Ik heb vaak dat ik in een winkel iets veganistisch tegenkom, en dat even hier wil zeggen, maar het niet belangrijk genoeg vind om helemaal een nieuw topic te starten, alleen voor die ene mededeling.
Voor zover ik kon zien, bestond er nog geen topic voor dat soort losse mededelingen, dus bij deze!
Wat ik deze week tegenkwam, waren veganistisch rösti's, bij de Ikea. En ze waren erg lekker, denk dat ik nog maar een keer naar de Ikea moet
Bij Lidl hadden ze laatst ook veganistische koekjes. Het was Scandinavië/Zweden thema. Dezelfde soort chocolade koekjes als bij de Ikea en amandelkoekjes. Hier lagen ze nog steeds in de winkel ook al is de actie al van een paar weken geleden.
Fynnya schreef:
Is die rode lekker? Ik zag m van de week en was benieuwd. De groene van de Xenos is de lekkerste pesto die ik in Nederland ooit gekocht heb.
Die Frambozen koekjes van de Ikea zijn echt verslavend lekker!
Oh trouwens nog wel een waarschuwing. Er zijn koekjes bij ikea die vegan lijken maar de Nederlandse ingredientendeclaratie klopt niet. In de andere talen staat er namelijk bij dat er vitamine D3 in zit. Ik weet even niet precies om welke koekjes het gaat, zal het opzoeken.
Marla schreef:Die Frambozen koekjes van de Ikea zijn echt verslavend lekker!
Oh trouwens nog wel een waarschuwing. Er zijn koekjes bij ikea die vegan lijken maar de Nederlandse ingredientendeclaratie klopt niet. In de andere talen staat er namelijk bij dat er vitamine D3 in zit. Ik weet even niet precies om welke koekjes het gaat, zal het opzoeken.
Dat zijn niet die frambozenkoekjes, maar ik zag bij deze inderdaad ook dat de Engelse ingredientenlijst heel anders eruit zag dan de Nederlandse. Andere volgordes, E-nummers ipv naam enzo.
Andere regels tov samengevoegde ingredienten als 1 ingredient opnoemen misschien.
JudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
Ze hebben er ook zogenaamde smulbollen met chocolade, koffie en kokos. Ontzettend lekker (alleen maak ik ze tegenwoordig zelf, want ik wil graag fair trade cacao).
Er zijn dacht ik ook dropveters bij de Ikea die vegan zijn.
JudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
Ze hebben er ook zogenaamde smulbollen met chocolade, koffie en kokos. Ontzettend lekker (alleen maak ik ze tegenwoordig zelf, want ik wil graag fair trade cacao).
Ooh, recept?
Er zijn dacht ik ook dropveters bij de Ikea die vegan zijn.
Bij de Hema ook, drop- en aardbeienveters. (Er zijn ook niet-vegan dropveters bij de Hema, ze hebben vreemd genoeg twee soorten).
Die ken ik niet. Wel die chocoladebollen met kokos. Bedoel je die?
Framboos schreef:
Judith bedoelt volgens mij dezelfde als die jullie noemen. Het zijn geen koekjes maar meer een soort grote praline bonbons met kokos erop.
Toch erg fijn dat er zoiets te krijgen is, want alle andere chocolade variantie op standaard puur na zijn vaak niet vegan. En ik hield best wel van praline, bonbon en zeebanket-achtige chocola (beetje ranzige vormpjes, dat dan weer wel...).
Lidl gekruide knoflookteentjes in olie en de opgekruide versie in water. Een euro voor een middelgrote pot.
Aldi en Lidl cassave chips. Geen smaakversterkers toegevoegd.
bij de meeste turkse winkels zijn er vegan blikjes kikkererwten-sesampasta, potten ajvar saus en potten met turkse salade of gebakken groentes te koop.
en bedoel je dan de wat grotere (die ook glutevrij zijn, staat erop) of die kleinere (die heb je ook in een suikervrije variant)? al weet ik trouwens niet of die glutenvrije vegan zijn haha. shit hee, was er gisteren nog.
het knackebrod van de ikea is trouwens ook erg lekker (: