Enorme schande begaan

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Lianne
Leefwijze: part-time veganist

Enorme schande begaan

Bericht door Lianne »

Oh ik baal echt als een stekker..

Onder het eten zag ik dat er nog een worstje in de pan lag, die niemand at (aparte pan). Bleek hij voor mij te zijn. Want die lag nog in de vriezer en die zou vegetarisch zijn dus dat kon ik wel eten. Ik kon me niet meer herinneren dat ik een stuk van deze vega worst had gehad, maargoed. Mijn vader heeft een stukje geproefd en vond het megavies, dus het zou misschien wel oke zijn. Ik vond het alleen wel naar vlees ruiken, en toen ik proefde was het ook een vage vleessmaak. Ik heb nu twee jaar geen vlees meer gehad, dus ik dacht, ik zal me wel vergissen. Dus ik heb hem maar opgegeten maar hij smaakte echt niet naar vega dingetjes die ik gewend ben.

En nu.. ben ik de hele tijd misselijk, zere buik en ik ben zoo bang dat het dus wel echt vlees was. En ik begin er steeds zekerder van te raken. Zucht. :(
Erik van Zomeren
Leefwijze: veganist
Locatie: Zutphen, The Netherlands, Earth, Solar System, Milky Way

Re: Enorme schande begaan

Bericht door Erik van Zomeren »

Daar kom je, denk ik, wel weer overheen. Het was trouwens niet echt jouw bedoeling om vlees te eten. Je intentie was goed, maar je zou voortaan wel kunnen proberen om nóg iets voorzichtiger te zijn. Voel je je er maar niet al te schuldig over. Veganistische worstjes zijn trouwens ook niet altijd (of misschien wel helemaal nooit) gezond, hoor!

Beterschap!
Laatst gewijzigd door Erik van Zomeren op wo dec 16, 2009 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
THIS happens when we don't go vegan
Denken "Wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest !
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Vervelend! :( maar kan gebeuren. Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Fynnya

Bericht door Fynnya »

Waarom heb je een schande begaan?
Omdat je dacht dat iets vegan was, maar dat niet bleek te zijn?
Het idee van veganisme is toch om te leven zonder dierenleed te veroorzaken, niet om je eigen lichaam uit de buurt van dierlijke spullen te houden? Daar gaat het toch helemaal niet om?
Ik bedoel, veganisme is een levenshouding, toch geen smetvrees voor dierlijke ingredienten?
Ik kan me voorstellen dat je ervan gruwelt, had ik ook toen ik pas geleden erachter kwam dat iets dat ik graag eet mogelijk vlees bevat (en ik verkeerd voorgelicht was). Dus dat vieze, dat snap ik.
Maar die schande?
Lianne

Bericht door Lianne »

Ik voel me nu wel weer goed hoor, nouja ik zal het maar proberen te vergeten.
Heeft iemand een ideetje, of er toevallig toch vega(n) worstjes zijn, vrij klein met een taaie ''schil''?
Als ik het niet op at werd het weggegooid of ging het naar de hond, dus als het vlees was had het niet uitgemaakt maar toch. Kun je het maar beter opeten alleen bah, het idee! :oops:
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Er zijn een heleboel vegan worstjes, zoals de vega-picknicker. Die is niet zo groot en lekker pittig van smaak, vooral bedoeld om koud te eten, maar opwarmen is vast ook wel mogelijk. En op http://www.heerlijk-vegetarisch.nl" target="_blank vind je nog veel meer lekkere snackworstjes, ik had zo een met een blauw plasticje eromheen, die smaakte... lekker! Maar bij natuurvoedingswinkel kan je ook e.e.a. vinden, bijvoorbeeld de real jumbo, miniwiener en een braadworstachtig geval.
Lianne

Bericht door Lianne »

Oh ik bedoelde eigenlijk, of iemand het herkende, zodat ik misschien kon weten of het nou toevallig toch nog vega(n) was.. Ik vind de Tivall balletjes trouwens wel heel lekker. :)
Berti

Bericht door Berti »

ja herkenbaar....maar toch, je bent ook maar een mens en fouten maken mag.
gewoon doorgaan en volgende keer besluiten voorzichtiger te zijn ;)
in geval van twijfel, dus niet doen....
Truus

Bericht door Truus »

Lianne schreef:Als ik het niet op at werd het weggegooid of ging het naar de hond
Lust die vegan worstje's?

Volgens mij zijn de meeste soorten nepvlees niet vegan. Tivall b.v. bevat meestal kippeneiwit. Alleen de falafelballen niet, maar die zijn dan ook niet nepvlees.
Lianne

Bericht door Lianne »

Nee, maar ik ben nog maar pasgeleden gestopt met ei, dus het kan wel dat er nog dingen inlagen van voor die tijd. Maar ik kon het me echt niet herinneren..
JesseL

Bericht door JesseL »

Truus schreef:
Lianne schreef:Als ik het niet op at werd het weggegooid of ging het naar de hond
Lust die vegan worstje's?

Volgens mij zijn de meeste soorten nepvlees niet vegan. Tivall b.v. bevat meestal kippeneiwit. Alleen de falafelballen niet, maar die zijn dan ook niet nepvlees.
In de supermarkt helaas is dat zo. Daar zijn praktisch alleen de Alpro vleesvervangers vegan. In de Natuurwinkel heb je juist veel meer vegan keuze. Jammer dat we dat niet al wisten als vegetariër. Ik denk dat een hoop vegetariërs en part-time vegetariërs niet weten wat voor super lekkere (vegan) vleesvervangers er bestaan in de natuurwinkel. Ik vond die vegetarische worstjes altijd maar vies, maar de meeste vegan worstjes uit de natuurwinkel zijn zalig en bijna niet van echt te onderscheiden (zonder nou een echte vleessmaak te hebben, maar ze zijn gewoon goed gekruid en extra op smaak gebracht met rook e.d.)

Ik denk als die vleesvervangers uit de natuurwinkel gewoon in de supermarkt verkrijgbaar zouden zijn er een stuk meer mensen wel eens vlees zouden laten staan.
Lianne

Bericht door Lianne »

Ik heb hier wel eens in de natuurwinkels gekeken, maar het bleef bij dingetjes als tartex voor op brood, echte vleesvervangers/vegan burgers ofzo, dat heb ik niet gezien eigenlijk. :(
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Dat is raar. Moet gewoon in het koelschap liggen.
Truus

Bericht door Truus »

Lianne schreef:vegan burgers ofzo, dat heb ik niet gezien eigenlijk.
Die zijn zoooo makkelijk zelf te maken. Je kneedt wat ingrediënten door elkaar, rolt er balletje's van, drukt ze plat en gooit ze in de pan.

Ik heb een soort tosti-oven met uitneembare platen, en een set platen is voor hamburgers. Dan hoef ik niet eens vet te gebruiken en als je er geen dierlijke ingrediënten in doet kun je ze met een zacht doekje schoon vegen.
Plaats reactie