Nieuwe vegan kaas!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Framboos

Re: Nieuwe vegan kaas!

Bericht door Framboos »

onderdezon, WAAAAR woon je? Ze hadden die marinara hier ook, ik helemaal gelukkig, en toen was 'ie opeens weg... :|

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Hier hadden ze hem na een lange tijd weer. Was ook een tijd weg, maar nu was die weer terug. Was wel geloof iets duurder geworden.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

:o dan ga ik de volgende keer weer kijken!

*hoopt*

Marla

Bericht door Marla »

Ik vind die Redwood kazen echt geweldig maar ik vind het te duur en de moeite niet waard om het op de pizza te doen. Pizza zonder kaas is echt lekker, gewoon veel groenten en kruiden er op doen!
De laatste tijd maak ik trouwens meestal pizza met tofu ricotta en dan mis je de kaas al helemaal niet.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

redwood kaas is 3,05 ofzo en ik kan met 1 stuk wel 2 keer een pizza beleggen en eens over de macaroni of lasagne doen. Vind t dan eigenlijk niet zo duur.. bedoel bij dat soort gerechten maak ik ook niet iets zoals n burger ofzo dus dan vind ik het in iedergeval wel meevallen. Bij ons hebben ze trouwens die pizza bodems altijd gehad en nog steeds zijn ze te koop, 3 euro ofzo voor 2 bodems?? Als ik geen zin heb zelf bodems te maken vind ik t n lekkere oplossing :)

Framboos

Bericht door Framboos »

AH heeft pizzabodems (per 2 verpakt in plastic) en pizza's marinara, met (zongedroogde) tomaten en knoflook, in een kartonnen doos.

Marla

Bericht door Marla »

xmarloesx schreef:redwood kaas is 3,05 ofzo en ik kan met 1 stuk wel 2 keer een pizza beleggen en eens over de macaroni of lasagne doen. Vind t dan eigenlijk niet zo duur.. bedoel bij dat soort gerechten maak ik ook niet iets zoals n burger ofzo dus dan vind ik het in iedergeval wel meevallen. Bij ons hebben ze trouwens die pizza bodems altijd gehad en nog steeds zijn ze te koop, 3 euro ofzo voor 2 bodems?? Als ik geen zin heb zelf bodems te maken vind ik t n lekkere oplossing :)
Ik zei het een beetje verkeerd ;)
Ik bedoel eigenlijk dat ik het effect van de kaas op een pizza een beetje tegen vind vallen en daarom laat ik het net zo lief weg. Als ik een pizza zou willen zoals ik vroeger een pizza met kaas at (dus heel dikke laag) dan moet ik volgens mij per pizza wel twee blokken doen, en dat vind ik toch wat prijzig.
Zelfde met lasagne trouwens, daar gebruik ik het dus ook nooit voor. Ik wil gewoon een super dikke laag gesmolten kaas, en anders niks. Het wordt dus altijd niks :D

Fee

Bericht door Fee »

Marla schreef:Ik zit de naturel versie nu te eten.
Het smaakt niet naar kaas. Ook niet naar worst overigens. Geen idee waar het wel naar smaakt, echt lekker vind ik het niet geloof ik :(
Hoi Marla e.a.,

Heb laatst ook wat kaasjes van Soyatoo besteld. Smaakt een beetje naar (boterham)worst en in ieder geval niet naar kaas. Smelten doet het ook niet goed. Erg jammer en verbazingwekkend, want de slagroompakjes van Soyatoo zijn wel erg goed. Ik heb ook de smeerkaas van Soyatoo besteld, best aardig, maar niet super en het lijkt zeker niet op kaas. Voor kaas kun je nog steeds het beste bij Redwood, Tofutti, Viana of Yakso (niet de biologische variant!!!) terecht.

Groetjes,

Fee

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Heb weer gekeken, pizza Marinara hebben ze hier nog steeds niet bij Albert Heijn, die andere drie soorten verse pizza nog wel... jammer. Gelukkig waren die gewone pizzabodems er nog wel :)

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Vantastic foods heeft een nieuwe vegan strooikaas kaas in hun assortiment. Ik heb net een potje besteld bij Veggiedeli en het is superlekker! Echt de meest realistische namaak parmezaanse kaas die ik tot nu toe geproefd heb en ook nog minder duur dan andere merken. Volgende keer dat ik bij Veggiedeli bestel neem ik gelijk 5 potjes!

http://www.veggiedeli.nl/webshop-overzi ... oikaas-60g
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Haha wat een oud topic! Van die Soyatookaas heb ik nooit meer iets gehoord...
Maar leuk, die Parmezzano! De meeste soorten vegan parmezaan die ik op heb smaken wel ongeveer hetzelfde (nootjes en edelgist, niet dat daar iets mis mee is) dus als deze heel anders is lijkt me dat wel interessant. :)

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Ik heb m ook op de plank staan, enkel nog niet geproefd, maar dit klinkt dus als een pizza morgen :mrgreen:

Fee

Bericht door Fee »

Smaakt inderdaad naar nootjes en edelgist :D

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Bonnie schreef:Haha wat een oud topic! Van die Soyatookaas heb ik nooit meer iets gehoord...
Ja, ik had geen zin om er een nieuw topic voor te openen en het is wel grappig om te lezen over oude 'nieuwe' kazen die alweer verdwenen zijn.

Marla

Bericht door Marla »

Oh maar wat grappig, ik kreeg laatst een mailtje over nieuwe kazen van Soyatoo :lol:
Ik zal eens kijken of ik er nog wat over kan vinden, het waren plakjes dit keer geloof ik. Hopelijk beter dan de vorige versie ;)

Marla

Bericht door Marla »

Het is niet alleen sojakaas maar ook kaas op basis van amandelen en cashew. Ik ben wel benieuwd: http://www.veganbasics.de/en/new_produc ... style.html

http://www.veganbasics.de/neu_im_shop/s ... style.html

Wel opvallend dat er sinds Wilmersburger opeens allemaal van dat soort kazen komen, ze hebben vast goed hun ingrediënten bekeken.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ooh, interessant! Die cashewsmeerkaas is zelfs gefermenteerd denk ik, aangezien er 'reifekulturen' inzitten. Wel duur spul allemaal. Hopelijk gaat de prijs nog wat omlaag als het goed gaat lopen.

Banaan

Bericht door Banaan »

Weten jullie ook of er iets van vegan kaas is dat wel 'lekker' is zonder dat het echt smaakt naar echte kaas? Ik hield echt van geen een soort kaas maar zou het wel fijn vinden als er een vegan variant is die wel lekker is en in lasagne gebruikt kan worden.

Fee

Bericht door Fee »

He Banaan,

Je kunt misschien een kaassaus maken. Margarine smelten in een steelpannetje. Wat bloem erin bakken. Dan sojamelk erbij en met een garde erin roeren. Vervolgens edelgist, zout, peper en mosterd naar smaak toevoegen.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Fee schreef:He Banaan,

Je kunt misschien een kaassaus maken. Margarine smelten in een steelpannetje. Wat bloem erin bakken. Dan sojamelk erbij en met een garde erin roeren. Vervolgens edelgist, zout, peper en mosterd naar smaak toevoegen.
Ja dat doe ik ook vaak en het werkt heel goed op ovenshotels zoals lasagne. http://vegetus.nl/lasagne-bolognese/

Paneermeel licht roosteren in een pan met een beetje margarine en eventueel knoflook en kruiden is ook heel lekker op ovenschotels.

Plaats reactie