majo-lijn

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Raymond Sluitman schreef:Nee Wanda ze is 3 weken op vakantie zonder mij. Vandaar dat ik me aan Marije vastklamp.

Nog even iets Wanda.......ik vermoed een complottheorie. Ik zie namelijk opeens overal de naam Mayo-lijn.

Maar Raymond er is ook een leven zonder dat fijne product.

Zou ik gek aan het woorden zijn?

Waar is mijn Mayo-lijn............H E L P !
Duidelijk een geval van mayo-lijn tekort.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Raymond Sluitman schreef:Nog even iets Wanda.......ik vermoed een complottheorie. Ik zie namelijk opeens overal de naam Mayo-lijn.
Dat is een normaal verschijnsel.
Als je zwanger bent zie je overal opeens babies. Als je naar de dokter moet omdat je je zorgen over iets maakt, dan heeft iedereen om je heen opeens enge ziekten.
Normaal Raymond.

Ga maar gewoon door met jouw rouwproces. Wat is het ook al weer: woede, verdriet, begrip. Er zijn een paar stappen waar je doorheen moet.

Als Mohan en ik iets vinden dat we lekker vinden, zeggen we altijd tegen elkaar dat het waarschijnlijk snel verdwijnt. Heel, heel veel produkten die wij over de jaren lekker hebben gevonden zijn verdwenen. Wij hebben een afwijkende smaak, en dan gebeurt dit vaak. Mijn rouwproces met elk produkt is over de jaren heen steeds korter geworden.

Jo:)

Bericht door Jo:) »

DeNatuur.NL schreef:
Raymond Sluitman schreef:De Weteringschans Natuurwinkel is de enige die hem heeft. Het is namelijk een klein bedrijf uit België die het spul ambachtelijk maakt en speciaal naar Amsterdam komt, mits de winkel een vrij grote bestelling doet.

Ik vond Veganaise overigens niet lekker, maar ik zit midden in mijn rouwverwerking, dus wellicht ben ik niet voor reden vatbaar.

Raymond
Dan zal ik maar naar de weteringsschans gaan ipv elandsgracht. Is dat niet zover lopen vanaf amstelstation? Op de kaart lijkt het niet zo ver te zitten, maar dat kan nog weleens anders zijn :)

Naja, dan maar met de tram.
'k zou ook met de tram gaan. Weteringschans ligt niet echt dichtbij het amstelstation.
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
-- Mahatma Gandhi

Marije

Bericht door Marije »

hoi raymond,
je mag altijd op mijn schouder uithuilen hoor..en ik vind het lief dat je je laatste potten met me wil delen, maar dat kan ik je denk ik niet aandoen..(ik zie namelijk nog niet overal mayolijncomplottheorieen, en heb toevallig van mn moeder nog een pot gekregen en zo een laatste afscheid kunnen nemen :D )
ik ga binnenkort ook de veganaise maar proberen, ik wist niet dat ze hem op de weteringschans hadden, daar woon ik gelukkig niet zo heel ver vanaf..

Marla

Bericht door Marla »

De weteringsschans is niet de enige meer in Amsterdam die hem verkoopt, op de elandsgracht hebben ze hem ook, en hij is daar nog goedkoper ook...

Apraxia

Bericht door Apraxia »

*stamp stamp*
Ik wil mayo lijn.
Zouden de 'oude' potten binnenkort niet verschijnen bij winkels als Xenos?

jetset

Bericht door jetset »

kwam gelukkig ook nog 3 potten oude mayolijn tegen in enschede bij de super de boer :)

blij blij

en ik hoorde dat bij een sanders in hengelo nog rond de 20 potten stonden :D maar dit weet ik niet zeker

lang leve de kleine burtsupers die wel bij een grote keten zitten en daarom dus wel een groot assortiment hebben, maar dit niet kunnen verkopen-> vegaproducten voor weinig geld in de aanbieding en nu dus weer overgebleven potten mayolijn

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Ik ben het zat...ik wil weer Remia. Ik stuurde de volgende meel naar ze:
Hallo Remia!
Ik heb een vraagje namens honderden veganisten uit Nederland :)
Jullie produkt `Remia Mayolijn´ was voorheen geschikt voor veganisten. Wij kochten dit massaal in omdat er EINDELIJK een veganistische mayo kwam die wél echt lekker was en niet naar muffe soja smaakte. Eindelijk konden we weer mayo met een normale doch heeeeerlijke smaak eten.
Tot ons groot verdriet hebben jullie er op een gegeven moment `droge melkbestanddelen´ aan toegevoegd. Nu is deze mayo dus niet meer geschikt voor veganisten. Dit wordt ten zeerste betreurd. Wij begrijpen dat dit ingredient is toegevoegd om de substantie wat beter te maken maar wij moeten ons weer vergrijpen aan vieze muffe sojamayo :(
We denken met weemoed terug aan de tijd dat gewoon in de supermarkt mayo konden kopen.
Zou er misschien een kans inzitten dat jullie de `droge melkbestanddelen´ vervangen door een plantaardig of synthetisch alternatief?
We beloven dat we dan weer massaal gaan inkopen en genieten!

Met vriendelijke groet, namens (bijna) alle veganisten van Nederland,
Wordt vervolgd
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

:D

Annemieke

Bericht door Annemieke »

Tja, honderden veganisten. Dat is, ben ik bang, niet echt een doelgroep te noemen.

Apraxiaalsgast

Bericht door Apraxiaalsgast »

En dan blufte ik ook nog eens :D

(Ik ben trouwens altijd van het motto "nooit geschoten is altijd mis")

Gast

Bericht door Gast »

Wat een nederig verzoek aan een bedrijf dat in veel producten allerlei bestanddelen verwerkt uit de bio-industrie. En dan nog wel namens (bijna) alle veganisten in Nederland! En dat alleen omdat Apraxia (en een handjevol anderen misschien) zo graag veganistische mayo wil. :roll:

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Anonymous schreef:Wat een nederig verzoek aan een bedrijf dat in veel producten allerlei bestanddelen verwerkt uit de bio-industrie. En dan nog wel namens (bijna) alle veganisten in Nederland! En dat alleen omdat Apraxia (en een handjevol anderen misschien) zo graag veganistische mayo wil. :roll:
Bedrijven laten merken dat er veganisten zijn en ze misschien wat meer laten nadenken over wat dat precies inhoudt is naar mijn mening altijd goed.

Gast

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:Wat een nederig verzoek aan een bedrijf dat in veel producten allerlei bestanddelen verwerkt uit de bio-industrie. En dan nog wel namens (bijna) alle veganisten in Nederland! En dat alleen omdat Apraxia (en een handjevol anderen misschien) zo graag veganistische mayo wil. :roll:
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn toch.

Gast

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn toch.
Vandaar waarschijnlijk ook de reactie?

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw mail en berichten wij u als volgt.

Remia heeft als eerste een 100% plantaardige mayo op de markt geïntroduceerd en realiseert zich het belang hiervan. De speciaal hiervoor ontwikkelde receptuur blijkt echter niet stabiel genoeg te zijn, met als gevolg grote structuur- en viscositeitsproblemen.
Dit heeft Remia doen besluiten de receptuur te wijzigen, waarbij gebruik gemaakt wordt van grondstoffen die het product de juiste structuur en viscositeits-
eigenschappen meegeeft.
Wellicht zal het in de toekomst wel mogelijk zijn door het gebruik van nieuw ontwikkelde grondstoffen en een stabiele 100% plantaardige mayo te produceren.

Daarnaast kunnen wij u melden dat het melkzuur E 270 dat in de Mayo-lijn receptuur wordt gebruikt afkomstig is van plantaardige grondstoffen.

Wij danken u voor uw reactie en vertrouwen erop u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet
Remia C.V.

Mevrouw A.M. Schouten
Consumentenservice.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Apraxia schreef:
De speciaal hiervoor ontwikkelde receptuur blijkt echter niet stabiel genoeg te zijn, met als gevolg grote structuur- en viscositeitsproblemen.
Was ze dit eerst niet opgevallen?
Dit produkt is toch een behoorlijke tijd verkocht?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Wanda schreef:
Apraxia schreef:
De speciaal hiervoor ontwikkelde receptuur blijkt echter niet stabiel genoeg te zijn, met als gevolg grote structuur- en viscositeitsproblemen.
Was ze dit eerst niet opgevallen?
Dit produkt is toch een behoorlijke tijd verkocht?
Ja maar er klagen mensen over dat het na verloop van tijd (waarschijn vele weken/maanden) op eens structuur verliest. Nooit wat van gemerkt eigenlijk.

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Veganaise!

Bericht door Marcello »

:arrow:
http://www.sano-promotions.nl/SubMerken_veganaise.html
geef mij die maar :wink:
vooral de "gewone" met kruiden.

Die Remia was inderdaad een beetje blubberig, wat voor normale klanten waarschijnlijk niet acceptabel is.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Ja die veganaise is ok maar niet makkelijk te krijgen. Moet er andere mensen voor inschakelen en daar houd ik niet van.
Die Remia kon je gewoon in supermarkt krijgen en daar kom ik regelmatig/vaak.

Plaats reactie