Mag dit wat Gouda's Glorie doet?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
*Eva*
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Mag dit wat Gouda's Glorie doet?

Bericht door *Eva* »

Lijnzaadolie moet je aan wennen hoor... Ik moest eerst ook echt kokhalzen als ik het nam, maar heb (.. op aandringen van moeders ;) ) doorgezet en heb er nu weinig problemen meer mee, lekker is het alsnog niet maar toch.
Die mayo die je zelf maakt smaakt er inderdaad niet echt naar.. Maar is wel gewoon lekker bij alles waar je normaal mayo bij eet. Ik moet zeggen dat ik die vega-mayonaise uit de winkel niks vind sinds ik onze zelfgekruide mayovervanger gewend ben.
Laatst gewijzigd door *Eva* op vr nov 07, 2008 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura »

ik vind homemade veel beter dan uit een pot.
ieder zijn smaak zeker?

Framboos

Bericht door Framboos »

Je eet lijnzaadolie gewoon zo? Maar waarom in hemelsnaam, je kunt het toch ook overal door doen?

jet
Moderator

Bericht door jet »

Ghehe, je kunt het vast overal door doen, maar dan gaat je hele eten er vies van smaken.... (althans dat vind ik). Ik probeerde het dus ook gewoon 'zo'.
Sta je boven de gootsteen met een lepeltje lijnzaadolie die je door je gesloten lippen moet duwen (je verstand kan wel zeggen dat het gezond is, maar dat wil nog niet zeggen dat je onbewuste spieren ook mee werken....). *grijns*. kHeb het door yoghurt, melk, sla, etc allemaal geprobeerd, maar dat hielp niet (vaak schoof ik dan mn eten aan de kant en moest ik het later nog opeten <= ik mag van mezelf niks weggooien om een onzinnige reden, en niet lekker vinden is een onzinnige reden voor mij)
Afijn...
Heb gister de zelfmaakmayo geprobeerd. Het maken was makkelijk, maar de smaak was nog niet helemaal mijn ding (ik had geen sojamelk zonder toevoegingen in huis, dus het was de groeimelk variant met suikers en weet ik veel). Ik vond het nu nog wat zoet, maar ik ga het zeker ook nog proberen met gewone sojamelk.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik heb de lijnzaadolie-ketchup geprobeerd, en het als olie in een dressing gebruikt (met balsamico-azijn) etc en je proeft er echt niets van. Yoghurt is nu eenmaal niet zo'n sterke smaak en voor mij hoort het ook niet vet te zijn (tenzij het eigen vet, maar dat is anders dan olie-vet), dus daar zou ik het ook niet door proberen.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Framboos schreef:Je eet lijnzaadolie gewoon zo? Maar waarom in hemelsnaam, je kunt het toch ook overal door doen?
Liever even kort iets doorslikken dan m'n hele eten verpesten met dat vieze spul... :wink:

Framboos

Bericht door Framboos »

Ja maar, je proeft het helemaal niet als je het goed doet.

Ik eet trouwens (zelf) gemalen lijnzaad, geen olie.

Truus

Lijnzaadolie i.p.v. Gouda's Glorie?

Bericht door Truus »

Krijgen jullie van al die lijnzaadolie geen buikloop?

Plaats reactie