Veganistische bouillon?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
JesseL
Leefwijze: veganist

Re: Veganistische bouillon?

Bericht door JesseL »

GooodyFooods in Almere had ook bouillon met eekhoornjesbrood staan.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* »

@ Fynnya:
*Martijn* schreef:In Utrecht in de Natuurwinkel aan de Nachtegaalstraat, een paar maanden geleden.
Ze hebben hem nog, hoor!

Stein

Bericht door Stein »

Ik heb hier een grote pot groentenbouillon van de Hobbit staan, ook wel goed spul :P verkopen ze in heel Vlaanderen wel denk ik...

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

*Martijn* schreef:@ Fynnya:
*Martijn* schreef:In Utrecht in de Natuurwinkel aan de Nachtegaalstraat, een paar maanden geleden.
Ze hebben hem nog, hoor!
Cool, bedankt :)
Dan ga ik binnenkort nóg een keer kijken, en nu weet ik het merk, dus dan moet het toch lukken.
Ik vraag me wel af hoe het komt dat ik 'm tot nu toe nooit zag, heb ik er nou echt elke keer overheen gekeken? :oops:

Ineke

Bericht door Ineke »

Die potjes van Maggi waar vegetarisch op staat is vegan.
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Ik ben echt heel erg enthousiast over die Eekhoorntjesbrood-bouillon van Vitam. Een klein beetje van die bouillon is genoeg om een heel simpele saus echt heerlijk te maken en het ook een heel luxe gevoel te geven.
Als ik haast heb, maak ik een saus van puur tomatenpuree met wat van deze bouillon, en meer heeft ie niet nodig, de saus is dan al perfect.

TonyJello

Veganistische bouillon?

Bericht door TonyJello »

Zit er geen palmolie in?

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Bij de ingrediënten staat als 3e "ongehard plantaardig vet". Het staat niet nader gespecificeerd.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

TonyJello

Veganistische bouillon?

Bericht door TonyJello »

Hmm, wazig, maar in iedergeval niet specifiek palmolie, want ik heb al vele bouillonsoorten in mijn handen gehad en telkens stond er palmolie op.

Charlotte80
Contacteer:

Bericht door Charlotte80 »

Ik vind de potjes Herbamare bouillionbasis erg lekker. Het is volgens mij eigenlijk drinkbouillion, maar ik gebruik het meestal om mee te koken.

anoniem07

Bericht door anoniem07 »

Die gebruik ik ook inderdaad, die van Herbamare! Lekker in de soep, maar ook een perfecte jus! (Matcht bijvoorbeeld heerlijk met (rauwe) andijviestamppot! :) )

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Fynnya schreef:Ik ben echt heel erg enthousiast over die Eekhoorntjesbrood-bouillon van Vitam. Een klein beetje van die bouillon is genoeg om een heel simpele saus echt heerlijk te maken en het ook een heel luxe gevoel te geven.
Als ik haast heb, maak ik een saus van puur tomatenpuree met wat van deze bouillon, en meer heeft ie niet nodig, de saus is dan al perfect.
Vanmorgen heb ik hem gekocht en net heb ik er een beker van gedronken. Ik vond het lekker, maar een beetje flauw. Ik kon me beheersen, dus ik heb er geen zout bij gedaan.

Die saus ga ik maken voor op de pizza, morgen.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe »

Fynnya schreef:Ik ben echt heel erg enthousiast over die Eekhoorntjesbrood-bouillon van Vitam. Een klein beetje van die bouillon is genoeg om een heel simpele saus echt heerlijk te maken en het ook een heel luxe gevoel te geven.
Waar koop je die? Ik heb echt al overal in Utrecht gezocht maar kan hem niet vinden :(
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Emiel

Bericht door Emiel »

Zonnatura bouillon heb ik altijd.

Die van Maggi en Knorr wil je liever vermijden, zitten wat nasty smaakversterkers enzo in.

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Gnoe schreef:
Fynnya schreef:Ik ben echt heel erg enthousiast over die Eekhoorntjesbrood-bouillon van Vitam...
Waar koop je die? Ik heb echt al overal in Utrecht gezocht maar kan hem niet vinden :(
Bij natuurvoedingswinkels/reformwinkels. Als ze 'm niet hebben kunnen ze het wel bestellen.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Gnoe schreef:Waar koop je die? Ik heb echt al overal in Utrecht gezocht maar kan hem niet vinden :(
Bij die grote natuurwinkel op de Nachtegaalstraat. Ik had eerst ook dat ik 'm nergens kon vinden, en als ik het me goed herinner had ik ook bij die winkel al eens gekeken maar 'm niet gezien, maar omdat Martijn zei dat ze 'm daar echt hebben (zie halverwege dit topic), heb ik nog maar weer eens daar gekeken, en toen hadden ze 'm inderdaad wel. Ik weet niet of ie vaak op is, of gewoon heel erg goed verstopt staat.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe »

Fynnya schreef:
Gnoe schreef:Waar koop je die? Ik heb echt al overal in Utrecht gezocht maar kan hem niet vinden :(
Bij die grote natuurwinkel op de Nachtegaalstraat. Ik had eerst ook dat ik 'm nergens kon vinden, en als ik het me goed herinner had ik ook bij die winkel al eens gekeken maar 'm niet gezien, maar omdat Martijn zei dat ze 'm daar echt hebben (zie halverwege dit topic), heb ik nog maar weer eens daar gekeken, en toen hadden ze 'm inderdaad wel. Ik weet niet of ie vaak op is, of gewoon heel erg goed verstopt staat.
Dan ga ik het nog eens vragen. Bedankt!
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Die van EkoPlaza (heet Healthy people ofzo) is vegan, de groentebouillonblokjes en potjes dan. In de zoutloze zit gist en in de gistloze zit zout, dus dat schiet voor mij niet zo op. En zoals Tony al zei, in beide varianten zit palmolie. Ik doe eerlijk gezegd nu gewoon zonder. Ik maak een paar keer per week een dikke groentesoep van meestal linzen en verschillende groentes of bijvoorbeeld een pompoen, daar gooi ik dan (letterlijk, want ik doe aan speed koken) gedroogde kruiden en specerijen bij. Die bouillon blijkt dan ineens helemaal niet nodig te zijn, maar dat is mijn ervaring.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Emiel

Bericht door Emiel »

Butternutkin schreef:Die bouillon blijkt dan ineens helemaal niet nodig te zijn, maar dat is mijn ervaring.
Is ook zo eigenlijk :wink:

Plaats reactie