E120

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

E120

Bericht door Marla »

Bij de keuringsdienst van waarde ging de laatste uitzending over de kleurstof E120. Wel interessant om te zien hoe die beestjes gekweekt worden enzo. De aflevering is via internet te bekijken: klik

lena

Re: E120

Bericht door lena »

Interessant inderdaad! Ik ben verbaasd dat er nog zoveel handwerk aan te pas komt.

Ik zie de laatste tijd steeds vaker E120, en dan met grote letters op de verpakking "alleen natuurlijke kleurstoffen". Ik denk altijd dat mensen dan toch denken aan bietjesextract enzo.

Ik vond dit filmpje trouwens wel erg lijken op reclame voor Fristi. De Fristi-meneer kreeg uitgebreid de tijd om te zeggen dat Fristi het meeste vruchtensap van al dit soort drankjes heeft, er werd helemaal niets gezegd over de grote hoeveelheid suiker (wat het grootste probleem is met dit soort drankjes), en hij zei dat de kleurstof van gemalen lieveheersbeestjes gemaakt werd, zodat het uiteindelijk reuze meeviel dat het maar luizen waren. En hee, we eten ook gewoon koeien en kippen, dus wat is het probleem met luizen? En toen mocht het meisje uitgebreid een flesje Fristi bestuderen, en verse Fristi proeven, waarna ze zei dat het lekker smaakte.

Sommige cijfers waren wel grappig, zoals dat er 0,01 procent aardbeiensap in zit. Ik vond het jammer dat daar toch niet wat meer op ingegaan werd. Dat dat neer komt op 0,02 gram per pakje, hoeveel aardbei dat is (daar heb je bijna een vergrootglas voor nodig) en dat de uitspraak dat aardbei een te sterke smaak heeft die anders zou gaan overheersen klinkklare onzin is.

Framboos

Bericht door Framboos »

Eeuuuh... ben ik even blij dat ik dat spul al zo lang niet meer eet.

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura »

Framboos schreef:Eeuuuh... ben ik even blij dat ik dat spul al zo lang niet meer eet.
2

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Idd interessant.

Marla

Bericht door Marla »

Ja inderdaad, maar in dit geval gaat het me er niet eens zozeer om dat het niet veganistisch is, maar gewoon om het idee. Ik snap nog steeds niet hoe je erbij komt om luizen in je eten te gaan stoppen.

Framboos

Bericht door Framboos »

Marla schreef:Ja inderdaad, maar in dit geval gaat het me er niet eens zozeer om dat het niet veganistisch is, maar gewoon om het idee.
Dat is ook precies waarom ik het zo vies vind. Gadverdamme zeg.

Plaats reactie