Nieuwe vegan kaas!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Nieuwe vegan kaas!

Bericht door jet »

ik ging ook wat bestellen bij die Duitse site, maar ik mocht geen kaas bestellen :(
Kaas is een gekoeld product en dat leveren ze niet als je niet in Duitsland woont. Ik liet het eerst staan, maar ik mocht niet afrekenen als ik het niet van mijn lijstje afhaalde :cry:

Iemand enig idee of je het in Nederland ook al kan krijgen?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Marla

Bericht door Marla »

Huh, welke site probeerde je het dan te bestellen? Bij Veganbasics kon ik het gewoon krijgen hoor, ik heb ook al eerder gekoelde producten bij hen besteld!

Marla

Bericht door Marla »

Niels zegt dat de kaas naar worst smaakt, ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Morgen maar eens doen dan!

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

als ik aan worst smaak denk, denk ik al snel aan gerookte dingen aangezien gerookte seitan enzo ook naar worst smaakt naar mij idee... of is het niet zo'n smaak??

Marla

Bericht door Marla »

Ik zit de naturel versie nu te eten.
Het smaakt niet naar kaas. Ook niet naar worst overigens. Geen idee waar het wel naar smaakt, echt lekker vind ik het niet geloof ik :(

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Aww, jammer. Misschien dat het gesmolten nog beter is of dat de andere smaken beter zijn?
op een écht naar kaas smakende niet-kaas reken ik voorlopig eigenlijk ook niet meer.

Niels

Bericht door Niels »

Bonnie schreef:Aww, jammer. Misschien dat het gesmolten nog beter is of dat de andere smaken beter zijn?
op een écht naar kaas smakende niet-kaas reken ik voorlopig eigenlijk ook niet meer.
De ene die ik naar worst oid vond smaken was de Black Pepper. Het deed me in elk geval in geen enkel opzicht aan kaas denken. Verder vond ik 'm best lekker, voor op toast ofzo.

onderdezon
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door onderdezon »

ai het wordt me niet echt makkelijk gemaakt om te stoppen met kaas eten zie ik wel. maar ik ga het wel proberen. ik heb nu geen kaas in huis eens kijken hoelang ik dat volhou

Niels

Bericht door Niels »

onderdezon schreef:ai het wordt me niet echt makkelijk gemaakt om te stoppen met kaas eten zie ik wel. maar ik ga het wel proberen. ik heb nu geen kaas in huis eens kijken hoelang ik dat volhou
Tja, je moet er gewoon niet vanuit gaan dat je iets gaat vinden dat echt op kaas lijkt, dan valt het best mee :roll:
Veel meer kan ik er ook niet van maken, vrees ik.

onderdezon

bedankt dat je me alvast waarschuwt, dan hoef ik ook niet meer op zoek naar iets wat erop lijkt :mrgreen:
maar hoe doen jullie dat dan bijvoorbeeld op pizza? ik heb al een pizza zonder kaas gevonden bij albert heijn maar als ik er zelf een maak of pasta eet vind ik kaas erop of erdoor toch wel lekker.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Gewoon geen kaas meer eten en niet meer aan kaas denken! da's het makkelijkst. vond ik dan. Ik vind gerechten waar ik vroeger kaas over deed nu net zo lekker eigenlijk, je proeft de andere smaken gewoon veel meer. En in pasta/pizza enzo gebruik ik nu veel vaker olijven, ook heerlijk <3

Framboos

Bericht door Framboos »

In het begin gebruikte ik sojakaas (Cheezly) voor m'n pizza, maar nu maak ik 'm altijd zonder kaas en eigenlijk... is dat heel erg lekker. Je moet alleen niet de hele tijd denken dat je een pizza zonder kaas eet. :mrgreen: Veel groente/champs/kappertjes/olijven/etc en een klein beetje olie erover als 'ie uit de oven komt... mmm. Ik mis de kaas echt niet.

Wen

Bericht door Wen »

onderdezon

okee bedankt, dan zal ik binnenkort zelf eens een pizza maken zonder kaas, kijken hoe dat bevalt.

onderdezon

en Wen ook bedankt voor de link, als ik het niet meer uithou zonder kaas kan ik het altijd nog bestellen ;)

jet
Moderator

Bericht door jet »

die pizza zonder kaas die je gevonden hebt bij de Albert Heijn, welke is dat?
Ben wel benieuwd namelijk of die helemaal vegan is....

groetjes
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Cheezly heb ik trouwens ook wel eens op pizza gedaan, dat was ook best OK ja. M'n ouders (niet-vegan) vonden dat ook lekker. Ik kan het alleen heel moeilijk krijgen hier :/

Succes, onderdezon:D je kan het, leven zonder kaas is heel leuk. Ik kwam trouwens net deze site tegen (er stond een advertentie van bij m'n gmail...), moest er wel om gniffelen.

onderdezon

pizza marinara in de koeling bij de groenten
is echt helemaal veganistisch er zit alleen tomaat en knoflook op geloof ik. geen kaas iig

onderdezon

en hij is echt helemaal vegan. als je zoekt op marinara zie je dat meer mensen hem kennen op dit forum

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Die pizza heb ik één keer gehad, sindsdien niet meer gezien in de winkel... hij was wel lekker.

Plaats reactie