Keukenmachine/Foodprocessor

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Keukenmachine/Foodprocessor

Bericht door Kirsty xvx »

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Tips?
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
Marla

Re: Keukenmachine/Foodprocessor

Bericht door Marla »

Ik heb er zelf nog geen, heb ook geen ruimte in mijn keuken maar als ik er een zou kopen dan zou het er zo een zijn met aan de ene kant een keukenmachine ding en aan de andere kant een blender. Wel groot maar dan heb je wel meteen alles.

Zoiets dus:

http://www.consumer.philips.com/catalog ... age370.jpg
Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

wauw!
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
lena

Bericht door lena »

Die heb ik. Hij is wel aardig, maar maakt een boel lawaai. Hij doet het op zich wel goed genoeg, maar ik ben wel bang dat de blender het geen jaren meer volhoudt. Ik gebruik hem ook wel heel veel, en gebruik altijd veel bevroren fruit, dat is natuurlijk niet geweldig voor zo'n apparaat. Als ik een nieuwe zou kopen zou ik er eentje kopen waar de keukenmachine op hetzelfde gedeelte als de blender wordt geplaatst. Dat neemt veel minder ruimte in.
xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

Nou het ligt er wel aan wat je er mee wilt, als het alleen gaat om smoothies, pureren van dingen enzo dan zou een blender genoeg moeten zijn. Waar ik een voorkeur aan geef is eentje zonder kraantje. Lijkt leuk en handig maar die zijn erg moeilijk goed schoon te krijgen/houden. Verder zou ik voor een glazen kan gaan, deze is wel zwaarder maar ook weer veel makkelijker om schoon te maken dan plastic. Wat leuk is als hij ook ijs kan crushen.

Sinds mijn vorige (met kraantje en plastic) kapot was gegaan aangezien hij niet genoeg Watt had voor het pureren van hazelnoten en caramel, heb ik er eentje bij de Kijkshop gehaald. (weet niet zo snel het merk, ben namelijk ook niet thuis om het te checken) Deze was rond de 30 euro ofzo, had een redelijk hoog wattage, geen kraantje, een glazen kan en deze geeft 4 maatsoorten aan waaronder cups, wat ik erg fijn vind!
oow hier is ie:

kijkshop bestron blender
Apraxia

Bericht door Apraxia »

Ik heb die twee maar dan los van elkaar.
Ik heb het niet zo van 2 in 1 dingen. Bang dat het ene stuk gaat.
Die (moulinex) food processor heb ik al bijna tien jaar volgens mij. Doet het nog steeds en ik gebruik hem vaak (minstens twee keer per week).
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.
veglife

Bericht door veglife »

Op http://www.groenedag.org/R1/NL/Prod/Cham/fmChaJui.html heb ik eens iets gelezen over de championjuicer. Schijnt dat dit een behoorlijk apparaat is.
Framboos

Bericht door Framboos »

Maar da's een juicer, geen keukenmachine toch? En een behoorlijk prijzige, I might add..
veglife

Bericht door veglife »

Nou, ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn met dat apparaat. Ik heb wel eens overwogen om dat apparaat aan te schaffen, maar ben toen afgehaakt vanwege het bedrag. Zal wel een heel leven mee gaan.
Framboos

Bericht door Framboos »

Je kunt er sap mee maken, that's it.
lena

Bericht door lena »

Hoe goed is die Bestron Marloes? Kun je daar ook kikkerwten mee pureren enzo? Is hij goed met veel bevroren fruit voor een smoothie, zonder dat je heel veel water/sojamelk toe hoeft te voegen?
xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

nou zelf vind ik hem wel wat lawaai maken, maarja wat wil je voor 35 euro :). Hij pureerd alles eigenlijk wel fijn, bedoel de hazelnoten weet hij ook fijn te krijgen. Misschien dat je het n keer moet door roeren aangezien wat onder de mesjes kan gaan zitten. Bevroren fruit is zeker geen probleem, dat gebruik ik ook veel en ik zelf laat hem dan maar 1 min. aanstaan en vind t dan al erg lekker, mijn vriend zet m vaak aan voor 2 min. Je kunt er namelijk ook ijs mee crushen dus dat lijkt me allemaal wel mogelijk.
Maar gezien de prijs, de kracht en dat het dus een smalle keukenmachiene is vind ik hem ideaal. Wat ik al zij, de glazen kan met cup maten vind ik ook erg fijn.
Jippia

Bericht door Jippia »

Ik ben ook van plan om een blender en/of keukenmachine aan te schaffen. Leuk om de ervaringen van anderen te lezen. Hier in Zutphen zit ook een Kijkshop. Misschien moet ik daar toch maar eens gaan kijken. :)
jet
Moderator

Bericht door jet »

ik gebruik een staafmixer van Braun. Zo eentje met een metalen afneembare snij'dinges'. Er bestaat ook een plastic variant, maar die is minder sterk.
Die van ons, die pureert vrijwel alles. Het enige waar ie moeite mee heeft is bevroren winterpeen.....
Gewoon bevroren fruit etc pureert ie met gemak.
Heeft een handig ophangdevice en hij hangt bij ons naast het fornuis. Gebruik hem bijna elke dag.
Zitten ook allerlei handige extra dingen bij (een beslag klopding, een bakje met afsluitbaar deksel met een snijding erin, etc => geen idee hoe die dingen allemaal heten)

Heb van mn moeder ooit een joekel van een keukenmachine gekregen. Die kan heel veel, maar ik moest hem telkens uit een doos op het aanrecht zetten en in mekaar zetten enzo (klein keukentje). Nou daar werd ik een beetje moe van, en die staafmixer hadden we al, dus toen die maar gaan gebruiken, en dat levert me minder afwas, en minder moeite :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Ananas

Bericht door Ananas »

Ik heb denk ik dezelfde staafmixer als jij Jet, maar heeft jouwe geen moeite met kikkererwten? mijn gaat dan altijd 'brommen' en hij wordt heel warm... Verder is ie echt super!
jet
Moderator

Bericht door jet »

warm wordt ie idd wel
en heel soms vind ik dat ik tussendoor even moet wachten, maar dat vind ik nog altijd te verkiezen boven het gedoe met zo'n groot app
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
jet
Moderator

Bericht door jet »

dat warm doet ie overigens alleen maar als je heel lang of heel zwaar moet pureren.
De standaarddingen (guacamole, bevroren vruchtjes, smoothies, etc) doet ie prima zonder gebrom :mrgreen:
Kikkererwten maakt ie ook gewoon klein zonder gebrom. Of bedoel jij van die ongeweekte keiharde kogels? :wink:
Ananas

Bericht door Ananas »

Nee haha, gewoon gekookte kikkererwten. Ging er falafel van maken. Bij hummus is het niet zo erg als ik
veel water bij de kikkererwten doe.
Maar dat is het enige, de andere dingen die je opnoemt gaan idd prima.
Truus

Bericht door Truus »

Plaats reactie