Shampoo en douchegel.

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Bas
Leefwijze: veganist

Shampoo en douchegel.

Bericht door Bas »

Wat voor merken shampoo en douchegel zijn eigenlijk veganistisch? Van de meeste merken in de supermarkt valt niet makkelijk te zien wat geschikt is. Lush heeft natuurlijk wel veganistisch spul, maar dat is wel erg duur om elke dag te gebruiken.

Marla

Re: Shampoo en douchegel.

Bericht door Marla »

Lush is inderdaad wel duur maar ik gebruik het zelf wel dagelijks. Ik gebruik dan meestal zeep ipv douchegel, omdat het goedkoper en zuiniger is, en het ook nog verpakkingsmateriaal scheelt.
Vroeger gebruikte ik voornamelijk Kneipp producten, die zijn vegan en proefdiervrij en vrij makkelijk te krijgen. Original Source heeft ook lekkere douchegel met vegan keurmerk, verkrijgbaar bij de etos en kruidvat.

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Lush is inderdaad duur, maar met een shampoobar doe je (volgens hen) even lang als met 3 flessen shampoo. En je gebruikt inderdaad geen verpakkingsmateriaal.
Lavera heeft ook vegan douchegel, het vegan logo staat op de verpakking.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Ik gebruik Urtekram (verkrijgbaar bij de bio-winkel) en Lush. Vegan, niet op dieren getest en Urtekram is ook nog eco. Wel duur trouwens, maar ik doe volgens mij wel een half jaar met een fles (halve liter) ofzo. (dat moet ik mss toch eens bijhouden).

Bas

Bericht door Bas »

Dank jullie, ik weet zeker dat dit gaat helpen.

Plaats reactie