Nieuw product alpro!!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Nieuw product alpro!!

Bericht door Vegantastic »

Staat ook gewoon in dit topic.

Ananas

Bericht door Ananas »

Truus schreef:
Jasmijn schreef:en opkloproom, hebben ze ook
Wat zit daarin?
alex schreef op facebook:

Ingredienten: water, gehydrogeneerd plantaardig vet, maltodextrine, suiker, gepelde sojabonen (2%), emulgatoren( sucrose-vetzuuresters, mono- en diglyceriden van vetzuren veresterd met melkzuur), zeezout, aroma

transvetten en suiker brrrr

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

welk deel zijn de transvetten?

Ananas

Bericht door Ananas »

Vegantastic schreef:welk deel zijn de transvetten?
gehydrogeneerd plantaardig vet... een behoorlijk groot deel dus.

ik vind het wel gek van een bedrijf dat hun producten als 'gezond' promoot... :?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Hmm, dat vind ik ook wel een teleurstelling inderdaad :(
misschien dat de receptuur nog verandert voordat het hier verkrijgbaar wordt? wie weet...

Truus

Bericht door Truus »

Ananas schreef:ik vind het wel gek van een bedrijf dat hun producten als 'gezond' promoot
Dat doet Alpro toch niet? Ze promoot haar producten als plantaardig.

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Ananas schreef:
Ingredienten: water, gehydrogeneerd plantaardig vet, maltodextrine, suiker, gepelde sojabonen (2%), emulgatoren( sucrose-vetzuuresters, mono- en diglyceriden van vetzuren veresterd met melkzuur), zeezout, aroma

transvetten en suiker brrrr
Gelukkig dat vegans een verlaagd risico op hart- en vaatziekten hebben, dat compenseert 't mooi weer ;) Nee maar, inderdaad wel jammer.

Suiker lijkt me minder dramatisch, en nogal essentieel in slagroom :)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Zitten transvetten ook in gewone dierlijke slagroom?

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Dacht van niet, wel verzadigde vetten.

Ananas

Bericht door Ananas »

Renee1137 schreef:
Suiker lijkt me minder dramatisch, en nogal essentieel in slagroom :)
is net als transvet schadelijk voor je lichaam. en ze hadden ook agavestroop oid kunnen gebruiken...

maar goed iedereen kan natuurlijk doen wat ie wil. ik blijf lekker zelf slagroom maken :)

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Ananas schreef: is net als transvet schadelijk voor je lichaam. en ze hadden ook agavestroop oid kunnen gebruiken...

maar goed iedereen kan natuurlijk doen wat ie wil. ik blijf lekker zelf slagroom maken :)
Nouja, er is voor mij een verschil tussen een vastgesteld feit en een bepaalde, niet-wetenschappelijke richtlijn waaraan je je wel of niet kunt houden. Transvetten zijn bewezen schadelijk; liever zo weinig mogelijk, lijkt het credo. Wetenschappelijke literatuur veroordeelt het gebruik van (suikerbiet/riet) suiker echter absoluut niet als ongezond. Alleen bij excessieve hoeveelheden. Gematigd gebruik, zoals eens een toefje slagroom met suiker, dat zal geen (wetenschappelijk opgeleide) arts je afraden (tenzij je bepaalde lichamelijke afwijkingen hebt natuurlijk).

Aan de andere kant is ook al langer bekend dat agavesiroop niet het gezonde mirakel is waarvoor het eens werd aangezien.

Zoals je zegt, iedereen moet zijn eigen richtlijnen maar volgen, en zelf kiezen waarop die richtlijnen gebaseerd zijn, maar ik denk dat je altijd voorzichtig moet zijn met het presenteren van meningen als vaststaande feiten.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Toegevoegde (geraffineerde) suiker is erg ongezond en kan vele lichamelijke en geestelijke klachten veroorzaken.
Helaas zit in bijna alles wat je koopt suiker, wil je suikervrij eten moet je echt goed opletten en veel laten staan.
Zelfs in brood, soep en veel vega producten zit suiker.
Ik ben een klein jaar geleden gestopt met het eten van suiker en ben nu zo goed als pijn-vrij (fibromyalgie) en zit een stuk beter in mijn vel.
Zelfs mijn huisarts heeft gezegd dat het beter is om geen suiker te eten omdat het ongezond is, dus zeg niet suiker niet ongezond is.. :wink:

Hier nog een linkje over hoe ongezond suiker dan wel is: http://voedzo.nl/geen-suiker/de-gevolge ... w-lichaam/

Ananas

Bericht door Ananas »

Wetenschappelijk onderzoek wordt alleen gedaan als er subsidie voor is en is dus vrijwel altijd uit commercieel belang. Ik heb hier ergens wel een boek over suiker vol wetenschappelijke bronnen etc. maar ik moet je zeggen dat ik te lui ben om het boek te gaan opzoeken.
Van transvetten werd eerst ook niet gedacht dat het schadelijk was en vele producten werden ermee vol gepompt. Wat voeding betreft geldt toch wel het spreekwoord dat men de put pas dempt als er een kalf, of eigenlijk vele kalveren verdronken zijn.

Ik voel in elk geval dat mijn lijf flink van slag raakt van suiker en dat het beter is om het te mijden. Ik denk zeker niet dat agavestroop een wonder gaat verrichten, het was slechts een voorbeeld. Stevia, oerzoet, appeldiksap: voldoende minder-geraffineerde zoetmiddelen beschikbaar.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Ik gebruik helemaal geen vervanger voor suiker ik heb het gewoon weggelaten.
Soms een suikervrij dropje, daar zit dan wel een zoetstof in, maar verder niets.

reggie

Bericht door reggie »

bij deen hebben ze vanaf vandaag 3/4 literpakken yofu? mild & creamy in het assortiment
nu in de actie voor 1,29

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

reggie schreef:bij deen hebben ze vanaf vandaag 3/4 literpakken yofu? mild & creamy in het assortiment
nu in de actie voor 1,29
Interessant. Weet je wat het verschil is met de gewone yofu? Of is het gewoon de oude yofu met een nieuwe naam en verpakking?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Fynnya schreef:
reggie schreef:bij deen hebben ze vanaf vandaag 3/4 literpakken yofu? mild & creamy in het assortiment
nu in de actie voor 1,29
Interessant. Weet je wat het verschil is met de gewone yofu? Of is het gewoon de oude yofu met een nieuwe naam en verpakking?
Oh! klinkt interessant inderdaad! helaas geen Deen hier... Ik <3 yofu dus zou blij zijn om een iets voordeligere verpakking te kunnen kopen :)

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Wij hebben het vandaag gelijk gekocht bij Deen (wat een fijne buurtsuper ;) ). Zal van de week wel laten weten wat het verschil precies is.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Lijkt me wel een minder handige verpakking, of niet? hangt er vanaf hoe dik die Mild&Creamy is natuurlijk, is het misschien meer een yoghurtdrank dan? Dat lijkt me wel lekker! Maar ik vind het bij die yofu iig juist fijn hoe makkelijk je het etiket los kunt maken en plastic & papier scheiden enzo.

Oh nee wacht, ik vond net dit (waarschuwing: Googlevertaling vanuit het Zweeds :p) en het klinkt wel als gewone yoghurt, maar dan nog beter dan de oude. Oké ik wacht wel gewoon af op jullie reacties, haha :)

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Het is inderdaad gewone yofu, geen drinkyofu. Het schenkt makkelijk uit het pak, maar weet nog niet hoe leeg je het pak krijgt. De yofu bekers kon je makkelijk uit lepelen en inderdaad karton eraf halen, plastic in de plasticbak doen.
De smaak van de naturel is wel een stuk beter dan die van yofu. Er zit niet zo'n zoete vanille smaak in zoals die bij de naturel van yofu wel zit. Lijkt me een stuk beter om te gebruiken in gerechten.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Plaats reactie