Ovenreiniger

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
xjudithx
Leefwijze: veganist

Ovenreiniger

Bericht door xjudithx »

Weet iemand een veganistische ovenreiniger? Dus niet alleen vrij van dierlijke ingredienten, maar ook niet getest op dieren. Ben het nog niet tegengekomen bij de natuurvoedingswinkel. Heeft iemand tips?

Marla

Re: Ovenreiniger

Bericht door Marla »

Ik denk niet dat die bestaan want ovenreinigers zijn over het algemeen heel agressief.
Ik heb zelf goede ervaringen met het schoonmaakmiddel dat is gemaakt van sinaasappelschillen, te koop bij de natuurwinkel maar volgens mij zag ik laatst ook zoiets bij de blokker. Dat spul is zo sterk dat toen ik een tafeltje afnam met wat van dat spul de verf ook meekwam, dus het werkt goed.

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Marla schreef:Ik denk niet dat die bestaan want ovenreinigers zijn over het algemeen heel agressief.
Ik heb zelf goede ervaringen met het schoonmaakmiddel dat is gemaakt van sinaasappelschillen, te koop bij de natuurwinkel maar volgens mij zag ik laatst ook zoiets bij de blokker. Dat spul is zo sterk dat toen ik een tafeltje afnam met wat van dat spul de verf ook meekwam, dus het werkt goed.
Weet je ook hoe het heet?

Marla

Bericht door Marla »

Nou, ik weet dat Ecover het vroeger had, maar volgens mij is het nu overgegaan naar een ander merk. Het is in ieder geval oranje spul in een fles en er staat duidelijk op dat het van sinaasappelschil is gemaakt.

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Okee, dank je. Ik zal eens kijken of ik het ergens kan vinden. Hoewel het niet de bedoeling is dat de verflaag van mijn oven af gaat... :wink:

lena

Bericht door lena »

Baking soda schijnt ook goed te werken. Zie hier.

jet
Moderator

Bericht door jet »

ik maakte vroeger mijn over schoon met groene zeep en ammoniak
Ik smeerde dan op de wanden en alles wat ik schoon wilde hebben een dun laagje. En als ik dan klaar was met smeren, dan deed ik een deksel van een lege pot op de kop met een klein beetje ammoniak in de oven.
Nachtje wachten, en je poetst het vuil er zo uit :)
Het scheelt een hele hoop smerige schoonmaakmiddelen (hoewel ammoniak natuurlijk ook niet het lekkerste spul is)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

reggie

Bericht door reggie »

die reiniger op basis van sinaasappelschillen in de natuurwinkel is er van sodasan en van bioclean

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net in de natuurwinkel dat sinaasappelspul gevonden. Ik heb het niet gekocht omdat er stond dat het 'milieugevaarlijk' of iets dergelijks opstond, met een plaatje met een dode vis erbij. Dan ga ik toch liever met andere middeltjes experimenteren. Ammoniak ben ik ook niet dol op, ik zal eerst de baking soda gaan proberen. Bedankt voor de tips!

Plaats reactie