Vetara heet het volgens mij, zit in een klein glazen potje met geel deksel en een groenig etiket. Bio basisbouillon (poeder). Te koop bij natuurvoedingswinkels.
Heb nog geen goede vegan bouillon gevonden. Verschillende merken geprobeerd. Ben nu bezig een potje Vetara bouillonpoeder op te maken. Meestal gebruik ik tegenwoordig een mengsel van gedroogde kruiden (tijm, paprika, bieslook, oregano, rozemarijn etc. en eventueel ui- en knoflookpoeder) met wat peper en zout en -heel belangrijk- een scheut(je) soyasaus.
maggi/knorr. een van de twee. de ene heeft een potje die je kan drinken/gebruiken en de ander van die drink bouillonsticks. maar degene die het potje heeft, daar kun je de sticks niet van nemen, en andersom.
Ik vind zelf de groentebouillon van Vetara erg lekker. Ik heb ook hun kruidenbouillon, maar die vind ik niks (geinteresseerden mogen m wel overnemen ).
Maar ik maak eigenlijk nooit soep, dus gebruik m anders dan gebruikelijk denk ik. Ik vind m erg erg lekker bij bloemkool en bij aubergine, die worden heerlijk als ze een beetje 'gemarineerd' worden met de groentebouillon, of als ik wat groentebouillon laat meekoken.
bouillonpoeder van bruno fischer in zak (volgens mij via groothandel de nieuwe band)
bouillonblokjes van bruno fischer ''
bouillonblokjes van terrasana 3 versies met gist ,zonder gist , zonder zout
Als drinkbouillon kan ik de Eekhoorntjesbrood-bouillon van Vitam aanbevelen. Het zijn potjes bouillon-pasta van 150 gram en je hebt maar een theelepel nodig voor een mok krachtige heerlijke drinkbouillon. Een potje kost iets van €3,60. en je doet er heel lang mee. Ik gebruik het op m'n werk tussen de middag met heet water uit de automaat. Ze hebben van dat merk ook groenten-bouillon, maar die Eekhoorntjesbrood vind ik veel lekkerder/krachtiger. Ze hebben het (of kunnen het bestellen) bij Natuurvoedingswinkels.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.
Potje van Knorr is toch sowieso niet vegan? En ik dacht dat in het potje van Maggi een verkeerd E-nummer zat en in de blokjes niet, maar correct me if i'm wrong... Wij hebben altijd die van Vetara, en blokjes van zonnatura geloof ik.