een klein probleempje

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
kuzpauline
Leefwijze: veganist

een klein probleempje

Bericht door kuzpauline »

ik ben opgenomen in een kliniek. Ik ben veganist, maar daar lukt het niet altijd om helemaal vegan te zijn.
vooral met het brood is het moeilijk, want daar zit weer E482 in, wat weer dierlijk zou kunnen zijn.
hoe kan ik zo grootendeels mogelijk veganist kunnen zijn?
Hebben jullie tips?
Liefs pauline
Anna

Re: een klein probleempje

Bericht door Anna »

zorgen dat iemand (vrienden/familie) eten voor je meeneemt. zo heb ik dat toentertijd gedaan. een eigen brood op het nachtkastje met wat potjes beleg en iemand die 's avonds eten komt brengen. misschien een luxe-positie, dat weet ik niet...om de dag een brood laten brengen is misschien wel haalbaar.
succes en beterschap!
xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

Oow dat is wel lastig, ik weet niet waar voor je bent opgenomen maar je gezondheid gaat natuurlijk wel boven alles!

Net zoals Anna al zegt, misschien dat je zelf brood mag mee brengen? of dat iemand uit je familie of vrienden wat eten al willen maken en dat ze het kunnen invriezen voor jou. Dan word het voor hun alleen maar makkelijker neem ik aan toch?

En anders vragen of je in plaats van brood pap met soja melk zou mogen krijgen of iets van muslie ofzo..?

Ik neem aan als je een aantal allergieën zou hebben ze het ook voor je zouden MOETEN regelen ofniet?
kuzpauline

Ja, als je allergieen hebt wordt daar ook rekening mee gehouden.
Het is ook een klein dilemma dat ik thuis de enige ben die veganist is (de rest eet 'gewoon' vlees)
Ik kan natuurlijk zelf brood meenemen van huis(reformwinkel), en bij het ontbijt kan ik cornflakes eten. Of kan dat ook niet?
Thuis is vanaf hier een uur rijden dus laten brengen is een beetje te ver.
Marla

Bericht door Marla »

Ik ben het eens met Marloes dat je gezondheid even voor gaat. Als het dus niet lukt om eigen brood mee te nemen of iets anders te regelen zou ik als ik jou was proberen om je daar nu niet al te druk om te maken. Mocht je toch iets willen regelen dan hoef je niet perse naar een reformzaak, je kunt ook bij de AH en de meeste andere supermarkten wel vegan brood krijgen. Crackers/rijstwafels/roggebrood zijn ook makkelijk te krijgen en goed houdbaar dus dat is ook een optie.
xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

oerbrood uit de winkel was toch ook vegan? en volgens mij (voor zover ik weet) moet cornflakes over het algemeen wel vegan zijn..
Fee

Bericht door Fee »

xmarloesx schreef:oerbrood uit de winkel was toch ook vegan? en volgens mij (voor zover ik weet) moet cornflakes over het algemeen wel vegan zijn..
Oerbrood is vegan. Cornflakes zijn vaak vegan. Allinson, Allinson biologisch, korte krop en andere biologische broden bij AH zijn vegan. Een aantal bruine broden van de Lidl is vegan.

Sterkte Pauline!!!

Fee
Yvy
Contacteer:

Bericht door Yvy »

Hallo,

Ik ben zelf een maand geleden in het ziekenhuis geweest en heb het zo gedaan als Anna het beschrijft. Ik had wel geluk: na een tijdje hebben ze er een beetje rekening mee hebben gehouden dat ik veganiste ben (ik kreeg b.v. erg lekkere broodbeleg of 's middags aardappels of rijst met groente).
Bovendien kon je in de kantine van het ziekenhuis altijd lekkere gebakken aardappels (in olie gebakken zonder spek) bestellen.

Sterkte en beterschap!
"Raum für alle hat die Erde, was verfolgst Du meine Herde?" (uit "Alpenjäger" van Friedrich Schiller)
kuzpauline

bedankt voor jullie tips!
Als er meer zijn hoor ik dat graag :D
Wen

Bericht door Wen »

Toen ik eens 10 dagen naar het ziekenhuis moest, had ik meer eten dan kleding ingepakt :D
Gewoon meenemen. Ik had ook een klein ijskastje op de kamer, dat was wel handig, maar dat zal niet overal zo zijn
Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Een paar jaar geleden is er in een Vega! aardig aandacht gegeven hieraan.
Misschien een idee de NVV te bellen/mailen of je die Vega! toegestuurd kan krijgen.

Groetjes
kuzpauline

Ja! dat is een goed idee, bedankt :)
Ik zal het binnenkort even navragen
Plaats reactie