Nieuw product alpro!!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Truus
Leefwijze: veganist

Re: Nieuw product alpro!!

Bericht door Truus »

Vegantastic schreef:Een klein deel uit brazilie. En voor de rest uit china en canada.
Dat vermoedde ik dus. Is het niet beter om aardappels te eten? Die groeien in NL.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Dat is een andere discussie, kan je eventueel een topic over openen als die er nog niet is.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

reggie schreef:ik zag gisteren de nieuwe lekker smeren in de winkel,keek ik op de verpakking staat er nog steeds vitamine D op,Niet vermeld als D2
vandaag weer met alpro gebeld.
men zegt dat er echt vitamine D2 in zit,op de vraag waarom dit dan niet als dusdanig wordt vermeld,terwijl dit bij de andere alpro producten wel het geval is,en dit net een nieuwe verpakkingslijn is,kon men niet direct antwoord geven
ik vertelde ook dat ik graag zie dat er D2 op de verpakking komt te staan als het er in zit
men gaat het intern bespreken,en dan wordt ik teruggebeld als het goed is anders bel ik hun wel weer
ik twijfel dus nog over de gebruikte vitamine
wil iemand van de nvv een pgv voor dit product aanvragen?

Ben je al teruggebeld?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Hmm, ik heb hier een pakje en daarop staat "vitamine D 2,4", dus dat zijn dan D2 én D4 denk ik. Ik nam aan dat het oké was omdat er geen D3 stond, maar ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met D4 (had ik nooit van gehoord?)...

*Martijn*

Bericht door *Martijn* »

Misschien 2,4 microgram?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

*Martijn* schreef:Misschien 2,4 microgram?
Oh! Ik weet het echt niet. Ik hoop dat Reggie nog iets van Alpro gehoord heeft, want het wordt er niet duidelijker op.

Marla

Bericht door Marla »

Ja er staat vitamine D 2,4 microgram, beetje suffe manier van opschrijven.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bonnie schreef:
*Martijn* schreef:Misschien 2,4 microgram?
Oh! Ik weet het echt niet. Ik hoop dat Reggie nog iets van Alpro gehoord heeft, want het wordt er niet duidelijker op.
Ineke heeft contact met Alpro gehad en het zou idd gewoon vervangen zijn vanaf de nieuwe verpakking.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Marla schreef:Ja er staat vitamine D 2,4 microgram, beetje suffe manier van opschrijven.
Oh, sorry! verkeerd gekeken dan :) fijn dat het gewoon vegan is! Ik had 2 kleine pakjes geprobeerd via dat try-now (goed dat je dat zei, Indra!) en ik ga het wel vaker kopen denk ik.

Truus

Bericht door Truus »

Ik zag op de achterkant van de Alpro vla
-- :twisted: die ik niet eet hoor, heus niet :twisted: --
dat er ook een aardbeiensmaak van is, maar die heb ik nooit gezien, jullie?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Truus schreef:Ik zag op de achterkant van de Alpro vla
-- :twisted: die ik niet eet hoor, heus niet :twisted: --
dat er ook een aardbeiensmaak van is, maar die heb ik nooit gezien, jullie?
Van de vla? Nooit gezien, maar ik heb wel pas de aardbeiensmaak van de yoghurt ontdekt en die vind ik in ieder geval erg lekker!

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Marla schreef:Ik zag vandaag in de winkel dat de tofu en gekruide tofu stukjes van alpro nu bio zijn geworden. Ik zie er niks over op hun site staan, vraag me af of al hun vleesvervangers nu bio gaan worden, dat zou wel fijn zijn!
Ik heb ze gister ook gehad, er staat nu ook Vegan-logo op. Of misschien was dat altijd al zo?

Truus

Bericht door Truus »

Bonnie schreef:pas de aardbeiensmaak van de yoghurt ontdekt
Alpro? Is dat houdbare yoghurt of staat die in de koeling? En heeft Alpro dan ook naturel yoghurt, een soort Soyade?

reggie

Bericht door reggie »

ik ben nog niet teruggebeld door alpro,zal ze van de week nog eens bellen,maar zie dus graag een pgv ivm de vitamine D

lena

Bericht door lena »

Ik kom de Alpro burgers en filets ineens nergens meer tegen. Jullie wel? Ik ben bij twee Super de Boers geweest die altijd het hele Alpro assortiment hadden, en nu alleen nog maar de tofublokjes en het tofugehakt. De C1000 hier had altijd ook de burgers. Nu alleen nog de appelfilets, en ook de blokjes en het gehakt.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

lena schreef:Ik kom de Alpro burgers en filets ineens nergens meer tegen. Jullie wel? Ik ben bij twee Super de Boers geweest die altijd het hele Alpro assortiment hadden, en nu alleen nog maar de tofublokjes en het tofugehakt. De C1000 hier had altijd ook de burgers. Nu alleen nog de appelfilets, en ook de blokjes en het gehakt.
Jammer is dat! de C1000s waar ik was hadden ook alleen de appelfilets, maar ze noemen die wel "burgers". Ik zag de gewone filets pas nog wel maar dat was in België...

Fynnya

Bericht door Fynnya »

lena schreef:Ik kom de Alpro burgers en filets ineens nergens meer tegen. Jullie wel?
Mijn Jumbo had ze vorige week nog wel, maar dat zou natuurlijk nu net veranderd kunnen zijn.

Marla

Bericht door Marla »

Ik zal eens kijken, hier hadden ze ze ook nog wel bij de Super de Boer.

Alpro heeft trouwens een nieuw product: fijngehakt naturel. Wel gezien al, nog niet geprobeerd. Je kan het trouwens gratis proberen, dwz, ze hebben nu een "niet goed, geld terug" actie.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik zag (en kocht een deel van) alle producten van Alpro nog bij de Jumbo een week geleden...

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Marla schreef:Alpro heeft trouwens een nieuw product: fijngehakt naturel. Wel gezien al, nog niet geprobeerd. Je kan het trouwens gratis proberen, dwz, ze hebben nu een "niet goed, geld terug" actie.
Lekker spul.
Ik heb 'm nu 1 keer gehad, en vond 'm veel lekkerder dan hun gewone gehakt. Het smaakt wel heel anders, hij smaakt een klein beetje als een van die burgers van hun. Het is wel een vrij specifieke smaak waar ik niet altijd zin in heb, maar ik ben er wel enthousiast over.

Plaats reactie