Nakd raw food bars

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Framboos

Nakd raw food bars

Bericht door Framboos » vr jun 20, 2008 21:46

Yay, eindelijk gevonden in Nederland*, bij de Bever Zwerfsport: raw food bars. 't Merk ze Nakd en ik neem ze altijd mee uit Londen, dus ik weet al dat ze lekker zijn (en dat het een leuk merk is, zie verpakking).

Er zijn vier smaken: berry cheeky, cocoa loco, apple pie en banana bread. Behalve de banana bread, kun je ze in grote versie (68 gram) en kleine versie (30 gram) krijgen.

Zoals het raw food bars betaamt zijn ze best duur: voor de kleine repen betaalde ik een euro.

*Ok, stiekem had ik er al eerder één gevonden, bij De Tuinen, maar dat is maar één smaak.

xmarloesx
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Nakd raw food bars

Bericht door xmarloesx » za jun 21, 2008 7:56

Bij de zonnenpit (natuur winkel) in doetinchem hebben ze ook alle smaken. Maar ze hadden ook rawfood brownies en toen dacht ik nou die ga ik dan maar eerst proberen, maar het leek echter meer op roggebrood ofzo, er zat niet echt veel smaak aan. Neem aan dat er carob in gebruikt werd maar ook die smaak vond ik niet echt terug. Het was wel goed te eten hoor, en daarbij ook een goede protein bar. Maar geen brownie te noemen.

Ik weet trouwens niet meer welk merk dat was.. maar de Nakd ga ik dan zeker proberen!! Nog een voorkeur van smaak? (ze lijken me allemaal eigenlijk erg lekker :oops: )

Framboos

Bericht door Framboos » za jun 21, 2008 9:14

Ik ben niet zo fan van van banaan, dus dat vind ik de minste.

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje » wo jun 25, 2008 12:28

Ik heb er een paar geprobeerd, maar ben niet erg onder de indruk van de smaak tot nu toe. Het smaakt een beetje droog. Ik verwacht altijd een wat frisse smaak, maar krijg die nooit. Wel makkelijk en vullend, dus fijn om bij te hebben voor noodgevallen, en het is lekkerder dan de meeste andere voor-verpakte repen, maar als snack heb ik persoonlijk liever iets anders.

luna

Bericht door luna » di okt 07, 2008 15:05

Larabars heb ik ook wel eens meegenomen uit de USA en UK, en vind ik veel lekkerder dan Nakd.
Larabars hebben meer substantie en zijn er in heel veel smaken, mijn favoriet is Coconut Cream, Cacao Mole, Key Lime Pie en Cashew Cookie. Door Lara zelf bedacht, zijn al sinds 2003 op de USA markt! Heb gezien op larabar.nl dat ze binnenkort in Nederland te koop zijn. Key Lime en Lemon zijn trouwens heel fris. Cacao mole is met een vleugje rode peper, pittig zoet.

Framboos

Bericht door Framboos » di okt 07, 2008 16:37

ik vind de lemon en the ginger erg lekker. Goed nieuws dat ze binnenkort ook in Nederland zijn! Daarna Bounce balls nog/ :)

bianka

Bericht door bianka » za okt 25, 2008 14:41

ik ken die nakd bars ook. makkelijk om mee te nemen op reis maar niet het allerlekkerste ooit :)
ik ken larabars niet wel LUNABARS uit de USA en die zijn super!

veggie sport

Bericht door veggie sport » di nov 04, 2008 17:02

luna schreef:Larabars heb ik ook wel eens meegenomen uit de USA en UK, en vind ik veel lekkerder dan Nakd.
Larabars hebben meer substantie en zijn er in heel veel smaken, mijn favoriet is Coconut Cream, Cacao Mole, Key Lime Pie en Cashew Cookie. Door Lara zelf bedacht, zijn al sinds 2003 op de USA markt! Heb gezien op larabar.nl dat ze binnenkort in Nederland te koop zijn. Key Lime en Lemon zijn trouwens heel fris. Cacao mole is met een vleugje rode peper, pittig zoet.
Ze zijn dus nu wel te koop, ook via webshops. De larabars zijn ook in veel meer smaken te verkrijgen overigens.

Framboos

Bericht door Framboos » di nov 04, 2008 18:28

veggie sport schreef:
luna schreef:Larabars heb ik ook wel eens meegenomen uit de USA en UK, en vind ik veel lekkerder dan Nakd.
Ze zijn dus nu wel te koop, ook via webshops.
Waar, waar, waar?!

veggie sport

Bericht door veggie sport » di nov 11, 2008 22:26

Framboos schreef:
veggie sport schreef:
Ze zijn dus nu wel te koop, ook via webshops.
Waar, waar, waar?!
Kijk op larabar.nl onder winkels oa. bij demmenie in amsterdam

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » wo nov 12, 2008 17:01

iemand al eens de clifbars geprobeerd? Het zijn energy bars en ook in verschillende smaken maar ik ben helemaal verliefd op de chocolate chip peanut crunch. Ideaal als je snel wat wilt eten onder weg ofzo wel meteen 250 cal. maar het is ook zo goed als een lunch love it <3!

http://www.clifbar.com/food/products_clif_bar/

Marla

Bericht door Marla » ma aug 10, 2009 12:38

xmarloesx schreef:iemand al eens de clifbars geprobeerd? Het zijn energy bars en ook in verschillende smaken maar ik ben helemaal verliefd op de chocolate chip peanut crunch. Ideaal als je snel wat wilt eten onder weg ofzo wel meteen 250 cal. maar het is ook zo goed als een lunch love it <3!

http://www.clifbar.com/food/products_clif_bar/
Zijn die in Nederland te koop?

Ik heb nu bij de natuurwinkel verschillende vegan bars gevonden. Onder andere een chocolate chip en een 'vegan' bar gekocht, wel vrij prijzig (2,80 voor 1 bar van 70 gram, maar ja dan heb je wel meteen 300 kcal binnen). Ik vond het raar dat ze een bar 'vegan' noemen als (een deel van de) andere bars dat ook zijn, maar er staat op die anderen toch echt ook een vegan logo dus het zal wel goed zijn.
http://www.organicfoodbar.com" target="_blank

Truus

Bericht door Truus » di aug 11, 2009 16:42

Ze zijn lekker, meer in aanmerking genomen de prijs, vraag ik me af of b.v. die koek van samengeperste vijgen en amandelen uit Spanje niet net zo lekker is.

Tina
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Tina » ma aug 17, 2009 14:08

Ik heb ze volgens mij ook gezien bij op het station in Amsterdam... ik kan me alleen niet meer herineren hoe dat winkeltje nou heet alleen dat ie groen was en in de titel ook iets stond van "drugstore"... maar het was gewoon een natuurwinkel :P... het had ook heel veel andere bars (raw organic en nog een paar goeie) maar clifbars had ik niet gezien... een andere goeie is ook de Biomarkt (http://www.biomarkt.nl/algemeen.html) ze hebben keiveel vegan dingetjes... mja, dat is dan weer helemaal in A'dam, kom er niet zo vaak.

Heeft iemand ooit iets online besteld?
http://www.terrablt.com
Save the world - Go Veg!

vegalan

Bericht door vegalan » ma aug 17, 2009 19:10

Tina schreef:Ik heb ze volgens mij ook gezien bij op het station in Amsterdam... ik kan me alleen niet meer herineren hoe dat winkeltje nou heet alleen dat ie groen was en in de titel ook iets stond van "drugstore"... maar het was gewoon een natuurwinkel :P... het had ook heel veel andere bars (raw organic en nog een paar goeie) maar clifbars had ik niet gezien
Je bedoelt misschien Erica?

http://www.ericakruiderijen.nl/content_ ... terdam.php

.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » do aug 20, 2009 21:26

Marla schreef: http://www.organicfoodbar.com" target="_blank" target="_blank
Hihihi, hun ingredientenlijst:
Organic Almond Butter, Organic Dates, Organic Premium Blue Agave Nectar, Organic Bio SproutsTM – Flax, Organic Bio SproutsTM – Quinoa, Organic BiodynamicTM (Demeter) Raisins, Organic Sesame Seeds and Lots of Love!
:D

Passen zulke 'food bars' (hoe noem je dat in t nederlands?) onder de categorie 'koekjes' in de wiki? Of is dat echt heel raar? Zoja, waar dan?

Truus

Bericht door Truus » zo aug 23, 2009 0:35

Bij Food Village op Schiphol zag ik vegan repen van Oxfam. Niet gekocht, veel te duur.

marjan

Bericht door marjan » wo sep 02, 2009 1:11

Fynnya schreef:Passen zulke 'food bars' (hoe noem je dat in t nederlands?) onder de categorie 'koekjes' in de wiki? Of is dat echt heel raar? Zoja, waar dan?
Ik vind het meer iets voor een categorie "verantwoorde tussendoortjes". Koekjes doet me zo denken aan witmeel, suiker en meestal niet het gezondste vet en verder weinig interessants...

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo sep 02, 2009 1:35

marjan schreef:
Fynnya schreef:Passen zulke 'food bars' (hoe noem je dat in t nederlands?) onder de categorie 'koekjes' in de wiki? Of is dat echt heel raar? Zoja, waar dan?
Ik vind het meer iets voor een categorie "verantwoorde tussendoortjes". Koekjes doet me zo denken aan witmeel, suiker en meestal niet het gezondste vet en verder weinig interessants...
Deze dingen zijn meer voor de gezond dan voor de lekker? Of zijn ze gezond en tegelijkertijd lekker? Ik heb nooit foodbars gegeten, dus weet niet of ik het me goed voor stel :roll:
Ik had overigens wel meer dingen die ik niet kon indelen: rijstwafels en crackers enzo, dus voorlopig ook maar even onder koekjes gezet. Misschien moeten die samen met de foodbars in een andere categorie. Maar hoe noemen we dat dan? Verantwoorde tussendoortjes is zo oordelend 'nee die mag er niet in want die is niet gezond genoeg!', dan krijg je dat straks...
Maar ik ben wel met je eens dat het niet past onder koekjes.

marjan

Bericht door marjan » wo sep 02, 2009 1:45

Fynnya schreef:
marjan schreef:Maar hoe noemen we dat dan? Verantwoorde tussendoortjes is zo oordelend 'nee die mag er niet in want die is niet gezond genoeg!', dan krijg je dat straks...
Haha, dat is nu juist het probleem bij mij (vinden anderen :D ) want is wel een beetje hoe ik denk. Maar we moeten inderdaad geen mensen afschrikken vanwege te strakke indelingen...

Plaats reactie