(toilet)papier

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

(toilet)papier

Bericht door jet »

Ik koop meestal toiletpapier van "Danke". Daar staat op dat er geen bleekmiddelen en andere zooi gebruikt wordt bij het maken, en dat het volledig gerecycled papier is...
Wat ik me afvroeg is: hoe zit dat bij recyclen? Kan ik ook gewoon AH toiletpapier kopen bijvoorbeeld?
ik bedoel:
boom --> pulp + bleken --> papier --> gebruik + recyclen -->opnieuw papier, maar wel gebleekt in de vorige fase
boom --> pulp zonder bleken --> papier etc..... levert dus ook na recyclen papier dat niet gebleekt is
Hoe moet op verpakking staan hoe dat zit, en moet dat uberhaupt op verpakkingen staan?

Ik gebruik ook Xerox recycles+ printpapier, en ook daar kan ik niet echt bij vinden dat ze in de vorige fase(n) wel/niet bleken....

Ik stel de vraag omdat zowel printpapier als toiletpapier hier in huis er erg rap doorheen gaat, en die Danke toch wel erg duur is (Danke kost zo'n 3,99 voor 8 rollen, terwijl een kringloopverpakking van huismerk rond de 2,00 kost, dat is wel 2 keer zoveel)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Marla

Re: (toilet)papier

Bericht door Marla »

Ik heb ook Danke, als je het bij de Dirk koopt is het 2,99, scheelt toch weer iets.
Je zegt dat zowel printpapier als toiletpapier er rap doorheen gaat maar kun je daar dan niet iets aan veranderen? Zijn alle prints die je maakt echt noodzakelijk? En ehhh, ja ik ga natuurlijk niet over je toiletpapier gebruik vragen maar ook daar zou je misschien op kunnen bezuinigen :lol:

Marla

Bericht door Marla »

Oh god, ik vind die smilie nog steeds zo verschrikkelijk maar ik vergeet het steeds :roll:

jet
Moderator

Bericht door jet »

op printpapier wordt al bezuinigd. Maar als je studeert, en je bent bezig met verslagen en artikelen, dan gaat het desondanks toch hard.....
Ik spaar zelf de printjes op die ik verplicht op mn werk moet maken, maar die maar prints aan 1 kant hebben. Die hergebruik ik dan weer :mrgreen: Op die manier kom ik echt wel eens met hele pakken papier thuis, wat anderen weggooien, want ik duik ook in de papierbak als er veel ligt...
Qua toiletpapier: sja, ik moet veel drinken om niet uit te drogen, en dat resulteert toch in veel toiletbezoek :twisted: Het is wel ongeveer 1 rol per 3 dagen in ons huis (dan reken ik alleen de dagen dat iedereen er is).
Het is wel zo dat bij met meer kerels in huis je toiletpapier minder snel gaat....(die wapperen ipv drogen bij nummer 1 zeg maar :) )
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske »

hahaha, dat "wapperen" doet me denken aan tijden dat ik soms echt niet meer kon en dat ik ergens achter een struikje moest gaan (als ik niet in de buurt van het huis was uiteraard ;)) en als ik dan geen papier had, dan kon ik niet veel meer doen dan gewoon wat "wiebelen" :lol: tja als mannen het kunnen, dan kunnen wij dat ook hé ;)

Veg_eric

Bericht door Veg_eric »

jet schreef:Ik koop meestal toiletpapier van "Danke". Daar staat op dat er geen bleekmiddelen en andere zooi gebruikt wordt bij het maken, en dat het volledig gerecycled papier is...
Wat ik me afvroeg is: hoe zit dat bij recyclen? Kan ik ook gewoon AH toiletpapier kopen bijvoorbeeld?
Het schijnt dat je gerecycled papier in diverse gradaties hebt.

dus, gebruikt nieuw papier is graad 1.

gebruikt papier dat deels is gemaakt met graad 1 papier = graad 2

Het schijnt dat supermarkt gerecycled toiletpapier gemaakt wordt van graad 2 of 3, en danke van graad 4, dat bijna nergens anders meer voor gebruikt kan worden.

Plus dat Danke zegt milieu vriendelijker te produceren dan een normale fabriek.

Vergeet ook niet dat prijs niet alles zegt, sommig supermarkt papier is dunner, of heeft minder vel op een rol.

lena

Bericht door lena »

Danke is gewoon van SCA, de fabrikant van Libresse en Edet.

Ik gebruik kringlooptoiletpapier van de Schlecker. Zij hebben twee vormen: een luxe en een minder luxe. Zelfs de luxe variant is nog stukken goedkoper dan Danke. Ik vind het prijsverschil tussen Danke en Schlecker zelf veel te groot, ik heb het idee dat Danke vooral zo duur is omdat de doelgroep (mensen in natuurvoedingswinkels) het toch wel betaalt, niet omdat het product zelf nu zoveel beter is.

De Schlecker variant kwam tien jaar geleden in ieder geval nog als goed uit de bus als het gaat om schadelijke stoffen bij de Duitse Oekotest:
http://www.oekotest.de/payment/oekotest/000/5891.pdf" target="_blank

jet
Moderator

Bericht door jet »

goed te weten.....

Dat het dezelfde fabricant is als Edet wist ik helemaal niet
Bedankt voor de tip over Schlecker..... die zit hier in de buurt, ga ik daar wel een keertje kijken :)

Mar

Bericht door Mar »

lena schreef:Danke is gewoon van SCA, de fabrikant van Libresse en Edet.

Ik gebruik kringlooptoiletpapier van de Schlecker. Zij hebben twee vormen: een luxe en een minder luxe. Zelfs de luxe variant is nog stukken goedkoper dan Danke. Ik vind het prijsverschil tussen Danke en Schlecker zelf veel te groot, ik heb het idee dat Danke vooral zo duur is omdat de doelgroep (mensen in natuurvoedingswinkels) het toch wel betaalt, niet omdat het product zelf nu zoveel beter is.

De Schlecker variant kwam tien jaar geleden in ieder geval nog als goed uit de bus als het gaat om schadelijke stoffen bij de Duitse Oekotest:
http://www.oekotest.de/payment/oekotest/000/5891.pdf" target="_blank" target="_blank

Waar kan ik Schlecker kopen?

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Mar schreef:Waar kan ik Schlecker kopen?
Schlecker is een winkel. Hier kan je opzoeken of er een filiaal bij jou in de buurt zit.

Mar

Bericht door Mar »

Schlecker is een winkel. Hier kan je opzoeken of er een filiaal bij jou in de buurt zit.[/quote]

:thanks:! Morgen ff in Leiden kijken, toevallig kom ik toch langs de Breestraat. Komt dat ff uit :).

Plaats reactie