Yes to Carrots

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Framboos

Yes to Carrots

Bericht door Framboos »

Bij de Etos hebben ze nu 'Yes to Carrots'. Niet op dieren getest, geen dierlijke ingrediënten (staat beide op de verpakking!) en voor wie dat interessant vindt: geen parabenen! Ook zijn de groente en fruit die ze gebruiken organic.

Ik heb de vochtinbrengende bodylotion (geloof 6 euro) gekocht ('t ruikt lekker fris), maar er is ook een bodybutter (10 euro) en ik geloof een scrub. Ook zag ik wat potjes staan bij de gezichtsverzorging, waaronder eye make-up remover en dag- en nachtcreme.

In de VS zijn er ook Yes to Tomatoes for oily/combination skin en Yes to Cucumbers for normal/sensitive skin, maar dat heb ik hier nog niet gezien.

Valkyrjur
Leefwijze: veganist

Re: Yes to Carrots

Bericht door Valkyrjur »

Dank je, ik ga eens kijken. Het klinkt in ieder geval goed!

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik zag dat ze ook shampoo en conditioner hadden, en een dodezeemodderhaarmasker.

Marla

Bericht door Marla »

Volgens mij verkopen ze het ook bij de tuinen toch?

Framboos

Bericht door Framboos »

Kan wel kloppen ja. Niet bij Kruitvat in ieder geval.

Zag nog een leuk merk, en zie nu op internet dat het niet op dieren getest wordt (stond ook op de verpakking) en geen dierlijke ingrediënten bevat (stond niet op de verpakking): Organic Surge

Het staat trouwens op steeds meer producten, dat het niet getest is op dieren en vooral dat het geen dierlijke ingrediënten bevat. Vooruitgang!

lena

Bericht door lena »

Ik zag op de site (van yes to carrots) dat ze wel honing gebruiken in sommige producten, maar er staat niet bij bij welke producten dat is. Staat dat op de verpakking?

Framboos

Bericht door Framboos »

Hey, dat had ik niet gezien. Hmm. Er staat op de fles die ik heb dat er geen dierlijke ingrediënten inzitten, dus dan ga ik er ook vanuit dat ze daarmee honing bedoelen.

lena

Bericht door lena »

Ze zeggen "Our products do not contain animal ingredients. However, select products do contain honey, which is considered an animal by-product. Nevertheless, we source our honey from organic, cruelty-free beekeepers." Honing is dus geen "animal product" maar een "animal by product" volgens hun. Ik vraag me af of ze wolvet onder dierlijke producten vinden vallen?

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Dit vond ik bij de FAQs:

Are your products okay for vegetarians?
Yes. Our products do not contain any animal products, other than honey & beeswax which are found in select products.

Ze maken hier geen onderscheid in dierlijke produkten en dierlijke bijprodukten.

lena

Bericht door lena »

Ik heb net even gekeken bij de Tuinen. Ik pakte drie willekeurige verpakkingen en bij alle drie stond ofwel honing ofwel bijenwas bij de ingredienten.

Ik zie dat zo vaak. Op zich wel positief dat bedrijven steeds bewuster worden (hoewel ik ook de andere kant zie: de tuinen had een hele lijn met slakkenslijmproducten (ieuw) en ik dingen als paardenmelkhandcreme worden ook populairder heb ik het idee), en aangeven dat hun producten zonder dierlijke bestanddelen zijn, maar bedrijven hebben toch meestal een andere definitie/opvatting daarover dan veganisten, blijkbaar. Toco Tholin had ook zoiets. Die zeggen zelfs in hun foldertje dat alle producten geschikt zijn voor veganisten, en prompt vond ik bij het tweede product dat ik (toch voor de zekerheid) controleerde lanoline in de ingredienten. Kneipp zei ook (dit is alweer een poosje geleden) dat al hun producten geschikt waren voor veganisten, en ook daar zat bijenwas in.

Framboos

Bericht door Framboos »

Grr, ik zie het nu staan. Had even snel de ingrediëntenlijst gelezen, zag dat 'geen dierlijke ingrediënten' en toen heb ik niet verder gekeken... :(

Morgen even een mailtje sturen!

Oceana
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Oceana »

Ik zag gister bij de Etos de shampoo en conditioner staan in mijn zoektocht naar een goedkoper alternatief van mijn Body Shop producten.

Heb je ooit dat mailtje nog gestuurd?

Maaarisje
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Maaarisje »

ik vind yes to carrots erg lekker. Ik heb soms een heel droog huidje en Yes to carrots is heel zacht..

Jippia

Bericht door Jippia »

Het merk klinkt interessant. Jammer dat er nu en dan honing en bijenwas in wordt gebruikt. Niet in alle producten als ik de ingrediëntendeclaraties op de website zo bekijk, maar je kunt het toch niet blindelings in je winkelmandje stoppen. Altijd gedacht dat bijen ook dieren waren :? .

Plaats reactie