vegan vleesvervangers?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: vegan vleesvervangers?

Bericht door Vegantastic »

Bonnie schreef:Ik dacht ook dat alle provamel burgers vegan waren! maar ik heb de broccoliburger nooit gekocht.
Zover ik weet zijn al die provamel burgers goed. Ik heb nog nergens iets gelezen over ei-eiwit ofzo wat er in zou zitten. Zal volgende keer eens er op kijken.

Hetser

Bericht door Hetser »

Vegantastic schreef:
Bonnie schreef:Ik dacht ook dat alle provamel burgers vegan waren! maar ik heb de broccoliburger nooit gekocht.
Zover ik weet zijn al die provamel burgers goed. Ik heb nog nergens iets gelezen over ei-eiwit ofzo wat er in zou zitten. Zal volgende keer eens er op kijken.
Hm ik denk dat ik me heb vergist, de broccoli burgers die ik in de natuurwinkel zag waren van De Paddestoel oid, dus niet van Provamel. Dan zullen die vast wel vegan zijn. Maar die van De Paddestoel dus niet :)

jet
Moderator

Bericht door jet »

Bonnie, weet je zeker dat die falafelballetjes van Tivall waren? Degenen die ze hier bij de Appie hebben liggen zijn namelijk niet vegan dacht ik.....
Ik vind de wieners van Taifun ook lekker (voor bij stamppot, of als engels ontbijt), maar ik vind het vooral leuk om keus te hebben... :mrgreen:
Bij de supermarkt is de keus tofu naturel, tofureepjes met kruiden of hetzelfde maar met nog meer kruiden..... Sja. En nou heb ik niet zo vaak zo'n vega-apparaat 'nodig', maar ik vind het ter afwisseling wel lekker vaak.
Waarom zit er melk en ei in de Toscaanse carré of de griekse rondo's? Erg jammer.
Maar goed, dan maar naar de Natuurwinkel en daar van die dingen halen, want daar is wel keus!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos »

Volgens mij zijn de Tivall falafelballetjes gewoon vegan hoor.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Volgens mij ook, maar ik weet het niet zeker. Ik heb alleen even snel de verpakking bekeken en dacht toen, mwah, waarschijnlijk is falafel toch lekkerder om zelf te maken / bij Maoz te halen. Maar als ik het nog eens zie zal ik eens goed kijken en misschien koop ik het wel...

LouLou

Bericht door LouLou »

Wat in ieder geval wel vaak is is dat gepaneerde burgers vaak niet vegan zijn, dus als je daar naast kijkt...

Yvy
Contacteer:

Bericht door Yvy »

Ik weet niet of ze in de natuurwinkel ook vleesvervangers van "Vilana" hebben. Volgens mij is alles van dat merk vegan.
Ze hebben erg lekkere schnitzel, Amerikaanse biefstuk, gyros en "salami" (Velami heet dat dan) voor op het brood.
Laatst gewijzigd door Yvy op zo apr 13, 2008 6:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Raum für alle hat die Erde, was verfolgst Du meine Herde?" (uit "Alpenjäger" van Friedrich Schiller)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Viana bedoel je denk ik ;)

Yvy
Contacteer:

Bericht door Yvy »

Vegantastic schreef:Viana bedoel je denk ik ;)
Je hebt gelijk. Wat gek, ik eet bijna elke dag iets van dat merk :oops:
"Raum für alle hat die Erde, was verfolgst Du meine Herde?" (uit "Alpenjäger" van Friedrich Schiller)

JesseL

Bericht door JesseL »

Ik heb Quorn gemaild en gevraagd waarom ze ei in hun producten stoppen en of ze dat er ook niet uit kunnen laten, en hun producten ook voor veganisten geschikt maken.
Dit omdat ik als vegetariër wel tevreden over Quorn (en Tivall etc.) was. Alpro kan ook volledig vegan burgers maken, dus waarom quorn niet?

Dit was hun antwoord:
Beste Quorn-consument

Bedankt voor je bericht over Quorn-producten.

De ingrediënten die voor de producten in de Quorn-lijn worden gebruikt zijn van oorsprong plantaardig. Alle producten bevatten echter ook een kleine hoeveelheid ei, die wordt toegevoegd als bindmiddel. Hierdoor ontstaat de stevige, vleesachtige textuur die onze klanten zo waarderen. Daarnaast bevatten de meeste Quorn-producten wei-eiwitten, verkregen uit melk.

In de afgelopen jaren heeft Marlow Foods veel moeite gestoken in de zoektocht naar geschikte vervangers die dezelfde ervaring geven en waardoor onze producten ook acceptabel zouden zijn voor veganisten. In de huidige reeks door veganisten goedgekeurde voedselingrediënten die op de markt verkrijgbaar zijn hebben we echter tot nog toe geen vervanger kunnen vinden die dezelfde texturen en smaken heeft als onze huidige producten (die, overigens, op dit moment optimaal zijn, zo wijst marktonderzoek uit).

Marlow Foods stelt de meningen van vegetariërs en veganisten op prijs en respecteert deze ook. We hopen in de toekomst aan hun wensen/eisen tegemoet te kunnen komen. Onze zoektocht naar geschikte vervangers voor de toepassing van eieren gaat onverminderd door en ieder nieuw ingrediënt dat op de markt komt, wordt kritisch door ons bekeken. Op dit moment zijn we echter niet in staat om aan te geven of vervanging mogelijk zal blijken en zo ja, op welke termijn.

Nogmaals bedankt dat je de moeite nam om ons te schrijven. Neem gerust contact met ons op als je meer informatie of advies nodig hebt.

Met vriendelijke groeten,

<naam medewerker>
Consumer Care Advisor
Het klinkt alsof ze wel ermee bezig zijn. In hoeverre dat echt zo is, zullen we toch niet weten.
Ik hoop wel dat er meer (goed verkrijgbare) vegan vleesvervangers komen.

Brent

Bericht door Brent »

Ondernemers zijn altíjd ermee bezig als ze denken hun product nog beter te kunnen verkopen.
Ik denk dat de meer-winst van de betere verkopen [door de ei-toevoeging] aan vegetariers en part-time vegetariers ruimschoots opweegt tegen de wensen van de relatief kleine groep veganisten.

Plaats reactie