Vegan chips

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Ramona
Leefwijze: veganist

Re: Vegan chips

Bericht door Ramona »

Eerst was de Jumbo eigen merk chips vegan , en n opeens,melkeiwit, lactose?!
WAAROM DAN.

Ik ga wel weer Croky kopen. En i heb nu dus een zak chips opengetrokken en er een paar uit gegeten :roll:
Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Of Euroshopper, binnenkort AH Basic. Voor zo ver ik weet issie vegan :)
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.
Ramona

Bericht door Ramona »

Ja maar die is niet zo lekker als deze was. Ik proefde ook meteen dat er iets anders aan was, hij was niet meer zo lekker als eerst daarom kee ik op verpakking. KUTJUMBO
Ananas

Bericht door Ananas »

Ik heb gister zoooooooo lekkere chips ontdekt! Lay's reggae chicken! vegan as hell! :mrgreen:
Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Ananas schreef:Ik heb gister zoooooooo lekkere chips ontdekt! Lay's reggae chicken! vegan as hell! :mrgreen:
Ja ik zag dat op de NVV-kraam op de Veggiefair... :lol: Iemand zei zo "Woow maar er staat toch 'chicken' op, hoe kan dat nou vegan zijn..." en dat meisje achter de kraam (diegene die ik niet ken) zegt zo heel hard (als in, pittig, niet volume-hard) "Ja WEL dus!" Je moest het wel geloven zo, anders had ze je in elkaar geramd :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce
Brchj

Bericht door Brchj »

Over de SPicy Reggae Chicken: ik heb gister de Lay's klantenservice gebeld (ik was bij de AH en zag dat de chips in de aanbieding was), ik wilde namelijk weten of de 'aroma's' ook vegan-friendly waren.
Goede klantenservice hoor, erg snel en vriendelijk, hij snapte alleen niet dat ik met dierlijk ook melkpoeder en kaaspoeder enzo bedoel, volgens hem was het niet dierlijk want het was niet afkomstig van een dood dier :roll: anyway, toen ging hij opnieuw zoeken en kwam er een hele lijst uitrollen met chips die vegan friendly zijn.
Helaas kon hij de lijst niet mailen, want hij zei dat mensen hem wel eens bewaren, en dan verandert de receptuur, je snapt het wel.
Maar goed, Spicy Reggae Chicken was dus geschikt voor vegans, verder nog een aantal die ik heb kunnen onthouden:
deep ridged naturel, gewone en ribbel naturel, baked naturel, wokkels paprika (niet de naturel :?: ), frietjes naturel, light balsamico (erg lekker), doritos sweet chili volgens mij, bugles paprika, nou ja opzich best veel.
Maar het jammere dan weer is dat er overal E621 in zit, iets wat ik over het algemeen ook vermijd. Niet in de Spicy reggae chicken overigens.

Heb gister mezelf 'getrakkeerd' op de balsamico, zo lekker, ik dacht fuck ve-tsin, voor één keer kan het wel. Voelde me overigens gelijk schuldig toen ik zag welke smaakversterkers er nog meer inzitten, en ook eentje waarvan op internet staat dat hij vaak dierlijk is :|

Maar goed, in pricipe is er dus voor de chips fans wel keuze behalve naturel, maar dan zit je met die smaakversterkers troep -.-

Iemand goede ervaringen met zelf chips maken? Heb het ooit geprobeerd in de oven met paprika poeder, maar die waren echt ronduit goor :shock:
Lieve Nugget! <3
Clover
Sas

Bericht door Sas »

Ik ben van plan om vandaag zelf chips te gaan maken. Ik probeer die Pringels na te maken. Het schijnt niet eenvoudig te zijn, maar de ingrediënten zijn echt bijzonder eenvoudig. Pringels bestaan eigenlijk alleen maar uit aardappelzetmeel, instant aardappel en maizena, wat bakpoeder en een beetje zout waar je deeg van maakt en dan flinterdun uitrolt om ze dan te frituren/bakken. Alleen het uitrollen is nogal lastig... het deeg plakt nogal en valt door de instant aardappel langzaam uit elkaar...
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Sorry dat ik zo'n oud topic omhoog haal maarruh...

Ik keek daarnet in de winkel op de achterkant van een pak paprika wokkels, en zag dat er E631 en een ander guanylaat e-nummer in zit. Allebei meestal dierlijk. Dat zat er vroeger niet in toch? Hebben ze de receptuur veranderd? :(

Gelukkig zijn de 'wokkels' van AH huismerk nog wel gewoon vegan.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp »

Die wokkels van AH zag ik via FB op jouw site voorbij komen, ik heb ze gekocht en die zijn lekker!
Groetjes Suzanne
Plaats reactie