vegan kaas

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
reggie

vegan kaas

Bericht door reggie »

Ik had 0.a. viotros Santeciano besteld bij alles-vegetarisch.de
vandaag binnen gekregen het is de 1e keer dat ik een vegankaas eet die mij koud ook erg goed smaakt,
er zit meer smaak aandan aan de tofutti plakjes,en er zit geen muffe rare nasmaak aan.
ik heb eerder redwood,en yakso harde kaas gegeten en vond die niet lekker.
deze kaas komt uit griekenland en kost 400 gram 7,29

Marla
Leefwijze: veganist

Re: vegan kaas

Bericht door Marla »

Ik was die kaas ook al een keer tegen gekomen maar ik vind het bedrijf zo vaag, ik kan ook nergens de ingredienten vinden van de kazen die ze maken.

reggie

Bericht door reggie »

ik zocht op internet naar een vegan forum in griekenland maar kon effe niks vinden.(anders zou de naam viotros daar wel genoemd worden)
ik weet ook niet het fijne van het bedrijf,misschien dat iemand die een keertje in Thessalonki op vakantie is een bedrijfsbezoekje wil doen of iemand die vegans kent in griekenland

de ingredienten van viotros santeciano zijn water,plantaardige olie(23%),zetmeel,stabilisatoren(E450,E1404,E1450)zout,zuringsmiddel(E575)aroma van plantaardige oorsprong,conserveermiddel:ascorbinezuur,carrageenan,kleurstof:betacaroteen

de overige soorten heb ik nog niet op duitse veganwebshops gezien
(nee ik kan geen grieks lezen)

Marla

Bericht door Marla »

Het punt is dat ze (volgens hun eigen site) een van de grootste kaas fabrikanten van Europa zijn. Het is dus niet zo dat ze alleen maar vegan kaas maken.
Our factory lies in the North of Greece, in a leading milk production area and employs 140 people.
en
Our distinctive competitive advantage has been mostly based on minimal cholesterol content, as cheese alternatives are free of milk fat (substituted by vegetable oils).In addition, most of our products are lactose free.
Er staan allerlei kazen op hun site, maar het is mij totaal onduidelijk welke met gewone melk zijn gemaakt en welke niet. De ingredienten die jij opnoemt zag ik inderdaad ook op die Duitse site, maar het lijkt me zo weinig om een kaas van te maken. Misschien ben ik wel veel te paranoide hoor, maar in amerika heb je bijvoorbeeld ook veel kaas alternatieven die niet veganistisch zijn, omdat ze er toch nog andere dierlijke producten in stoppen.

Edit: hmm, nou vind ik in ieder geval ergens een afbeelding waar echt op staat dat het vegan is.....misschien dat ik het dan toch ga bestellen. Die Duitse site waar jij bestelde, leverden die gewoon aan NL?

reggie

Bericht door reggie »

ja ze leveren gewoon in nl,echter de verzendkosten zijn 9 euro.
ik bestel dan ook meerdere dingen tegelijk,en wacht soms op aanbiedingen
Na betaling kan je het beste vragen het pakket op maandag te verzenden dan weet je zeker dat deze voor het weekend binnen is,maar meestal duurt het 3dgn

er staat inderdaad op de verpakking dat het geschikt is voor veganisten en geen enkele dierlijke toevoeging bevat.

dat het verkocht wordt in een webwinkel met enkel vegan artikelen dat gaf mij wel vertrouwen.

ik heb liever niet dat het gemaakt wordt in een gewone kaasfabriek,maar dit geldt voor veel gangbare en eko samengestelde produkten deze worden nagenoeg allemaal door gangbare fabrikanten geproduceerd.

ik vroeg me wel eens af of men van gewone kaas vegan kaas zou kunnen maken,door na rijping bepaalde ingredienten een voor een uithalen en vervangen,zodat uiteindelijk een 100%plantaardig produkt overblijft.
met de smaak van gewone kaas.maar dus toch niet vegan van oorsprong
maar dat zijn ook van die paranoia gedachten

de kaas van bute islands ook op die site is trouwens zo wie zo wel gemaakt in een vegan fabriekje,
de blauwe kaas was even wennen maar wel ok,de cheddar smaakt me ook wel,andere smaken nog niet geprobeerd,echter in bute islands kazen zit soja al valt de soja-nasmaak me wel mee

PetraPS

Bericht door PetraPS »

reggie schreef:ik vroeg me wel eens af of men van gewone kaas vegan kaas zou kunnen maken,door na rijping bepaalde ingredienten een voor een uithalen en vervangen,zodat uiteindelijk een 100%plantaardig produkt overblijft.
met de smaak van gewone kaas.maar dus toch niet vegan van oorsprong
maar dat zijn ook van die paranoia gedachten
Nogal paranoia ja :shock: :lol:
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop

Plaats reactie