Koffiemelk

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jasmijn
Leefwijze: veganist

Re: Koffiemelk

Bericht door Jasmijn »

cavia schreef:Misschien kunnen we daar een keertje met een aantal mensen een bestelling doen? Om verzendkosten te sparen?
Ik ben dat zeker van plan met mijn noordelijke E-voko. Als andere noordelingen (Indra en Framboos heb ik al) zich hierbij willen aansluiten hoor ik het wel :-)

Ananas

Bericht door Ananas »

http://www.veggiedeli.nl/webshop/koffie ... mer-3-gram

:mrgreen: :mrgreen:

Ik ga snel bestellen :-) Als er meer mensen uit de regio Den Haag & omstreken interesse hebben, hoor ik t graag!

Trouwens, ik heb via twitter aan Provamel gevraagd of er toevallig plannen zijn voor kuipjes koffiemelk. Daarop kreeg ik de vraag terug of ik dacht dat hier een grote markt voor zou zijn. Wat denken jullie? Laat het hen weten op http://www.twitter.com/Provamel

Ik denk zelf dat het echt goed zou aanslaan, melk in de koffie is voor velen heel belangrijk en het zou mensen denk ik overhalen om vaker plantaardig te eten/drinken, omdat het 'gewoon' kan.
Laatst gewijzigd door Ananas op wo feb 02, 2011 0:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Cool, ja dat zou heel goed zijn! Zou het zeker makkelijker maken voor veel mensen denk ik.
Handig om in huis te hebben voor gasten.

maartje

Bericht door maartje »

Ha, wat goed dat ze er nu al opstaan! Ik wil ook wel bestellen, maar zit in Amsterdam.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Wie van de forummers woont in Amsterdam? Misschien wordt het tijd voor een E-voko Amsterdam ;-)

maartje

Bericht door maartje »

Ha, je zou zeggen dat er in Amsterdam toch wel vega's zijn ;) Marla in ieder geval, toch?

dorus

Bericht door dorus »

De haverroom van Oatly is zeer lekker in koffie.
Moet opletten dat ik daarmee niet teveel koffie ga drinken.

Gebruik dit ook als room bij de Irish Coffee.
Je kan hem niet volledig hard opkloppen zoals slagroom maar hij houd wel lucht vast zodat hij luchtiger wordt. Zelfs de niet-veganisten hier verkiezen deze room boven de melkroom voor hun Irish Coffee.

Ook ontzettend lekker om samen met wat gesmolten fondantchocolade, chocoladesaus te maken.
Heb zo op een feest eens 4 pakjes haverroom meegegeven aan een verstokte slagroomadept omdat de saus zo lekker was!

Kortom, ik gebruik die room steeds, ipv de melkroom, in alles, en met succes ook bij diegenen die niet veganist zijn.
Alleen bij exotisch fruit vindt ik de smaak niet echt goed combineren. moet daar nog verder experimenteren.
Beter vijf minuten actie dan tien minuten medelijden.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Ik weet niet of deze al genoemd was, maar bij webwinkel Veggiedeli hebben ze deze vegan koffieroom: http://www.veggiedeli.nl/webshop/desser ... koffieroom

Plaats reactie