en deze wist niet waar ik het overhad.. ik heb deze gegeten in TX en kan ze maar niet vinden dan bedoel ik dus echt vellen waar je iets in kunt rollen.
ze zien eruit als vuil-gele stijve vierkante lappen in plastic verpakt en als je ze weekt kun je er wel je onderarm in rollen. zijn niet duur. de toko waar ik was had ze in de rij van mihoen, bonen en zeewier.
zelf heb ik het maar een keer gehad omdat ik ze vond smaken naar de fabriek die ze gemaakt heeft :?

ik zag er ook een grote bus plantaardige ghee voor 4,75

zelf heb ik mijn nieuwsgierigheid bevredigt met de aankoop van een droge staaf agar agar, een doos sojapudding in zakjes, een papieren blik met gefermenteerde zwarte bonen met zout en gember, een pakje tamarinde massa met zout en een blikje duiven bonen. mocht iemand aanbevelingen hebben van dat is er lekker mee dan lees ik dat graag.

*heeft gister een grote doos met kleine loempias gekocht en ze vandaag (product niet opnieuw invriezen en dan 1 dag bewaren) achter elkaar opgebakken en wat was dat lekker zeg :D *

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma mar 28, 2011 15:24

Provamel heeft 2 nieuwe producten, waren die al genoemd?
Een oosterse filet en falafel.

cavia

Bericht door cavia » ma mar 28, 2011 17:24

Ik zag trouwens laatst ook appel-groene thee yofu!

En blueberry en -nog iets- muffins in de natuurwinkel, ook vegan!

Marla

Bericht door Marla » di mar 29, 2011 8:35

cavia schreef:Ik zag trouwens laatst ook appel-groene thee yofu!
Oeh, dat klinkt goed! Die oosterse filet lijkt me trouwens ook wel lekker. Ik heb beide nog niet gezien maar ook niet echt op gelet, zal eens kijken als ik weer in de natuurwinkel ben.

rik23

Bericht door rik23 » wo mar 30, 2011 18:51

[quote="rik23"een papieren blik met gefermenteerde zwarte bonen met zout en gember[/quote]
heb deze inmiddels geprobeerd: sterke smaak die wat lijkt op een mix van oude kaas, marmite en wijn. smaak blijft lang hangen.

marjan

Bericht door marjan » do mar 31, 2011 11:39

Klinkt goed die oude kaas, wijn en marmite! Maar hoe een papieren blik er uit ziet... :? ??? Foto? :)

Plaats reactie