cup-a-soup

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
lena

cup-a-soup

Bericht door lena »

Kent iemand een vegan cup-a-soup variant die in een gewone supermarkt te krijgen is?

Apraxia
Leefwijze: veganist

Re: cup-a-soup

Bericht door Apraxia »

Tomaat volgens mij. Dat durf ik dus niet zeker niet te zeggen want mogelijk is er een koe voorbij gelopen bij het productieproces en vinden anderen hem niet vegan :P
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

De tomaat was Vegan idd
stond ooit in de Vega :)

jet
Moderator

Bericht door jet »

ik heb een brief van de Unilever (ofzoiets) gekregen met de mededeling dat de cup-a-soup tomaat, de toscaanse tomaat en de groente vegan zijn (brief dateert van een half jaar geleden, dus zou nog wel moeten kloppen denk ik).

groetjes
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

lena

Bericht door lena »

Super, bedankt, ik ga er naar kijken!

Marla

Bericht door Marla »

Volgens mij zeggen ze elke keer wat anders....in eerste instantie hadden ze aan de Vega! doorgegeven dat de groente en tomaten variant allebei geschikt waren voor veganisten, maar later kwamen ze daarop terug en was alleen de tomaat geschikt.

lena

Bericht door lena »

Oh, dat is niet erg hoopgevend. Ik heb nu de tomaat, maar daar zit wel E631 in, en dat is vrijwel altijd dierlijk (bron). De spicy tomaat leek goed, maar daar zal het aroma wel niet goed van zijn? Als ze steeds wisselen van verklaring vraag ik me af in hoeverre ze weten waar ze het over hebben...

Marla

Bericht door Marla »

Die tomaat heeft wel een vega-keurmerk toch, dus vegetarisch is het zeker (of nou ja, zeker is het nooit, maar ik ga er vanuit dat het vegetarisch is). Het zou wel heel stom zijn als dat e-nummer wel afkomstig is van vlees, want dan hebben ze dat keurmerk onterecht gekregen.

Kellie

Bericht door Kellie »

Omdat ik naar Ghana ging, heb ik het uitgezocht. Mij werd verteld dat ALLEEN tomaat veganistisch is.
The greatness of a nation can be judged by the way its animals are threated--Ghandi

PetraPS

Bericht door PetraPS »

Hi,
van Natural Temptation is de One FIne Cup 'drinkbouillon' en 'groente' en van Lima 'miso instant soup gember' en Clearspring 'instant misosoup' volgens mij ook vegan.
http://www.nieuweband.nl/producten/groepen/4/1510/

Op de cup-a-soup 'groente' verpakking staat ook een vegan keurmerk....vandaag nog gezien op t werk.
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Vegetarisch keurmerk toch?
Ik drink ook tomaat want wij hebben zo'n automaat op school en een oud gebouw dat heel koud is. Maar als dat ook al niet meer vegan is.. :club:

lena

Bericht door lena »

De cup-a-soup tomaat is nu zeker niet meer geschikt voor veganisten: hij is volgens de verpakking "nu nog lekkerder" en bevat nu o.a. melksuiker en melkeiwit. Bij de Super de Boer vond ik nog een oude verpakking die nog wel goed was (Met vegetariers keurmerk en zonder melk en ei), de AH had alleen maar nieuwe. Kent iemand toevallig nog huismerken 1-kops-soep die geschikt zijn voor veganisten?

Ananas

Bericht door Ananas »

Ik dacht de opkikker tuinkruiden & tomaat van Maggi, dan zou je als je stukjes erin wilt iets erbij moeten gooien. (heb dit nog niet gecheckt, maar hun bouillonblokjes zijn zeker weten vega, dacht dit ook)

lena

Bericht door lena »

Dank je. Ik koop liever geen Nestle producten, dus ik hoop nog op een huismerk of iets dergelijks. Of misschien is het beter om maar gewoon zelf zoiets te maken en voor thuis gewoon echt lekkere soep in potten te bewaren.

Framboos

Bericht door Framboos »

Misosoep in portieverpakkingen misschien? Bij de AH en de Tuinen heb je geloof ik vegan ones.

Marla

Bericht door Marla »

Bij de AH? Nooit gezien eigenlijk.
Bij natuurwinkels hebben ze het ook vaak, het is wel een stuk duurder dan cup-a-soup. Ik heb laatst twee nieuwe smaken gehaald maar daar word ik misselijk van :(

vegamike

Bericht door vegamike »

Balen van die cup a soup! :cry:

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

ik kwam vandaag weer deze soep tegen wat makkelijk op werk/ op school te maken is, ik kwam het dan wel bij de reformwinkel tegen maar sommige jumbo's hebben toch ook orgran producten?

http://www.getprice.com.au/images/uploa ... 0_7287.jpg

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

C1000 heeft, tenminste hier, heel veel orgran producten.

jet
Moderator

Bericht door jet »

de grote c1000 hier, die in Hengelo, en die in Doetinchem hebben allemaal Damhert producten ipv Orgran.... (bevat allemaal ei :( )
De Jumbo waar ik meestal naar toe ga had veel Orgran producten, maar heeft het vervangen door eoa ander merk (kan niet op de naam komen) die wel lactose-vrij maakt, maar 'uiteraard' niet ei-vrij :( (is jammer, want die producten zijn glutenvrij en zien er zo waar lekker uit....)
Ik kon alleen bij de Reformwinkel de Orgran variant soep krijgen, maar die heeft het niet altijd (ben een paar keer geweest dat ze het niet hadden). De Plus in de stad had het nog wel eens in de aanbieding, want blijkbaar wil niemand het hebben, dus volgens mij hebben die het ook niet meer in het assortiment. En buiten dat vind ik die soepjes ook best duur voor de hoeveelheid die je krijgt....

Ik had laatst gemaild naar Nestlé, en die hadden aangegeven dat hun Opkikker groente groenten (of hoe dat ding) wel veganistisch is. Ik zou zelf liever geen Nestlé kopen, maar als dat het enige is dat je 'normaal' (dus zonder x winkels af te lopen in een aantal verschillende plaatsen) kan krijgen.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Plaats reactie