versierseltjes voor op cake

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Valkyrjur
Leefwijze: veganist

versierseltjes voor op cake

Bericht door Valkyrjur »

Hoi,

Weet iemand welke versierseltjes voor op cakejes geschikt zijn voor veganisten? 't Ziet er altijd nét wat mooier uit ;)

Dr. oetker princessenglazuur en discospikkels bevatten volgens mij allebei E120, dus die vallen af.

Oja, nog een cakevraag: hoe zit het met de verschillende aroma's? Dr. oetker's vanillearoma bevat geen dierlijke ingrediënten (heb ik nagevraagd) maar hoe zit het met de andere smaken? En (vergeten te vragen :oops: )is het geklaard en zo ja, hoe?

Sakura
Contacteer:

Re: versierseltjes voor op cake

Bericht door Sakura »

in het vegan cupcake boek staan heel wat topping en glazuur receptjes

Framboos

Bericht door Framboos »

Valkyrjur schreef:Hoi,

Weet iemand welke versierseltjes voor op cakejes geschikt zijn voor veganisten? 't Ziet er altijd nét wat mooier uit ;)

Dr. oetker princessenglazuur en discospikkels bevatten volgens mij allebei E120, dus die vallen af.

Oja, nog een cakevraag: hoe zit het met de verschillende aroma's? Dr. oetker's vanillearoma bevat geen dierlijke ingrediënten (heb ik nagevraagd) maar hoe zit het met de andere smaken? En (vergeten te vragen :oops: )is het geklaard en zo ja, hoe?
Bij de Jumbo heb je van die discodip in zakjes (is die van Dr. Oetker ook niet vegan? volgens mij wel...), je hebt van die ronde gekleurde confetti en van die oranje dingetjes die vegan zijn volgens mij, van die chocohagel dingetjes (hagelslag en kokos zijn natuurlijk ook goede versiersels!).

Kun je hier iets wijs uit worden? :mrgreen:

Marla

Bericht door Marla »

Ik weet niet of je makkelijk naar een bijenkorf kunt maar daar hebben ze ook leuke versierseltjes die vegan zijn. Verder kun je bij van die expat winkels als Thomas Greens ook wel wat vinden, wel duur daar.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

met valentijn waren er van dr oetker ook van die confetti dingetjes en die waren ook vegan dus zullen waarschijnlijk wel confetti dingetjes vegan zijn. hmm ik ben waarschijnlijk net zo duidelijk als framboos :wink:

Perensuiker is ook leuk, het is rose suiker en even de e-nummers checken maar het is wel vegan te verkrijgen. En mocca-choco bonen?? Marzepein of fondant om bloementjes mee te maken..? Mijn zus koopt altijd fondant bloemetjes voor me in duitsland, kweet niet waar t in nederland te krijgen is.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Sakura schreef:in het vegan cupcake boek staan heel wat topping en glazuur receptjes
Ja, maar daar ben ik een beetje te lui voor geloof ik :oops: Bovendien lijken die recepten zo op het eerste gezicht een mix van boter met boter met room en nog meer boter..... niet helemaal mijn ding.

Marla

Bericht door Marla »

Je kan heel makkelijk zelf prinsessenglazuur maken hoor, gewoon poedersuiker met water, evt. citroensap en rode kleurstof (of rode siroop) mengen.

Even in mijn foto's duiken....

http://www.veganisme.org/foodblog/foodp ... ush037.jpg

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Ah, dat ziet er érg mooi uit Marla! Daar kan ik wel wat mee :)

Ik zoek nu alleen nog antwoord op de andere vraag, over de aroma's. Weet iemand daar meer van?

Marla

Bericht door Marla »

Volgens mij hoeven dat soort dingen niet geklaard te worden maar helemaal zeker weet ik het niet.

Marla

Bericht door Marla »

Gisteren heb ik trouwens vanille cupcakes gemaakt met roze glazuur er op en dan in het midden een toefje buttercream. Zag er echt heel schattig uit en ze waren erg lekker, en het is heel makkelijk om te doen!

Marla

Bericht door Marla »

Ik ben het zat dat ik de hele tijd bij recepten ingredienten tegen kom die ik niet in huis heb, dus ik wil gaan kijken of ik het ergens (waarschijnlijk in de VS) kan bestellen, als er iemand iets mee wil bestellen hoor ik het wel.
Laatst gewijzigd door Marla op za apr 05, 2008 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Framboos

Bericht door Framboos »

Wat kun je allemaal niet vinden dan, en wat ga je bestellen?

Marla

Bericht door Marla »

Framboos schreef:Wat kun je allemaal niet vinden dan, en wat ga je bestellen?
Ik had al een hele waslijst aan extracten toegevoegd aan mijn winkelmandje, maar toen kwam ik erachter dat ze 100 dollar verzendkosten rekenen :|

Ik gebruik nu altijd aroma van baukje of iets van de toko, maar ik heb toch liever biologische extracten. Voor zover ik weet kun je dat in nederland niet of nauwelijks krijgen, of weet jij een adresje?

Plaats reactie