vega & biologische chocoladepasta

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
PetraPS
Leefwijze: veganist

vega & biologische chocoladepasta

Bericht door PetraPS »

Hi,
welke chocoladepasta gebruiken jullie?
Ik loop er steeds tegenaan dat of er zit koemelk in of het is niet biologisch.

Ik had ergens eens gelezen over soja-chocoladepasta, maar kan het nergens meer vinden.

Bij de antwoorden graag alleen VEGA & BIOLOGISCH :) .

Groetjes! Petra.
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop

Apraxia

Re: vega & biologische chocoladepasta

Bericht door Apraxia »

Ik neem carob pasta van de natuurwinkel. Hij is vegan. Verschillende smaken. Het is geen echte chocolade maar dat maakt met niet zoveel uit. Ik vind hem wel lekker.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ik vind carobe wel heel anders smaken dan chocolade. Ook wel lekker, maar ik heb toch liever chocola :mrgreen:
Bij de natuurwinkel hier hebben ze ook pure (en andere smaken) chocoladepasta van Chocoreale. Als ik het goed heb is die idd vega én biologisch:D en yummy.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

bij de bio winkel hebben ze er een aantal volgens mij. Ik kan nu niet op de naam komen. Maar die is erg lekker, chocolade hazelnootpasta ( t heeft een groene deksel en etiket). Zal zodra ik thuis ben even de naam checken.

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie »

Is Chocoreale, en is inderdaar erg lekker. Ik heb het liefst de pure variant, maar je hebt ook een soort met hazelnoot (smaakt ongeveer zoals Nutella, maar dan vegan), je hebt ook een duo-soort (je weet wel, wit met zwart). Maar daar ben ik nooit een liefhebber van geweest dus ik ga het niet proberen.
Ook heb je carobella, is ook vegan. Maar nog nooit geprobeerd (hier is ook een wit met zwart versie van).

Allebei te koop in de natuurwinkel.

PetraPS

Bericht door PetraPS »

Die Chocoreale is helemaal niet vegan, volgens de ingrediënten zitten in de meeste varianten koemelkeiwiten en bij een aantal varianten is het onbekend, er wordt iig niet gezegt dat het er niet in zit.

Alleen de pure variant daar staat NEE bij, bij de koemelkeiwitten, maar m'n kids vinden puur te sterk smaken.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Als ik het hier zo zie, zijn de 'natural sweet' varianten inderdaad niet vegan, maar die waar 'met rietsuiker' bijstaat wel. Dan is er dus puur, duo en hazelnoot én gewoon 'choco', dus daar zit vast wel iets bij dat je kinderen ook lekker vinden. Of kijk ik nou verkeerd?

Bij die andere smaken kunnen ze misschien niet garanderen dat die vrij zijn van koemelkeiwit omdat ze met dezelfde machines gemaakt worden als producten waar dat wel in zit.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

ik heb dus de chocoreale Hazelnootpasta met rietsuiker. Ik kan op de ingredienten lijst op de verpakking echt niets terug vinden waar koemelk-eiwit in zou kunnen zitten. In het linkje van bonnie zie ik een vraag teken achter koemelkeiwit staan.. of dit nou inhoud dat er misschien resten in kunnen zitten omdat andere producten wel koemelk-einwit bevatten.. dat lijke mij het enige mogelijke om er een vraag teken bij te plaatsen. Ik eet t niet vaak maar vind het geen sterke smaak hebben ofzo. Mijn nichtje vind m in iedergeval lekker.

PetraPS

Bericht door PetraPS »

Nou, dan zal ik die gaan proberen! Thanx :D .

Plaats reactie