Nieuwe vegan webwinkel online!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jasmijn
Leefwijze: veganist

Nieuwe vegan webwinkel online!

Bericht door Jasmijn » di dec 15, 2009 21:03

Het Nederlandse brusje van de Duitse alles-vegetarisch-site is er! Volop heerlijks:
http://www.heerlijk-vegetarisch.nl/" target="_blank

Ik heb er al het een en ander van in huis, errug lekker en fijn enzo. De website is nog niet helemaal af en er staan spelfouten in, maar dat zal vrijdag wel in orde zijn denk ik.

Magda
Leefwijze: flexanist

Re: Nieuwe vegan webwinkel online!

Bericht door Magda » di dec 15, 2009 21:13

Dat is goed nieuws :thanks:
Dan hoef ik niet meer in Duitsland te bestellen.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » di dec 15, 2009 21:32

Wat leuk! :D *kijkt rond*
Ik zie al een heleboel dingen die ik wil proberen (en waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden!)...

Ben benieuwd naar de site als alles helemaal af is. zouden dan ook de ingrediënten per product online komen?

*gaat weer verder kijken* ^^

indra

Bericht door indra » di dec 15, 2009 21:36

heeft iemand hier al iets besteld, zo ja, wat zijn ongeveer de verzendkosten? vergeleken met NLse prijzen zijn ze goedkoper (weet ik ook toen ik in DL woonde), maar wanneer er verzendkosten overheen komen gaat dit weer ten koste daarvan natuurlijk..?

JesseL

Bericht door JesseL » di dec 15, 2009 21:56

Ziet er erg goed uit! Wat een uitgebreid assortiment.
Ik begrijp alleen niet helemaal jouw band met deze shop Jasmijn? Ben jij er ook bij betrokken?

Ik mis alleen Mayo vna Bruno Fisher. En Tofutti ijs.

De verzendvoorwaarden waren nog in het Duits, maar als dat zo blijft (4,95 verzenden en boven de 49 euro gratis) dan is dat wel erg interessant.

lena

Bericht door lena » di dec 15, 2009 22:02

Oooh, ik hoop ook op een winkel met gratis verzenden boven een bepaald bedrag! Het ziet er alvast goed uit.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di dec 15, 2009 22:17

JesseL schreef:Ik begrijp alleen niet helemaal jouw band met deze shop Jasmijn? Ben jij er ook bij betrokken?
Nee hoor! De winkel is van Henk, een mede-activist van de Anti Dierproeven Coalitie. Hij had me al verteld dat de shop er aan zat te komen en voordat 'ie online ging kon ik alvast bij hem bestellen. Hij zei donderdag toen ik hem zag dat ie zondag online zou staan, dus dacht er net weer aan, heb even gegoogled en voila!
indra schreef:heeft iemand hier al iets besteld, zo ja, wat zijn ongeveer de verzendkosten?
Ja, ik heb dus al besteld, maar voordat de site online ging. 30 heerlijke snackworstjes die allang op zijn... :cry: En een polsbandje met 'V' erop, die ik nu elke dag draag en waar ik superblij mee ben enzo. :) En nog het e.e.a., waaronder een heerlijke soort 'feta' (wel iets harder dan de traditionele dierenfeta). Misschien wat voor jou, Jesse?
Verzendkosten :D Daar had ik geen last van, omdat Henk een bevriende groentenboer in mijn buurt had wonen en ik het daar op kon halen. Maar dat zal helaas voor andere mensen niet zomaar gelden. Dus eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de verzendkosten zullen zijn. Het zal er vrijdag wel op staan. Ik vermoed trouwens dat de verzendkosten van Duitsland aangehouden zullen worden, aangezien dat met de prijzen van de producten ook gedaan is, maar pin me hier niet op vast aub.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » di dec 15, 2009 22:57

Vet!!!
Hoop dat de verzendkosten laag zijn, want er zit veel lekkers bij: allemaal vegan koekjes en muffins enzo :D
Alleen hoop ik wel dat ze eens Nederlands sprekende medewerkers naar die site laten kijken, want de teksten zijn nu wel heel bijzonder:
"Een hoogtepunt in ons assortiment - 100% veganistisch biologische honing! ...... Geweldig voor de smaak en de textuur en het uiterlijk ervan overtuigd HEENI op langs de lijn, op het eerste gezicht is hoe liefdevol de slimme bril ontworpen zijn - net zo veel liefde is in de maak." :lol: Echt de meest briljante zin ooit! Het lijkt wel moderne poezie :lol:
En trouwens, ehm, veganistische honing? :roll: Is het dan namaakhoning, of hebben zij een vreemde definitie van vegan? Hoop het eerste, want anders wordt van alles bestellen omdat zij zeggen dat het vegan is, wel risky business.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di dec 15, 2009 23:02

Fynnya schreef:"Een hoogtepunt in ons assortiment - 100% veganistisch biologische honing! ...... Geweldig voor de smaak en de textuur en het uiterlijk ervan overtuigd HEENI op langs de lijn, op het eerste gezicht is hoe liefdevol de slimme bril ontworpen zijn - net zo veel liefde is in de maak."
:lol:

Het zal vast wel goed komen.

Marla

Bericht door Marla » wo dec 16, 2009 9:03

Wat goed zeg! Ik heb die kazen altijd al eens willen proberen maar vond het teveel gedoe om ze uit duitsland te halen.

JesseL

Bericht door JesseL » wo dec 16, 2009 9:44

Het is wel duidelijk dat het niet door een natuurlijk persoon is vertaald, maar door een vertaaldienst zoals van Google of Babbelfish:
"Sweet William DAIRY GRATIS Chocopasta chocolade pasta" :grin:

Maar het is wel onvoorstelbaar hoeveel ze hebben. Dat wordt echt een culinaire ontdekkingstocht. Alhoewel ik dan wel eerst een bank moet beroven. Ondanks de zeer schappelijke prijzen, tikt het toch snel aan als je van alles wat wilt proberen.

Ondanks het zeer grote assortiment kon ik geen Red Wood producten vinden en wel veel Viana, maar helaas zag ik niet de Viana "gehaktbal"en de "Real jumbo worstjes". Maar goed, er lijken meer dan genoeg andere lekkere dingen.

Aan de beschrijving te zien moet het wel echte vegan honging zijn. Wellicht wat ik al eens eerder opperde, gewoon door mensen verwerkt stuifmeel...

Ik snap alleen de naam van de webwinkel niet. "Heerlijk vegetarisch" terwijl volgens mij alles vegan is...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo dec 16, 2009 9:54

Maakt het toegankelijker natuurlijk. Je moet ook niet doelgroep veganisten nemen, want dat is te klein. De vegetariers zijn een veel interessantere doelgroep om primair op te richten.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo dec 16, 2009 12:16

JesseL schreef: Aan de beschrijving te zien moet het wel echte vegan honging zijn. Wellicht wat ik al eens eerder opperde, gewoon door mensen verwerkt stuifmeel...
Kan dat? Dat is wel interessant! Wil ik wel meer van weten...
JesseL schreef:Ik snap alleen de naam van de webwinkel niet. "Heerlijk vegetarisch" terwijl volgens mij alles vegan is...
Veganistisch is natuurlijk een subcategorie van vegetarisch, en ik denk ook dat het meer mensen aanspreekt als het vegetarisch heet.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo dec 16, 2009 12:48

Fynnya schreef:Veganistisch is natuurlijk een subcategorie van vegetarisch,
Daar zijn de meningen over verdeeld.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo dec 16, 2009 13:51

Vegantastic schreef:
Fynnya schreef:Veganistisch is natuurlijk een subcategorie van vegetarisch,
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Oh ja?

Vegetarisch is volgens vandale.nl
 ve·ge·ta·risch bn, bw 1 (als) van, voor vegetariërs 2 zonder vlees: een ~e schotel
dus dan valt alles wat veganistisch is daar toch ook onder? (omdat het allemaal zonder vlees is). Tenzij je "vegetarisch" leest als ovo-lacto-vegetarisch, dan is het een ander verhaal I guess...

volgens mij hebben ze de definitie van "vegetarisch" trouwens veranderd? o: ik weet vrijwel zeker dat er vroeger op vandale.nl gesproken werd over vlees én vis, en dan eventueel ook nog melk of eieren...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo dec 16, 2009 14:59

Bonnie schreef:Oh ja?

Vegetarisch is volgens vandale.nl
 ve·ge·ta·risch bn, bw 1 (als) van, voor vegetariërs 2 zonder vlees: een ~e schotel
dus dan valt alles wat veganistisch is daar toch ook onder? (omdat het allemaal zonder vlees is). Tenzij je "vegetarisch" leest als ovo-lacto-vegetarisch, dan is het een ander verhaal I guess...
Ja, maar omdat vegetarisch beschouwt word als ovo-lacto meestal is ook het woord veganisme ontstaan om daar boven uit te komen. Niet eronder ;)

Dus sommige voelen zich geen vegetarier. Dus daar zie ik nog wel eens wat discussie over.

Als iemand mij vraagt of ik vegetarier ben, dan zeg ik nee, ik ben vegan.
Omdat ik me niet echt vegetarier voel (of onderdeel daarvan).
volgens mij hebben ze de definitie van "vegetarisch" trouwens veranderd? o: ik weet vrijwel zeker dat er vroeger op vandale.nl gesproken werd over vlees én vis, en dan eventueel ook nog melk of eieren...
Ze hadden het eerder ook over spijzen waarvoor dieren gedood worden.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo dec 16, 2009 15:08

Vegantastic schreef:Ja, maar omdat vegetarisch beschouwt word als ovo-lacto meestal is ook het woord veganisme ontstaan om daar boven uit te komen. Niet eronder ;)

Dus sommige voelen zich geen vegetarier. Dus daar zie ik nog wel eens wat discussie over.

Als iemand mij vraagt of ik vegetarier ben, dan zeg ik nee, ik ben vegan.
Omdat ik me niet echt vegetarier voel (of onderdeel daarvan).
Aha, oké :-) ik zie mezelf ook wel als vegetariër, omdat ik net als elke vegetariër geen vlees eet.
In sommige gevallen zou ik misschien ook alleen zeggen dat ik vegetariër ben, omdat vlees op dat moment relevant is en zuivel etc niet... maar je hebt wel een punt!

Wen

Bericht door Wen » wo dec 16, 2009 17:54

Ik hoop dat het niet duur is om naar België te verzenden, want anders wordt het voor mij te duur.

lena

Bericht door lena » wo dec 23, 2009 14:14

Jammer dat er nog steeds niets over de verzendkosten op de site staat. Ik hoop (vooral voor de winkel) dat het nog wel een echte webwinkel wordt, met een winkelwagensysteem. Invullen wat ik wil hebben op een bestelformulier is iets wat ik alleen zou doen als ik iets HEEEL graag wil hebben. Juist als ze een bredere doelgroep willen aanspreken zou ik het winkelen zo intuitief en makkelijk mogelijk maken. Mensen haken af als het te ingewikkeld wordt.

Lieke
Leefwijze: flexanist

Bericht door Lieke » wo dec 23, 2009 17:35

Joepie!! Heb er nu al zin in! Na de kerst ga ik eens flink inslaan. Heb nog nooit vegaworst gehad, ben benieuwd hoe dat smaakt. Lijkt me wel lekker bij de stamppot, in deze koude dagen. :) (y)

Plaats reactie