Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
forisma
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door forisma »

Goeie zaak Judith!

Jippia

Bericht door Jippia »

Wij eten heel vaak Alpro vleesvervangers en dergelijke. Ik heb nu vier codes. Marjan, hoe bevalt het kookboek?

Terug naar het onderwerp: Ik was met mijn zwager in een Irakese winkel in Amsterdam Zeeburg (daar wonen zij) en daar zag ik meerdere smeersels van het merk Maza, waaronder meerdere smaken houmous, maar dat maakt mijn zusje altijd zelf. En heel veel bonen in pot en blik, van klein tot megagroot, met of zonder kruiden (heb een blikje Libanese bonen gekocht). En groentepuree in blikjes. En helva (snoepgoed, mengel van oa sesamzaad en suiker) is van veel merken veganistisch. Turks fruit vaak ook. En diepvriesfalafel van verschillende merken. We hadden een merk in handen en de verkoper raadde ons een ander merk aan. Die vond hij lekkerder. Dat was erg leuk. :D

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Is turks fruit vaak veganistisch?! Joehoe! Ik dacht dat er altijd honing in zit, maar dat is dus niet zo?

marjan

Bericht door marjan »

Jippia schreef:Wij eten heel vaak Alpro vleesvervangers en dergelijke. Ik heb nu vier codes. Marjan, hoe bevalt het kookboek?
Ik heb het nog niet... het kan ook een heel aantal weken duren voor je het krijgt...

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Jasmijn schreef:Is turks fruit vaak veganistisch?! Joehoe! Ik dacht dat er altijd honing in zit, maar dat is dus niet zo?
Wat is dat precies? Ik ging ervan uit dat het gewoon fruit was, maar het is iets bewerkts, neem ik aan?

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Het heet (rahat) lukum
http://atthebackofthehill.blogspot.com/ ... lukum.html" target="_blank

http://www.google.nl/images?hl=nl&q=luk ... 00&bih=707" target="_blank
Af en toe lust ik het wel, vooral als er veel noten in zitten.
Het heeft idd niets met fruit te maken.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Mijn schoonmoeder mailde me dat ze veganistische nagellak had gezien ergens. Het is van het merk Aura-Soma: http://www.aura-soma.nl en ook via hun website te koop.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

forisma schreef:Het heet (rahat) lukum
http://atthebackofthehill.blogspot.com/ ... lukum.html" target="_blank" target="_blank

http://www.google.nl/images?hl=nl&q=luk ... 00&bih=707" target="_blank" target="_blank
Af en toe lust ik het wel, vooral als er veel noten in zitten.
Het heeft idd niets met fruit te maken.
JA precies, dat! Weet je zeker dat het sowieso altijd vegan is?

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Jasmijn, het is niet altijd vegan. Voor zo ver ik het weet, zit er zuivel in sommige soorten. Maar dat is gewoon na te lezen op de verpakking ;)
Wat ik tot nu toe in NL heb gezien was allemaal veganistisch (in NL heb je niet zo veel keus als in Turkije :)))

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Oke, bedankt Forisma.

Tempi
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Tempi »

Ik weet niet zeker of het echt 100% veganistisch is (ik heb het niet nagevraagd) maar bij Shakies op Utrecht CS hebben ze sinds kort humus als beleg op een bagel! Ik werd er zelf in ieder geval gelukkig van want het was tot nu toe het eerste (semi)veganistische 'broodje' dat ik op het station ben tegen gekomen.

edit: Volgens de site van Shakies zijn hun onbelegde bagels vegan en ik ben nog nooit niet-vegan humus tegengekomen dus waarschijnlijk is het oké.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Tempi schreef:Ik weet niet zeker of het echt 100% veganistisch is (ik heb het niet nagevraagd) maar bij Shakies op Utrecht CS hebben ze sinds kort humus als beleg op een bagel! Ik werd er zelf in ieder geval gelukkig van want het was tot nu toe het eerste (semi)veganistische 'broodje' dat ik op het station ben tegen gekomen.

edit: Volgens de site van Shakies zijn hun onbelegde bagels vegan en ik ben nog nooit niet-vegan humus tegengekomen dus waarschijnlijk is het oké.
Oh, dat is fijn! Ik dacht eigenlijk dat ze bij Shakies veel meer vegan beleg hadden, want daar las ik altijd over op internet, maar ik heb het in de praktijk nooit gezien :/ in Leiden hebben ze tegenwoordig nauwelijks nog broodjes/eten volgens mij, en toen ik het een paar jaar geleden vroeg wisten ze zelf ook niet wat er vegan was...

Ik had pas wel de desem noten-rozijnenbol in Utrecht :)

Jippia

Bericht door Jippia »

geheel veganistische kaas die raspt als kaas en naar de hier populaire kaas smaakt - in de hypermarkt/supermarkt Auchan in Targu Mures (Roemenië - ben een week bij pa en ma samen met mijn zusje en twee nichtjes). Er zijn zelfs twee merken, maar eentje was voorradig en in drie varianten. Vandaag kaal en over de macaroni geprobeerd. Het is heel verrassend wat je hier tegenkomt voor vegetariërs (en dat is vaak ook geschikt voor veganisten).

marjan

Bericht door marjan »

Hee wat leuk... ik zou je haast vragen om een voorraadje mee te nemen naar Nederland... Ben heel benieuwd... Waar is die kaas van gemaakt?

Tobuzzter

Bericht door Tobuzzter »

Tempi schreef:Ik weet niet zeker of het echt 100% veganistisch is (ik heb het niet nagevraagd) maar bij Shakies op Utrecht CS hebben ze sinds kort humus als beleg op een bagel! Ik werd er zelf in ieder geval gelukkig van want het was tot nu toe het eerste (semi)veganistische 'broodje' dat ik op het station ben tegen gekomen.

Dat klinkt echt heerlijk! Die kaneel-rozijnen bagels vond ik echt hemels met roomkaas toen ik nog geen vegan was. Maar weer een tourtje Utrecht doen binnenkort ;)
Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden. (Schopenhauer)

cavia

Bericht door cavia »

forisma schreef:Ik ben wel geinteresseerd, cavia :P
Een beetje laat, maar hier zijn ze! (Je kan het boek nog wel bestellen, heb net even gekeken)
1t5jtmcd
1fmd9meh

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Nou ja niet echt iets speciaals, maar ik kwam biologische agavesiroop tegen bij AH. Dat zie ik verder nooit in supermarkten eigenlijk

Truus

Bericht door Truus »

Vegantastic schreef:biologische agavesiroop tegen bij AH.
In welk vak? Want als ik aan een van de kinderen die daar werken vraag waar de agavestroop staat, kijkt 'ie me vast heel raar aan.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Stond bij dieetproducten. 3 euro voor een flesje.

jet
Moderator

Bericht door jet »

klopt, in het 'zonnatura'-vak (zo noem ik het altijd :mrgreen: ). Bij de AH hier stond ie er ook, en dat is vlakbij de kassa, dus het viel me op terwijl ik in de rij stond te wachten
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Plaats reactie