oogmake-up

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Saskia
Leefwijze: part-time veganist

oogmake-up

Bericht door Saskia »

Hallo allemaal,
Ik ben beginnend veganist en op zoek naar vega mascara en oogschaduw. Ik heb natuurlijk al wel gezocht, maar de lijst van vereniging Proefdiervrij en The Body Shop leveren erg weinig op. Ook natuurcosmeticamerken zoals Annemarie Borlind en Dr. Hauschka gebruiken niet-vega ingredienten zoals bijenwas. Het liefst vind ik een merk dat volledig vega is, zodat ik niet zelf van elk product de ingredienten moet beoordelen.
Ik weet dat Beauty Without Cruelty vega is, maar waar is dat te koop?
Welke merken gebruiken jullie?

xjudithx
Leefwijze: veganist

Re: oogmake-up

Bericht door xjudithx »

Ik heb laast veganistische mascara gekocht van Lavera. Zij hebben nog meer make-up: koolpotlood, eyeliner, poeder etc. Ik weet dat ze het bij de Erica op het centraal station van Amsterdam verkopen, daar hebben ze heel veel Lavera produkten. Maar het is vast ook ergens anders te krijgen.
Beauty Without Cruelty heb ik alleen in de VS gezien.

Edit: bij Lavera hoef je niet de ingredienten te checken, alleen voor de zekerheid even kijken of het vegan logo erop staat.

lalafem
Leefwijze: vegetarier

Bericht door lalafem »

je zou kunnen kijken naar de make-up van het zusje van Lush: B(e never too busy to be beautiful), volgens mij is alle make-up daarvan vegan. Helaas nog niet in Nederland te krijgen :(

Marla

Bericht door Marla »

lalafem schreef:je zou kunnen kijken naar de make-up van het zusje van Lush: B(e never too busy to be beautiful), volgens mij is alle make-up daarvan vegan. Helaas nog niet in Nederland te krijgen :(
Ja dat wilde ik ook al voorstellen. Het is in Nederland inderdaad niet te koop maar je kunt het bestellen via de engelse Lush, zie hier. Ik zelf bestel regelmatig bij Lush en ik zou makkelijk wat B-never voor mensen kunnen bestellen als er interesse is.

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Als aanvulling op mijn post:

Dit heeft Lavera aan make-up:
- Hydraterende getinte dagcrème
- Vloeibare make-up
- Camouflagestift
- Compact poeder
- Poeder-rouge
- Lippenpotlood
- Lippenstift in draaibare aluminium huls
- Lipgloss
- Oogpotlood
- Oogschaduw duo-verpakking
- Volume mascara

Voor verkooppunten zie http://www.lavera.nl" target="_blank bij 'winkels'

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie »

Ik heb ook de mascara van lavera.
Ik heb alleen nog geen vloeibare eyeliner gevonden waarvan ik zeker ben dat deze ook vegan is. Momenteel gebruik ik eyeliner van Hema, omdat die toch al proefdiervrij is maar of die vegan is weet ik niet.
Iemand een idee welke dit wel met zekerheid is?

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Billie&Bollie schreef:Ik heb ook de mascara van lavera.
Ik heb alleen nog geen vloeibare eyeliner gevonden waarvan ik zeker ben dat deze ook vegan is. Momenteel gebruik ik eyeliner van Hema, omdat die toch al proefdiervrij is maar of die vegan is weet ik niet.
Iemand een idee welke dit wel met zekerheid is?
Ik dacht dat Lavera ook eyeliner had, maar dat is niet zo.
Op internet vond ik dit:
There are a few really good vegan liquid liner products out there. Liquid Eyeliner Jet Black is a great vegan product because they are devoted to helping you achieve “beauty without cruelty” as their motto states. It is affordable and easy to apply. Another great vegan product is Urban Decay Liquid Eyeliner because it is also a great formula and the company is devoted to animals and animal rights. Both liners are easy to apply and fun to use.
Maar of deze merken ook in NL of Belgie te krijgen zijn dat weet ik niet, dat zou je even moeten uitzoeken.

Saskia
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Saskia »

Ik heb beide producten even opgezocht. De eerste is van Beauty Without Cruelty. En de tweede kun je vinden bij http://www.urbandecay.com" target="_blank" target="_blank. Niet al hun producten zijn trouwens vega, maar ze hebben een menu-optie die hun vega-assortiment laat zien. Maar volgens mij accepteren ze alleen orders vanuit US....
Bedankt voor het aanbod, Marla. Maar ik wil graag de kleuren in het echt zien, dus ik ga eerst eens op zoek naar een winkel waar ze de make-up lijn van Lavera hebben.

Framboos

Bericht door Framboos »

Marla schreef:
lalafem schreef:je zou kunnen kijken naar de make-up van het zusje van Lush: B(e never too busy to be beautiful), volgens mij is alle make-up daarvan vegan. Helaas nog niet in Nederland te krijgen :(
Ja dat wilde ik ook al voorstellen. Het is in Nederland inderdaad niet te koop maar je kunt het bestellen via de engelse Lush, zie hier. Ik zelf bestel regelmatig bij Lush en ik zou makkelijk wat B-never voor mensen kunnen bestellen als er interesse is.

Oooh, die winkel heb ik wel eens gezien in Covent Garden en dacht altijd dat ik daar toch niet naar binnen hoefde omdat ze er toch op dieren zouden testen en niets vegans hadden...

Maar gelukkig ga ik volgende week naar Londen, en ik heb dringend een nieuwe mascara nodig. Woehoo!

Is alles nu vegan of niet? (Als in: ook de gezichtscreme?)

Framboos

Bericht door Framboos »

Ah, ze gebruiken alleen wel paraben enzo, dat is dan weer jammer...

Marla

Bericht door Marla »

Framboos schreef:

Oooh, die winkel heb ik wel eens gezien in Covent Garden en dacht altijd dat ik daar toch niet naar binnen hoefde omdat ze er toch op dieren zouden testen en niets vegans hadden...

Maar gelukkig ga ik volgende week naar Londen, en ik heb dringend een nieuwe mascara nodig. Woehoo!

Is alles nu vegan of niet? (Als in: ook de gezichtscreme?)
Net terug van vakantie en dan alweer naar Londen, toe maar! :shock: :wink:

Niet alles is vegan maar hun make-up wel in ieder geval. Verder hebben ze het vegan logo op de producten die vegan zijn. Maar inderdaad gebruiken ze net als lush wel gewoon parabenen en waarschijnlijk ook wel SLS.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ja, erg he? :mrgreen:

Hmm, ik ga in ieder geval even kijken in die winkel deze keer. En eens even opzoeken waar ik Lavera kan kopen trouwens.

Marla

Bericht door Marla »

Ik bestel Lavera meestal, ik vind het wel jammer dat lang niet alles gewoon in de winkel te koop is.

Framboos

Bericht door Framboos »

xjudithx schreef:Als aanvulling op mijn post:

Dit heeft Lavera aan make-up:
- Hydraterende getinte dagcrème
- Vloeibare make-up
- Camouflagestift
- Compact poeder
- Poeder-rouge
- Lippenpotlood
- Lippenstift in draaibare aluminium huls
- Lipgloss
- Oogpotlood
- Oogschaduw duo-verpakking
- Volume mascara

Voor verkooppunten zie http://www.lavera.nl" target="_blank" target="_blank bij 'winkels'
Het oogpotlood van Lavera was alleen niet vegan; zat bijenwas. Heb nu wel de mascara gevonden. Bevalt tot nu toe prima. Jammer dat ie niet waterproof is, maar hij scheidt je wimpers heel mooi.

Marla

Bericht door Marla »

@Framboos: was je nog naar de B-never winkel geweest?

Framboos

Bericht door Framboos »

Ja. Men, wat een sterk luchtje hangt daar. Iets te veel patchoeli voor mij... ook niets gekocht. Ik wilde toch liever even verder zoeken naar een mascara die helemaal aan mijn eisen voldeed en ik vond uiteindelijk die van Lavera bij de Fresh&Wild.

Jolijn

Bericht door Jolijn »

Heeft iemand ooit naar de ingredienten lijst van de lijm bij nepwimpers gekeken? Ik vind dat wel leuk voor op stap maar ik heb echt geen flauw idee of het vegan is..

Plaats reactie