Nieuwe alpro producten?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Nieuwe alpro producten?

Bericht door Vegantastic » vr sep 19, 2008 14:13

Iglo lanceert spinazie met Alpro-soja

Iglo heeft diepvriesspinazie met Alpro-soja op de markt gezet. Het product heet Iglo Spinazie Alpro soja.

Volgens Iglo is het een 'nieuwe, romige variant van Iglo’s beste spinazie, gecombineerd met al het goede van soja. Deze is net zo lekker zoals u van Iglo gewend bent, bovendien volledig plantaardig, lactose- én cholesterolvrij.'

Iglo heeft volgens eigen zeggen gekozen voor Alpro omdat het de expert op het gebied van soja producten is. De nieuwe Iglo Spinazie Alpro soja is verkrijgbaar in deelblokjes en kost 1,69 euro.

---------

Kwam ik net tegen toen ik even wat probeerde op te zoeken. Iemand bovenstaande weleens gezien? (is bericht van 10 september trouwens). Maar goed..daarvoor was dit topic niet. Was voor onderstaande:

Maar ik was net in de supermarkt en zag dat alpro met 'alpro filets' komt. Ik neem aan dat het ook ok zal zijn voor veganisten:

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/c ... 69_200.jpg

Kent iemand deze al?

Framboos

Re: Nieuwe alpro producten?

Bericht door Framboos » vr sep 19, 2008 14:24

Ik ken beide niet, maar als ze allebei vegan zijn dan ben ik erg enthousiast!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr sep 19, 2008 14:41

Van die Spinazie Alpro Soya zijn de ingredienten: Gehakte spinazie (80%), witte soja saus (20%) {Alpro soya bereiding (11%) (water, gepelde sojabonen), water, plantaardige olie, tapioca zetmeel, zout, specerijen}

Lijkt me dus verder wel ok.

Van dat andere alpro product staat er wel 100% plantaardig op als ik de verpakking op dat plaatje zie (zelfde soort etiket als op de andere producten). Maar misschien hebben ze er wel iets van hun margarine in met D3.. je weet maar nooit. Dus ik ga even zoeken of ik het bij een AH kan vinden.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za sep 20, 2008 12:35

Op de website zie ik ze nu ook staan. Ze hebben ook nog nuggets.

http://www.alprosoya.be/alpro/images/pr ... 124/78.jpg

Het bevat ook verder omega-3 en omega-6. En b12.

En volgens de tekst helemaal vrij van dierlijke producten.

Wen

Bericht door Wen » za sep 20, 2008 18:31

De alpro roomspinazie heb ik al een paar keer gekocht en met veel succes. Mijn man keurde het goed :D
Het vlees ben ik nog niet tegengekomen. Ik hoop dat het lekker wordt

lena

Bericht door lena » za sep 20, 2008 19:04

Ik heb het nog nergens gevonden :(
Wat een goed nieuws zeg, steeds meer van dit soort dingen in een gewone supermarkt! Ik ga onze grote AH eens extra in de gaten houden.

Animalplanet

Bericht door Animalplanet » za sep 20, 2008 20:46

Iglo heeft diepvriesspinazie met Alpro-soja op de markt gezet. Het product heet Iglo Spinazie Alpro soja.
Zelf eet ik spinazie al jaren op die manier. Gewoon: spinazie met Provamel soja (= de biologische variant van Alpro) er door roeren. Hebben ze mijn "recept" gejat.... :)

Trouwens voor die prijs van € 1,69 kun je het beter zelf maken. En voor dat geld heb je nog biologische spinazie en biologische sojaroom ook. Maar goed... het is natuurlijk wel leuk dat het er is.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma sep 22, 2008 22:17

Iemand die filets e.d. al ergens gevonden?

xjudithx

Bericht door xjudithx » wo sep 24, 2008 12:54

Ik heb die filets toevallig gisteren bij de AH gezien. Ik heb de ingredienten even snel doorgekeken en zag in ieder geval aroma staan, twee keer geloof ik. Wel staat er op de voorkant dat het 100% plantaardig is, maar daar durf ik niet altijd op te vertrouwen.

Framboos

Bericht door Framboos » wo sep 24, 2008 16:56

Ik heb ze gekocht bij mijn AH. Ben nog niet 100% overtuigd van de lekkerheid, hoewel ze wel lekker zijn. Maar of ik ze supervaak ga kopen? Lekker stevig trouwens, goede structuur.

lena

Bericht door lena » wo sep 24, 2008 17:49

Mijn AH heeft ze ook. Ik vind ze wel vrij duur 2,45. Dat is net zo duur als biologische burgers uit de natuurvoedingswinkel. Maar ik ben nog steeds blij dat er eindelijk dit soort producten zijn in een gewone supermarkt.
Wisten jullie al dat Tivall (ook bij de AH) nu falafelballetjes heeft die veganistisch zijn? Ik vind ze lekker, in tegenstelling tot de diepvriesfalafel die ze ook hebben of hadden. Volgens mij is dit het enige vegan product van Tivall.

Gast

Bericht door Gast » wo sep 24, 2008 20:13

Ik vind het dus wel goed dat Iglo nu met een soja ala creme spinazie komt.
Hopelijk zijn er meer die dat voorbeeld volgen.

en ook chill van die snitzels en nuggets

vega deli is trouwens echt lekker

Framboos

Bericht door Framboos » wo sep 24, 2008 22:19

Gast schreef:Ik vind het dus wel goed dat Iglo nu met een soja ala creme spinazie komt.
Hopelijk zijn er meer die dat voorbeeld volgen.
Ja, wat goed dat Iglo samen met Alpro iets doet. Heb al gekeken in het vriesvak, maar kon nog niets vinden.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » do sep 25, 2008 11:57

ik kwam ze afgelopen maandag ook tegen en heb de niet pittige geprobeerd. Vond m erg lekker had m wel (erg fout) gefrituurd en samen met pan groentes gegeten toen had ie ook een erg krokante buiten kant. Vond hem wel erg lekker ik moest wel een beetje denken aan een javaanse schijf die ik eerder wel eens toen ik nog vegetarisch was at (back in the old days :P ). Waarschijnlijk komt het door de kerrie kruiden.. als die er in zitten :) haha.. Maar ik zag dat hij ook goed klaar te maken is in de oven, dus dat ga ik de volgende keer doen.

Veganpix

Bericht door Veganpix » vr sep 26, 2008 12:43

Vegantastic schreef:Iemand die filets e.d. al ergens gevonden?
Ja, de filets, zojuist bij mijn AH. Ik heb er eentje meegenomen, ben benieuwd. :D

taeka
Leefwijze: vegetarier

Bericht door taeka » vr sep 26, 2008 13:16

Wonen jullie in een achtergebleven gebied, bij ons zijn de Alpro-producten al een aantal maanden te koop.
Filets, blokjes gekruid en ongekruid en nog 1 of 2 soorten.
En ik woon nog wel in het barre noorden waar geen wegen en winkels zijn, oh ja wel een paar winkels natuurlijk anders kon ik het niet kopen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr sep 26, 2008 13:30

Ja de gewone alpro producten zijn er al langer. Maar het ging om de filets en nuggets. Dat zijn nieuwe producten. Zijn ze er echt al maanden?

Ik begrijp dat ze er pas net zijn (die nuggets en filets). Had ze nog niet eerder gezien en niemand over gehoord.

indra

Bericht door indra » vr sep 26, 2008 20:46

zowel over spinazie als de filets/burgers of wat ook is niks te vinden op de alpro site in elk geval. ook bijv. de kleine flesjes sojachocomelk/macchiato die ik vandaag bij Jumbo zag.

marjan

Bericht door marjan » vr sep 26, 2008 21:43

Vandaag de Alpro soya Filets gekocht. Natuurlijk de pittig gekruide versie :D ... Daniel en ik hebben ze vanavond ook direct geprobeerd met een veldsla-salade en gekookte wortel en broccoli. Daniel houdt eigenlijk helemaal niet van vleesvervangers en eet het liefst gewoon wat noten, witte bonen in tomatensaus of anders een gebakken plak rooktofu... Voor hem was dit dus wel heel bijzonder... Maar de test is geslaagd. Hij vond het lekker! Ik ook overigens... NIet iets wat ik elke dag zou willen eten maar voor zo af en toe eens vond ik het prima spul... Ook leuk om te vertellen aan ouders of andere mensen die wel eens voor je willen koken maar dan echt niet weten wat ze in huis moeten halen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr sep 26, 2008 23:01

indra schreef:zowel over spinazie als de filets/burgers of wat ook is niks te vinden op de alpro site in elk geval. ook bijv. de kleine flesjes sojachocomelk/macchiato die ik vandaag bij Jumbo zag.
De spinazie is niet van alpro. Is uitgebracht door Iglo. Vind je dus op de iglo site.
Alpro levert de room.

Op de belgische site vind je iets over de filets en nuggets. Op de NL site niet.

Plaats reactie