Nieuw product alpro!!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
veggie84
Leefwijze: veganist

Re: Nieuw product alpro!!

Bericht door veggie84 » ma mar 19, 2012 17:05

i know alpro is maar 15%minder of zo suiker, :S als ik me niet vergis, en ook nog geraffineerde suiker .

maar serieus als apro niets uitbrengt zonder suiker, als je dat nog niet gedaan hebt, raad ik jou aan, nou ja aanraden, maar als je het tegenkomt, probeer vivera is, je hebt soja drink volgens mij eentje met en zeker weten eentje zonder suiker. ik vond het niet vies of zo tegen lezen in,en het zijn bio bonen

groetjes.

veggie84

Bericht door veggie84 » ma mar 19, 2012 17:08

behalve alpro bio

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » ma mar 19, 2012 18:38

Nu we een Ecoplaza in Leeuwarden hebben kan ik Provamel yoghurtjes kopen (naturel) zonder suiker.
Bij een Jumbo hier hebben ze nu ook Rice Dream drink in diverse smaken zonder suiker.
Alpro drink ongezoet is het enige van dit merk zonder suiker, de light bevat wel geraffineerde suiker en dat eet/drink ik dus niet.

reggie

Bericht door reggie » ma mar 19, 2012 22:47

de alpro naturel mild en creamy bevat 2 gram suiker per 100 gram dus valt wel mee erg lekker trouwens

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » di mar 20, 2012 5:47

Dat is niet veel nee, maar suikervrij is suikervrij en niet suikerarm.

Ananas

Bericht door Ananas » di mar 20, 2012 7:08

Ik zei laatst nog tegen de mensen Provamel op facebook dat ik het zo zonde vindt dat er suiker zit in hun smaakjesyofu, anders zou ik ze kopen. Anderen waren het met mij eens. Kreeg ik terug dat ze weloverwogen de beste optie gebruiken: 'ruwe rietsuiker'. Alsof dat anders is dan bietsuiker, beetje onzinnig.

Trouwens wel gek dat Alpro jou terugmailt over die suikers en dat ze het meenemen in hun overwegingen. Ik heb ze laatst ook gemaild en aan de tand gevoeld over die verdraaide transvetten in hun nieuwe slagroom (die nu alleen nog in België te koop is) en krijg 0 reactie, is toch alweer 2 weken terug.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » di mar 20, 2012 7:23

Het duurde bij mij ook zeker twee weken voor ik antwoord kreeg hoor, dus het kan nog komen.
Rietsuiker heeft de naam iets minder schadelijk te zijn dan bietsuiker omdat deze het idee geeft van een natuurlijker product, maar ook rietsuiker is not-done als je suikervrij eet.

Ananas

Bericht door Ananas » di mar 20, 2012 7:26

Rietsuiker is exact hetzelfde molecuul als bietsuiker, alleen van andere oorsprong. Doet precies hetzelfde in hey lichaam. Ik vind het gek hoe die gezondheidsfabels over rietsuiker de wereld in zijn gekomen.

Truus

Bericht door Truus » di mar 20, 2012 7:55

Ananas schreef:Ik vind het gek hoe die gezondheidsfabels over rietsuiker de wereld in zijn gekomen.
De hele voedingsindustrie hangt aan elkaar met onzin en bedrog. We zouden een nieuwe draad kunnen openen, onze eigen foodwatch.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » di mar 20, 2012 8:12

Ananas schreef:Rietsuiker is exact hetzelfde molecuul als bietsuiker, alleen van andere oorsprong. Doet precies hetzelfde in hey lichaam. Ik vind het gek hoe die gezondheidsfabels over rietsuiker de wereld in zijn gekomen.
Misschien vanwege het lichtbruine kleurtje dat het minder geraffineerd lijkt?
Het maakt wel veel meer voedselkilometers dan bietensuiker. Tenminste als je in Nederland woont.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » di mar 20, 2012 8:40

(Toegevoegde) suiker heeft vele benamingen, oa:
• Suiker
• Kristalsuiker
• Basterdsuiker
• Kandij(-suiker)
• Geleisuiker
• Vanillesuiker
• Glucosestroop
• Fructosestroop
• Glucose-fructosestroop
• Dextrose
• Druivensuiker
• Sacharose
• Sucrose
• Melasse(-stroop)
• Invertsuiker
• Rietsuiker
Allemaal not-done voor mij en ongezond voor iedereen. :wink:

JesseL

Bericht door JesseL » di mar 20, 2012 8:50

Ik zou best suikervrij willen leven, maar naast al veganistisch vind ik dat toch te veel worden. Dan blijft er echt bijna niks meer over (behalve alles zelf maken en nooit buiten de deur eten).
Op een of andere manier kan ik wel die motivatie opbrengen voor de dieren en de wereld, maar niet voor mijn eigen gezondheid.
Met suiker verpest ik alleen mezelf. Met dierlijke producten doe ik heel veel anderen leed en vernieling aan.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mar 20, 2012 8:56

Mss handig de suikerdiscussie ergens anders te voeren (ander topic.. en foodwatch topic is ook interessant) en dit over Alpro te houden. Het is niet verplicht om Alpro producten te gebruiken als veganist hoor ;)

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » di mar 20, 2012 9:10

Sorry... :grin: Misschien kun je dit topic splitsen, als er tenminste belangstelling voor de suiker discussie is.

Ananas

Bericht door Ananas » di mar 20, 2012 9:26

Mag ik wel nog even zeggen dat de yofu van alpro met 2 gram suiker per 100 gram de helft van de suikers van koemelk yoghurt bevat? (4 gram per 100 gram)
Toch een pluspunt, wie weet haalt het nog iemand over voortaan veganistische yoghurt te eten ;-)

Sasha
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Sasha » di mar 20, 2012 17:56

Ik heb vannacht gedroomd over de nieuwe slagroom van alpro die ik nog niet geproefd hem maar in mijn droom was hij heerlijk... Ik wil dat hij ook in Nederland komt!!!!! maar ik heb al te vaak gemaild naar alpro, haha. En ik zal beloven niet te zeuren over transvetten en suiker. Ik eet tenslotte geen slagroom om er gezonder op te worden ;)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma mar 26, 2012 19:24

Fynnya schreef:Op de website van de NVV staat een mail aan supermarkten over het verdwijnen van Alpro-producten. Ik had 'm ingevuld, en nu kreeg ik van de AH als reactie:
"Albert Heijn verkoopt Alpro Soya onder het eigen Puur& Eerlijk merk. Het gaat om de volgende artikelen:

ah p&e b tofu gehakt
ah p&e b tofureepjes gekruid
ah p&e b tofu roerbakfijn
ah p&e b tofu naturel
ah p&e b balletjes
ah p&e b broccoli carré (verkrijgbaar vanaf eind maart 2012)"

Dat laatste is wel tof.
Ik heb een e-mail hierover naar Alpro Soya gestuurd, met nog wat andere vragen over verkrijgbaarheid bij mij in de buurt, en hun reactie was:

"Verder worden onze Alpro producten alleen verkocht onder het merk Alpro en niet onder een huismerk."

AH loopt de boel dus in de maling te nemen. Ook ik had namelijk die reactie gehad van Albert Heijn en daar klopt dus helemaal niets van Ik hoop dat Alpro Soya er iets aan doet (al zou ik niet weten wat :oops: ).
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma mar 26, 2012 20:37

Dani schreef:
Fynnya schreef:Op de website van de NVV staat een mail aan supermarkten over het verdwijnen van Alpro-producten. Ik had 'm ingevuld, en nu kreeg ik van de AH als reactie:
"Albert Heijn verkoopt Alpro Soya onder het eigen Puur& Eerlijk merk. Het gaat om de volgende artikelen:

ah p&e b tofu gehakt
ah p&e b tofureepjes gekruid
ah p&e b tofu roerbakfijn
ah p&e b tofu naturel
ah p&e b balletjes
ah p&e b broccoli carré (verkrijgbaar vanaf eind maart 2012)"

Dat laatste is wel tof.
Ik heb een e-mail hierover naar Alpro Soya gestuurd, met nog wat andere vragen over verkrijgbaarheid bij mij in de buurt, en hun reactie was:

"Verder worden onze Alpro producten alleen verkocht onder het merk Alpro en niet onder een huismerk."

AH loopt de boel dus in de maling te nemen. Ook ik had namelijk die reactie gehad van Albert Heijn en daar klopt dus helemaal niets van Ik hoop dat Alpro Soya er iets aan doet (al zou ik niet weten wat :oops: ).
Haha, oké dan :/ Vraag me af waarom Albert Heijn dat überhaupt beweert...

Ananas

Bericht door Ananas » ma mar 26, 2012 20:39

Dat is best wel nasty! Ik heb geen reactie gekregen van AH maar als ik die wel had zou ik hier flink tegenin gaan!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma mar 26, 2012 20:57

Ja belachelijk he!?
Ik heb ze terug gemaild, met de melding dat het onzin is wat ze beweren en dat ik voortaan wel omloop naar de Jumbo. Maar hierop uiteraard (nog) geen reactie gehad.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Plaats reactie