Vegan 'magnums'

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
An apple a day
Leefwijze: veganist

Vegan 'magnums'

Bericht door An apple a day »

Voor de Groningers onder ons, ik heb deze week 24 vegan ijsjes besteld van het merk BonVita, het ijs heet Bon Ice, het is Rice milk chocolate, covered rice icecream. Een heel dik chocolade ijsje dus. Ik heb er 12 moeten afnemen (nou ja, moeten....) maar er liggen voor de liefhebber dus nog wel een paar in de koeling bij de Natuurwinkel aan het Zuiderdiep. Ik hoop dat ze goed verkopen, dan heb je kans dat ze ze blijven bestellen. Ze kosten 1,89 euro per stuk en zijn errug lekker :D

Veganpix

Re: Vegan 'magnums'

Bericht door Veganpix »

Sinds vorig jaar zomer ook in de natuurwinkel in Almelo. Het schijnt dat ik de grootste afnemer ben :D . Kost hier slechts 1,79 :P

Framboos

Bericht door Framboos »

Ja, zo veel kosten ze ook in Hengelo.

Ga vanmiddag even wat magnums ophalen. En dan kijken hoe lang ze overleven in mijn diepvries...

An apple a day

Oh ja, het ijs is ook nog eens Fair trade :D

Quote van uit een nieuwsitem van http://www.biopunt.nl" target="_blank: 'De smaak van het ijs is zoals ijs zou moeten smaken maar dan zonder melk. Dus lactosevrij, glutenvrij, biologisch, Fairtrade en heel lekker! En de chocolade dus ook zonder melk en dus lactosevrij.'

Maar om nou voor een dubbeltje minder naar Almelo of Hengelo te fietsen, hmmm.

jet
Moderator

Bericht door jet »

was vanmiddag bij de natuurwinkel in Enschede, onweerstaanbaar zin in een vegan-'magnum' , maar toch niet genomen..... Vond ik wel knap van mezelf, want die dingen zijn echt mega-lekker!
Ga maandag de diepvries poetsen, en daarna mag ik pas weer eentje kopen van mezelf.
Bovendien is het natuurlijk wel bijna aan pakje boter dat je opeet. Niet dat ik nou op dieet ben ofzo, maar in de vakantie eet ik toch al meer (of eigenlijk, anders, en niet op vaste tijdstippen enzo) dan normaal, dus dan maar even niet zondigen :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos »

Pakje boter? Hoezo?

In een pakje margarine zitten ongeveer 1800 calorieën, in zo'n magnum van Bonvita 323... En nee, in een echte magnum zitten ook niet zo veel calorieën als in een pakje boter, dat is een fabeltje...

Ben net langs de Natuurwinkel geweest, er lagen er nog vier...

jet
Moderator

Bericht door jet »

ok, fabeltje, maar het bevat nog steeds meer calorieen dan niks... :mrgreen:
Maar goed, ik heb in elk geval iets om me op te verheugen nadat ik de koelkast/diepvries heb schoongemaakt!
Toen dacht ik even een kopje bijna calorievrije-nepkoffie te gaan drinken, en o schrik: "Een kop oploscichorei bevat nauwelijks 7 kcal"..... Volgens mij is die k een foutje, althans dat hoop ik, anders ga ik vanaf nu voor elk kopje nepkoffie dat ik wil drinken een vegan-magnum nuttigen!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos »

Als ik het heb over calorieën dan bedoel ik eigenlijk kilocalorieën...

An apple a day

Framboos schreef:
Ben net langs de Natuurwinkel geweest, er lagen er nog vier...
Ai, ik ben bang dat er dan achterin de vriezer nog een bruine zak ligt met een stuk of 8 ijsjes.
Ik had nog zo gezegd dat ijs in een bruine zak achterin de vriezer niet goed verkoopt :(
Ik ga maandag wel even langs om ze in de 'etalage' te leggen.

indra

Bericht door indra »

nu nog (22/7?) dan ga ik zaterdag misschien langs........

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Ikke ook ijs!!!
Zouden ze ook magnums verkopen in Nijmegen? :D
Als ik wacht tot ik weer in Groningen ben, hebben jullie vast alle ijsjes al opgegeten... :cry:

Framboos

Bericht door Framboos »

Jasmijn schreef:Ikke ook ijs!!!
Als ik wacht tot ik weer in Groningen ben, hebben jullie vast alle ijsjes al opgegeten... :cry:
Dan kun je altijd nog vragen, zeggen dat je hoorde dat er vegan magnums waren en dat je die heel graag wilt proeven en of ze die niet in hun assortiment op kunnen nemen.

Zo, en nu heb ik om kwart voor tien 's ochtends zin in een magnum...

marjan

Bericht door marjan »

Ik ga er van uit van wel. Peter van der Einden (van de veganistische zomerweek) had er vorig jaar mei namelijk een heleboel ijsjes van. Eén van de mensen waar hij mee samen in dat grote pand woont waar hij nu zit is eigenaar van een natuurvoedingswinkel in Nijmegen (Ik weet niet welke). Er was in die natuurvoedingswinkel een stroomstoring geweest waaardoor de ijsjes niet meer verkocht mochten worden. Ze waren gratis verkrijgbaar op het openingsfeest van het pand. Was ook de eerste keer dat ik ze geproefd heb. Beide smaken: melk en puur. Van de stroomstroring was niks te merken. Ze waren niet ontdooid en weer bevroren geweest of zo.... Wel gruwelijk en gevaarlijk lekker!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Hmm ja, ik ken ze! Dus weet hoe gevaarlijk lekker ze zijn...
Aleen jammer dat ik hier 20 kilometer van Nijmegen vandaan zit. Misschien iets voor de terugweg, ik kijk er al naar uit. Hopelijk is er weer een stroomstoring.

An apple a day

Ik weet niet of ze al op zijn. De bedoeling is iig dat ze uit zichzelf weer een doos bestellen, dus misschien kun je er eerst naar vragen, maar als ze dat niet doen, PM me dan even. Dan zorg ik dat ze nieuwe bestellen, al moet ik er dan waarschijnlijk weer 12 in een keer afnemen :wink:

De eerste 12 zijn er al weer bijna doorheen, ik heb ook wat uitgedeeld aan mijn directe collega's en ze wisten niet hoe ze het hadden, zo lekker vonden ze dit ijs. Ze verbaasden zich erover dat rijstmelk in ijs lekkerder kon zijn dan 'standaard' melk en ook de chocola vonden ze superlekker :D

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Ja, daar hadden ze ze volgens mij vorig jaar al. In ieder geval bij Van Nature.
Ook in Arnhem hebben ze deze ijsjes.

Jippia

Bericht door Jippia »

Ze zijn inderdaad gevaarlijk lekker. Daarom koop ik er altijd eentje per keer. :mrgreen:

An apple a day

Jeuj, de Natuurwinkel gaat de Bonvita ijsjes voorlopig in het assortiment opnemen. Dus deze zomer zitten we in Groningen goed :grin:

Ik begreep dat ze nog meer soja ijs gaan bestellen. Ik ben benieuwd welk merk. Het zullen halve liter verpakkingen worden.

indra

Bericht door indra »

An apple a day schreef:Jeuj, de Natuurwinkel gaat de Bonvita ijsjes voorlopig in het assortiment opnemen. Dus deze zomer zitten we in Groningen goed :grin:

Ik begreep dat ze nog meer soja ijs gaan bestellen. Ik ben benieuwd welk merk. Het zullen halve liter verpakkingen worden.
oeps; dubbel bericht.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

An apple a day schreef:Jeuj, de Natuurwinkel gaat de Bonvita ijsjes voorlopig in het assortiment opnemen. Dus deze zomer zitten we in Groningen goed :grin:

Wauw! :D Wat geweldig :D Ik kan niet wachten tot ik weer in Groningen ben...

Plaats reactie