redwood faux turkey

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Wen

redwood faux turkey

Bericht door Wen » wo dec 10, 2008 20:09

Wie heeft dit al in België of Nederland gezien?
Ik koop wel redwood, maar dit heb ik nog niet gezien:
http://www.peta.org.uk/feat/feat-xmas-roast.asp" target="_blank

xmarloesx
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: redwood faux turkey

Bericht door xmarloesx » do dec 11, 2008 6:32

de veganshop.be zou het misschien kunnen hebben maar hun website word waarschijnlijk pas rond de 15de gelanceerd, maar zij verkopen normaal wel aardig wat dingen van redwood. Zou wel gaaf zijn als het te bestellen is.

Marla

Bericht door Marla » do dec 11, 2008 15:56

Ziet er geweldig uit maar ik denk niet dat ik het hier ergens zal kunnen krijgen. Ik hoop maar dat ik er een win dus ;)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do dec 11, 2008 17:16

Sommige winkels verkopen wel de redwood producten. Misschien als er genoeg mensen het willen proberen willen ze het wel inkopen?

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura » do dec 11, 2008 17:50

of misschien kunnen ze die bestellen voor je

jet
Moderator

Bericht door jet » vr dec 12, 2008 12:59

marla: kon jij ons landje vinden in die lijst met landen? Ik vond het niet bij de N van Nederland of Netherlands, ook niet bij T van the Netherlands, en ook niet bij de H van Holland......
....en ik wil er ook graag eentje winnen! :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

jet
Moderator

Bericht door jet » vr dec 12, 2008 13:05

gevonden.... het stond bijna helemaal bovenaan, had ik niet gezien :) (het begon bij USA, en dan nog een paar landen en dan alles alfabetisch, en in die lijst zat ik vruchteloos te zoeken :mrgreen: ).
Afijn, nu maar wel even ingestuurd dan
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr dec 12, 2008 13:25

Ik heb even gemaild naar twee winkels of ze dat kunnen verkrijgen via hun leveranciers. Eventueel neem ik er gewoon meer af als ze het dan willen bestellen.

reggie

Bericht door reggie » vr dec 12, 2008 13:31

per omdoos zal het geen probleem zijn.
ze moeten dan wel bestellen bij udea.
het staat niet in de standaard bestellijsten dus moet men naar de inkoopafdeling vragen
udea besteld om de 2 weken bij redwood,dus dan wordt het waarschijnlijk na kerst geleverd

Marla

Bericht door Marla » vr dec 19, 2008 9:18

Heb je nog iets gehoord Alex?

Ik ga denk ik deze rollade voor kerst maken, is vast nog lekkerder ook :)

jet
Moderator

Bericht door jet » za dec 20, 2008 17:50

ik vraag me af of die buitenkant ook met iets glutenvrijs mogelijk is.
Heb je ideeen, dan hoor ik ze graag....

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za dec 20, 2008 18:20

Niets gehoord nog van de natuurwinkels.

Dat gelinkte recept ziet er trouwens ook goed uit.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za dec 20, 2008 18:56

Ik moet echt vaker checken op die vegan yumyum site... wow.. iemand die Winter Pine Tree Cakes al gezien... erg leuk bedacht.

Framboos

Bericht door Framboos » zo dec 21, 2008 8:59

Ik vind die van BitterSweet nog net iets mooier eigenlijk, alleen heeft zij speciale cone-cupcakevormpjes.

(Mocht iemand er trouwens over denken om haar Mission: Impossible Pies* te kopen (e-book voor maar 5 dollor): doen!! De apple pie, de mint-chip ice cream pie en de cran-cherry pie zijn erg lekker. Vooral die laatste: kreeg er erg goede reacties op (inclusief die van mij :mrgreen: ga 'm maken voor dessert met Kerst...)

* Dus: self-crusting pies

Marla

Bericht door Marla » zo dec 21, 2008 10:03

Framboos schreef:Ik vind die van BitterSweet nog net iets mooier eigenlijk, alleen heeft zij speciale cone-cupcakevormpjes.
Erg cool! Volgens mij gebruikt ze geen cupcake vormpjes maar van die drinkbekertjes die in een puntje lopen.

Framboos

Bericht door Framboos » zo dec 21, 2008 10:13

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo dec 21, 2008 11:35

Framboos schreef:Ik vind die van BitterSweet nog net iets mooier eigenlijk, alleen heeft zij speciale cone-cupcakevormpjes.
Ja die zien er idd ook erg goed uit, wat beter zelfs idd. Erg leuk en creatief gedaan allemaal.

lena

Bericht door lena » zo dec 21, 2008 13:10

Framboos schreef: (Mocht iemand er trouwens over denken om haar Mission: Impossible Pies* te kopen (e-book voor maar 5 dollor): doen!! De apple pie, de mint-chip ice cream pie en de cran-cherry pie zijn erg lekker. Vooral die laatste: kreeg er erg goede reacties op (inclusief die van mij :mrgreen: ga 'm maken voor dessert met Kerst...)
Dank je! Ik vind het altijd fijn om reviews te horen van niet-Amerikanen als het gaat om kookboeken. Geen ingewikkelde ingredienten?

Framboos

Bericht door Framboos » zo dec 21, 2008 14:02

Ik weet niet hoe 'accessible' bepaalde ingredienten voor jou zijn, dus heb de niet in een supermarkt verkochte ingredienten even op een rij gezet:

In het recept voor banana cream pie gaat coconut oil, maar dat kun je prima vervangen door 'gewone' olie en in datzelfde recept wordt shortening gebruik, maar dat kun je vervangen door margarine.

In het chocolate fudge recept gaat vegan cream cheese. In de coconut cream silken tofu. In het recept voor cookies & creme pie gaat silken tofu, cream cheese en chocolate sandwich cookies. In het recept voor lemon curd pie moeten potato flakes (zou je daar ook aardappelzetmeel voor kunnen gebruiken?).

In de mint-chip weer silken tofu. In de pumpkin vegan sour cream, maar er staat bij dat je dat kunt vervangen silken tofu. Voor de sweet potatoe heb je uiteraard sweet potatoes nodig.

In de peanut butter, pecan, apple streusel en cran-cherry pies gaan volgens mij alleen ingredienten die je in elke supermarkt kun kopen (behalve misschien bevroren kersen rond deze tijd van het jaar, maar het kan ook met verse kersen gemaakt worden).

lena

Bericht door lena » zo dec 21, 2008 14:55

Dank je! Dat lijkt wel mee te vallen. Ik kan alles volgens mij hier wel kopen, silken tofu is alleen soms problematisch, mijn Toko heeft dat slechts af en toe. Mijn natuurwinkel heeft wel Tofutti cream cheese, maar dat is met geharde vetten, en dat koop ik daarom nooit. Zou Provamel Spread werken in een recept dat cream cheese nodig heeft?

Ik vind taarten zo feestelijk, zeker in de winter, maar zie altijd op tegen het werk van korst rollen, dus dit ebook klinkt wel ideaal. Ik heb voor Sinterklaas deze appeltaart gemaakt, die was zo klaar en erg lekker (ik vond hem behoorlijk zoet, maar mijn gasten vonden hem precies goed, zeiden ze). Ik vond op internet nog wat tips om hem lekkerder te maken:
for sprinkle mixture used brwn sugar instead of white, used about 2x cinnamon, and added 1/4 tsp cornstarch to make sure the apples juices congeled. I also zested about 1/4 lemon over the apples and squeeze about 1/4 lemon of juice over them. For the topping, I used 1/2 cup white sugar and a half cup unpacked brown sugar

Plaats reactie