Grunschnabel ijs

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Grunschnabel ijs

Bericht door Marla »

Op een ander forum had iemand een topic over dit ijs, dat dus blijkbaar helemaal veganistisch is. Kent iemand het al? Klinkt goed in ieder geval!

Klik

Edit: even de smaakjes erbij :)

Fresas del Habanero
Aardbeien met HETE Mme Jeanette Pepertjes

Horapa Coco
Kokosmelk met thai basil, limoen en vers gebrande kokos

Brasil Basil Lime
Limoen Basilicum (beroemd van De Parade)

Mango Milagre
Mango met vers geperst citrussap

Café el-Khatib
Arabica Koffie met Cardamon Zaadjes

Canelle Glorieuses
Kokosmelk met vanille en kaneel

ChoCocoLate
Cacao met kokosmelk en een hint citrus

Framboise Extase

Loupezuiverere Klassieke Frambozen sorbet

Banana Bahiana
Rijpe banaan met limoen, vanille & kokos

SalmiaCoco
Drop, zoethout, kokosmelk en salmiak poeder

Indian Winter

Kokosmelk, zoethout en salmiak poeder

xmarloesx
Contacteer:

Re: Grunschnabel ijs

Bericht door xmarloesx »

nog nooit van gehoord of gevonden maar lijkt me erg lekker :) ben erg benieuwd naar de 'SalmiaCoco
Drop, zoethout, kokosmelk en salmiak poeder' ze verkopen t op veel plaatsen in amsterdam nu de achterhoek nog ;)

marjan

Bericht door marjan »

Precies!

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Marla schreef: Fresas del Habanero
Aardbeien met HETE Mme Jeanette Pepertjes

Brasil Basil Lime
Limoen Basilicum (beroemd van De Parade)

Mango Milagre
Mango met vers geperst citrussap

Framboise Extase
Loupezuiverere Klassieke Frambozen sorbet
Ja, ik wil!!

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies »

Nu ik sinds kort in Den Haag woon, heb ik ineens veel meer keuze in vega-producten dan in Drenthe en kan ik ook het Grunschnabel ijs kopen waarop staat dat het helemaal plantaardig is. En lekker!! Het is bij de Ekoplaza in het centrum te koop voor 6 euro per beker. Heb drie smaken geprobeerd (helaas zijn ze niet allemaal verkrijgbaar maar wel zes soorten). Die arabische koffie is heerlijk en er was ook iets met Thais in de naam die wat anijsachtig smaakt, die vond ik het lekkerst. Verder heb ik de bananensmaak geprobeerd en ondanks dat ie gewoon klinkt is ie de moeite waard want je proeft niet chemisch. Kan het ijs iedereen aanraden.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ooo, dank voor je bericht want daardoor ging ik toch nog maar eens op de website kijken waar het dichtsbijzijnde verkooppunt is en ze verkopen nu ook bij de Wagamama in Groningen!

Plan is daar deze week dan eindelijk eens heen te gaan...

Wat kon je ook al weer vegan eten bij Wagamama?

lena

Bericht door lena »

De Yasai Itame! Die is heel erg lekker in Groningen, vind ik. De Moyashi Soba was ook altijd vegan, maar er is nu verwarring over de noodles. Volgens de kaart zijn de noodles die daar standaard bij zitten niet vegan. Ik vind dat wat raar, want ze zijn niet anders dan de noodles vroeger, toen het hele gerecht nog als vegan op de kaart stond, en volkorennoedels zijn meestal wel vegan, in mijn ervaring. Je kunt wel andere noodles bestellen, die in ieder geval vegan zijn. Ik vind de rijstnoedels wel okay, maar de udon noodles daar vond ik helemaal niets (heel dik en sponzig). Toen ik vroeg welke vegetarische gerechten geen melk en ei hadden zeiden ze dat ze ook wel gerechten kunnen aanpassen. Als er iets is waar ei in zit kunnen ze dat ook wel weglaten. En eiernoedels vervangen door rijstnoedels dus. Ik vind het personeel in Groningen meestal wel vriendelijk en meewerkend (hoewel ik wel een keer kip in mijn soup heb gekregen. Bord verwisseld. Er gaan wel vaker dingen mis. Wel opletten dus).

Hier is een lijstje met wat er veganistisch is, maar ik vind dat wat raar, want bij veganistisch staat o.a. "miso soup met pickles", maar het staat ook op het lijstje van producten die niet geschikt zijn bij lactose-intolerantie.

Ik ben benieuwd of ze het ijs daar inderdaad hebben!

Framboos

Bericht door Framboos »

Dank! Als ze het ijs echt hebben zal ik het even laten weten.

Marla

Bericht door Marla »

Die volkoren noodles zijn nooit veganistisch geweest helaas. Eerst hadden ze alleen die udon noodles, en nu hebben ze gelukkig ook nog rijstnoodles die vegan zijn. Mijn favorieten zijn de Yasai chili men met udon noodles ipv volkoren noodles, en de Yasai itame. Oh en edamame natuurlijk, erg lekker altijd.

lena

Bericht door lena »

Ik weet zeker dat ze jaren geleden (ik denk wel een jaar of acht) als vegan op de kaart stonden of zo werden gepresenteerd. Dit was in Amsterdam. Zou dat echt niet zo geweest zijn?

Marla

Bericht door Marla »

Hmm, ik weet niet precies hoe lang ik er al kom, maar ik heb ze ook nooit als veganistisch op de kaart zien staan. Nou ja,dat zegt niks want ik heb uberhaupt niks als veganistisch op de kaart zien staan. ;)
Hebben ze een aparte kaart waar dat op staat?
In ieder geval staat altijd ergens op het menu wat de ingredienten van de noodles zijn, en ik heb nooit anders gezien dan dat er ei in die volkoren noodles zat.

lena

Bericht door lena »

Het is ook al echt lang geleden. De kaart was toen anders (er stond ook iets op over dat ze geen MSG toevoegen, dat is ook weg nu), en volgens mij stond er op dat de Moyashi Soba geschikt was voor veganisten. Ik was daar enthousiast over en vertelde dat tegen mijn vriend. Ik heb hem net even gevraagd, en dit was ook zijn herinnering. Misschien herinner ik het me verkeerd (en was ik enthousiast omdat er uberhaupt een vegan gerecht te krijgen was), maar ik weet wel zeker dat hij ons toen als vegan verkocht is. Waarschijnlijk onterecht dus. Grmbl.

Marla

Bericht door Marla »

Gister heb ik drie smaken van het Grunschnabel ijs geprobeerd. Erg lekker, wel apart.
Ik had de Mama Mango Maracujá, Café el-Khatib en een andere waarvan ik de naam even kwijt ben. Ik vond die koffiesmaak erg lekker alleen was de Cardamon iets te veel aanwezig. Verder is het een rare gewaarwording om zaadjes en pitjes in je ijs te hebben. Ik ga zeker de andere smaakjes ook een keer proberen.

Plaats reactie