Beauty topic

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Beauty topic

Bericht door jet » za jun 14, 2008 17:20

idd, hoe maakt je zoiets?? :?

ben trouwens vandaag naar de kapper geweest. Een dure. Ik dacht, ik wil eens wat anders, dus ik heb tegen de gezonde hollandse huis homo (dat was geen vooroordeel, dat was ie echt) gezegd dat ie 'maar wat moest doen' en toen kreeg ik spontaan een kort plukjes wild kapsel.... De haarproducten die ze hadden waren van Fudge. Dat komt uit Australie en wordt niet op dieren getest (of er ingredienten in zitten die vroeger op dieren zijn getest dat weet ik niet). Ik voel me nog wel wat ongemakkelijk met mn nieuwe kapsel (moet nog even wennen aan mijn hoofd, ik schrik nu als ik langs een spiegel loop.... :mrgreen: )

sojamelk in een spuitflacon schijnt goed te zijn voor je huid, en dubbel koolzure soda kun je goed gebruiken als haarschoonmaker (en met suiker of groffer (niet te grof) zeezout kun je ook goed hoofdhuid scrubben)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Apraxia

Bericht door Apraxia » za jun 14, 2008 20:15

Ik ben gisteren voor het eerst sinds 14 jaar naar de kapper geweest. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben al moet ik wel wennen.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » za jun 14, 2008 21:35

Apraxia schreef:Ik ben gisteren voor het eerst sinds 14 jaar naar de kapper geweest. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben al moet ik wel wennen.
Ben wel benieuwd :)

Apraxia

Bericht door Apraxia » zo jun 15, 2008 7:18

Dick schreef:
Apraxia schreef:Ik ben gisteren voor het eerst sinds 14 jaar naar de kapper geweest. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben al moet ik wel wennen.
Ben wel benieuwd :)
Nou wie weet komen we elkaar weer eens tegen bij Water en Brood :)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » wo jul 02, 2008 14:26

Ik zou gisteren bij de biowinkel Hauschka mascara halen... hebben ze hem niet meer! En hij komt ook niet meer! Ik ga maar weer een ander merk zoeken dan, heeft iemand tips?

Wat ik trouwens een érg lekker merk vind, is Zarqa. Ik heb er scrubcreme en bodylotion van, en je wordt er heerlijk zacht van. Het is wel prijzig, maar zó fijn :) http://www.zarqa.nl/28?navId=11" target="_blank

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » wo jul 02, 2008 19:27

Dr Hauschka mascara is ook niet vegan (zit bijenwas ofzo in). Ik heb mascara van Lavera. Heeft vegan label. Voor de rest gebruik ik alleen af en toe eyeliner. Ik heb momenteel die van Hema, maar weet niet of deze vegan is. Iemand suggesties?

Voor de rest gebruik ik momenteel:

shampoo van Lavera (met amandelmelk)
rosa mosqueta reiniginsmelk (Weleda)
rosa mosqueta gezichtslotion (Weleda)
Dermalotion (Weleda).inigingsmelk (Weleda)
Peeling wascrème (Lavera)
(rozen)ooggel (Lavera)
The big tease (gel) van Lush. Als die op is heb ik 2 soorten gel van Fuente
Calendula haar- en bodyshampoo (Weleda), deze wissel ik af met 'Sonic Death Monkey' (Lush)

Alles is bij mijn weten vegan.

jet
Moderator

Bericht door jet » do okt 09, 2008 19:32

weet iemand goede vegan make-up remover?
Ik moet morgen en overmorgen gegrimeerd worden (*zucht*) en ik weet eigenlijk ook niet zo goed of het spul dat ze hebben wel vegan is.
Iemand hier verstand van grime-spul???

groetjes
jet
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

marjan

Bericht door marjan » do okt 09, 2008 19:36

Ik weet het niet maar zou gokken op het spul van de HEMA.

jet
Moderator

Bericht door jet » do okt 09, 2008 19:42

dat komt mooi uit, want ik schijn ook pantys aan te moeten, en die schijn je goed bij de HEMA te kunnen kopen :)
trouwens, degene die die dingen verzonnen heeft moeten ze afschieten!

lena

Bericht door lena » do okt 09, 2008 19:58

Zou het niet waterafwasbaar zijn? Mijn dochtertje heeft goede schmink, en die was je er zo met een washandje met water weer af. Ik zou het even navragen, als dat nog kan.

Ook een vraag: waar koop ik van die kwastjes waar je schmink mee op kunt brengen? De lippenkwastjes van de Hema zijn perfect, maar die zijn van dierenhaar (wat dan ineens natuurhaar heet).

Framboos

Bericht door Framboos » do okt 09, 2008 21:25

jet schreef: trouwens, degene die die dingen verzonnen heeft moeten ze afschieten!
Misschien vind je hold-ups fijner zitten? Hebben ze ook bij de Hema.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » do okt 30, 2008 20:10

Ik gebruik zelf mascara en oogpotlood van de etos, ze hadden gemaild dat het vegan is. Verder nog gewoon make-up, poeder, reiniger en crème van de Hema en ik heb een paar jaar geleden zoveel oogschaduw en lipgloss (zooo irritant vind ik dat, lipgloss, blegh) gekocht dat ik voorlopig nog geen nieuwe hoef. :lol: Haarproducten heb ik meer van de Kruidvat. Eerlijk gezegd heb ik er nooit echt bij stilgestaan of er dierlijke dingen zitten in haarlak maar heb ook maar zelden nieuwe nodig (is ook slecht voor 't milieu natuurlijk..), moet toch maar even mailen.
Verder gebruik ik original source, shampoo van de Kruidvat, bodylotion van Kneipp.. En nog veel meer niet-interessante dingen eigenlijk, kom nooit bij een natuurwinkel of de lush en bestel ook nooit wat online op dat gebied. Zolang 't maar vegan is en niet op dieren getest ben ik al blij.

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » do dec 18, 2008 16:51

jet schreef:weet iemand goede vegan make-up remover?
Beetje laat, ik kom hier niet zo vaak meer, maar Dr. Hauschka heeft vegan make-up remover. Ik heb hem pas gekocht en ben er heel tevreden over.

jet
Moderator

Bericht door jet » do dec 18, 2008 19:13

waar koop je dat spul? :)

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » vr dec 19, 2008 12:44

Hier in België kan je het kopen in de bioshop, bij Essenza (is de Tuinen bij jullie), en in sommige natuurwinkels verkopen ze ook Dr Hauschka. Ze hebben vegan spullen tussen hun produkten, maar niet allemaal: ze gebruiken af en toe propolis en van die dingen... dus goed de ingrediënten nalezen als je nog andere dingen van hen wilt.
Ik heb ook de reinigingscreme en de clarifying toner van dit merk. Ik ben er zeer tevreden over, mijn huid ziet er sindsdien stukken beter uit en weg jeuk, puistjes en blinkende huid :D

lena

Bericht door lena » wo apr 29, 2009 15:04

Weet iemand een betaalbare hydraterende creme? Die van Nivea bevat lanoline. Ik kan hier geen Lavera kopen. Online kopen is een laatste optie, maar vanwege verzendkosten koop ik liever iets gewoon bij een drogist ofzo.

Marla

Bericht door Marla » wo apr 29, 2009 15:11

Kun je echt nergens Lavera krijgen? Ik heb echt van alles geprobeerd maar tot nu toe is die van Lavera die enige die me echt goed bevalt. Niet goedkoop maar ook niet extreem duur.

lena

Bericht door lena » vr mei 01, 2009 11:04

Nee, geen Lavera hier. Mijn natuurvoedingswinkel heeft alleen dure merken zoals Dr Hauschka. De Tuinen heeft het ook niet.

Ik vond inmiddels wel een hydraterende dagcreme van Nivea waar ik zo op het eerste gezicht geen niet vegan ingredienten in vond, maar het zoekt zoveel moeilijker tussen die ingewikkelde termen dan het zoekt op voedselingredienten. Is er ergens een lijstje met verdachte cosmetica-ingredienten ofzo?

jet
Moderator

Bericht door jet » za mei 02, 2009 8:24

Hier verkopen ze Lavera ook bij Emma (http://www.ecocentrumemma.nl/" target="_blank), maar bij de Natuurwinkel volgens mij inderdaad niet.....

Marla

Bericht door Marla » za mei 02, 2009 9:47

lena schreef:Nee, geen Lavera hier. Mijn natuurvoedingswinkel heeft alleen dure merken zoals Dr Hauschka. De Tuinen heeft het ook niet.

Ik vond inmiddels wel een hydraterende dagcreme van Nivea waar ik zo op het eerste gezicht geen niet vegan ingredienten in vond, maar het zoekt zoveel moeilijker tussen die ingewikkelde termen dan het zoekt op voedselingredienten. Is er ergens een lijstje met verdachte cosmetica-ingredienten ofzo?
Hmm nee ik heb nog nooit zo'n lijstje gezien, ik vind het ook wel lastig. Veel van die dingen zijn gewoon chemicaliën dus wat veganisme betreft wel veilig ;)
Ik let in ieder geval altijd op bijenwas (cera alba), lactose, glycerine, keratine en zijdeproteïne maar dat zijn sowieso wel een beetje de standaard dingen.

Plaats reactie