vegan marshmallows bij de xenos?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
lena

vegan marshmallows bij de xenos?

Bericht door lena » wo jul 02, 2008 8:44

Bij de Xenos liggen marshmallows. Ze zien er een beetje vreemd uit, in een koker, in allemaal felle kleuren. Bij de ingredienten staat geen gelatine, ook geen bekende vervanger zoals agar-agar. Kent iemand het? Vertrouwen jullie het?

Tijmetje
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: vegan marshmallows bij de xenos?

Bericht door Tijmetje » wo jul 02, 2008 9:06

Volgens mij waren marshmallows origineel van een bepaald plantje en veganistisch, dus het zou kunnen maar die soort marshmallows komen denk ik niet zo vaak meer voor tegenwoordig.
Als ze er net zo uit zien als normale marshmallows en er staat niets gelatine/pectine/agar-agar-achtigs op het ingredienten lijstje zou ik ze niet vertrouwen denk ik.
Staan de ingredienten er misschien in verschillende talen op? Dat kan soms wel handig zijn.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » wo jul 02, 2008 14:14

Is dat niet juist waarom ze bij de xenos liggen? Omdat de ingrediëntenlijst niet helemaal klopt? Ik heb wel vaker gelatinesnoepjes in de aanbieding zien liggen, waar het dan niet op de ingrediëntenlijst staat, maar wat ik toch echt niet vertrouwde. (Al mogen ze het volgens mij dan helemaal niet verkopen...)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo jul 02, 2008 20:17

Nee dat zal wel niet vegan zijn.

In de VS was het al lastig om vegan marshmallows te hebben. En toen bleek ook dat vegan marshmallows die verkocht werden toch niet vegan te zijn. Een bedrijf die ingredienten leverde aan een vegan bedrijf loog ofzoiets.

lena

Bericht door lena » wo jul 02, 2008 23:55

Ik vertrouw het ook niet maar (ik heb nog een beetje hoop) ze zagen er niet ECHT uit als marshmallows, niet zoals ik ze ken. En soms is het ook wel zo dat een goedkoop iets ineens per ongeluk vegan is. Ik zal nog eens beter naar de ingredienten kijken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do jul 03, 2008 0:24

Staat er niet bij welke producent enzo? Dan kan het via de producent gevraagd worden.

Framboos

Bericht door Framboos » do jul 03, 2008 10:58

http://www.nivo-imp-exp.nl/index.php?op ... &Itemid=77" target="_blank

Daar komen ze van. Er stond inderdaad geen gelatine op de verpakking. Ze zijn dikker/steviger dan andere marshmellows (en erg chemisch gekleurd) en volgens mij zou de structuur wel kunnen kloppen met de ingredienten die op de lijst stonden...

lena

Bericht door lena » za jul 05, 2008 8:08

Ja, ik had ook het idee dat de structuur anders was en dat het daarom wel zou kunnen kloppen. Mijn dochter zou het echt geweldig vinden om spekjes te eten. Ik twijfel nog wat tussen gezonde achterdocht en vertrouwen. Normaal gesproken vertrouw ik toch wel op ingredienten op verpakkingen, het is dat ik toevallig weet dat marshmallows bijna nooit vegan zijn, anders had ik geen reden tot wantrouwen gehad. Ik koop bij de Xenos ook gewoon Naan brood, tapenade, kokossoep en pepermuntjes enzo, daar vertrouw ik er ook wel op dat de ingredienten kloppen. Bedankt voor de website Framboos, ik ga ze eens mailen!

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » ma jul 07, 2008 10:56

Ik heb het gehad en ik moet zeggen: ik vond het niet eens lekker. Sinds ik geen gelatine meer eet, ben ik helemaal afgekickt van die zoete rommel. Toen ik vegetariër werd, dacht ik dat ik spekkies en gelatinesnoepjes (zoals kikkertjes van Haribo enzo) heel erg zou missen. Maar ik vind het nu gewoon echt niet eens lekker meer. Lekker laten liggen dus :)

Plaats reactie