Brood

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
xTiMx
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door xTiMx »

Mark schreef:
Tijd dat je weer vaker naar Vroomshoop komt ouwe ;) hier bij de supercoop hebben ze gewoon nog de oude vertrouwde.
Really.. de supercoop hier bij ons in Enschede is helemaal fucked up. Alle prijzen kloppen niet enzo, 't altijd een chaos. Zooo vaak meegemaakt die shit. Ach ja, beetje offtopic.
I ain't no god damn son of a bitch. You better think about it, baby!

Gast

Bericht door Gast »

Ik had al bijna een brood gekocht bij de Jumbo (eentje die ook op het lijstje stond). Maar er zit gewoon melkvet en melksuiker in de broden van Jumbo...

Misschien hebben ze je een lijst met vegetarische broden gemailt???

EmEm
Leefwijze: vleeseter

Re: Brood

Bericht door EmEm »

Weet iemand hier toevallig ook iets over het Vlaamsche Broodhuys?
Ik zocht voor een ingrediëntenlijst op de website, maar die heb ik niet kunnen vinden...

Truus

Re: brood bij Jumbo

Bericht door Truus »

Gast schreef:Ik had al bijna een brood gekocht bij de Jumbo (eentje die ook op het lijstje stond). Maar er zit gewoon melkvet en melksuiker in de broden van Jumbo...
Ik vertrouw nooit dergelijke mededelingen van fabrikanten/winkeliers. Die worden geschreven door een secretaresse die geen verstand van zaken heeft.

Dennis

Bericht door Dennis »

Lijkt relaxed, maar ik geloof er weinig van....

judaluce

Bericht door judaluce »

Na twee maanden ook eindelijk een mailtje terug gekregen van Jumbo met nog wat aanvullende info:

Goedemiddag mevrouw,

Hierbij een antwoord op onderstaande vraag.

De emulgatoren E472e, E481, E482 en tevens ook E471 die in brood aanwezig kunnen zijn, zijn allemaal van plantaardige afkomst, namelijk van palmolie, evt. raapolie.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

melancholy

Bericht door melancholy »

Toch wel een beetje jammer van die palmolie

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Bij Ah kun je alison brood kopen, is vegan en heeft geen e-nummers. Voor mijn gezin bak ik zelf brood. Ik maak deeg voor drie flinke broden en die kunnen tegelijk de oven in. Dan valt het werk best mee.
Ik maak nauwelijks gebruik van een broodbakmachine. Soms voor brood bij een maaltijdsoep. Eerst vond ik het best moeilijk om brood te bakken, maar elke keer leer ik er weer van. Hier hebben ze het liefst zelfgebakken brood. Brood uit de winkel voedt lang niet zo. En gekocht biologisch brood voor 4 personen vind ik erg duur. Daarom koop ik 5 kilozakken meel en bloem bij de ekoboerderij.

Ineke

Bericht door Ineke »

Volgens de Albert Heijn is al hun Biologisch (in de winkel afgebakken) brood vegan ik zelf eet vaak Biologisch meergranen zonnepit,
Ik eet ook vaak het Waldbrood van Verbeek natuurvoedingswinkels (ze hebben een map met bestanddelen)
Bij hun zit nu nog vitamine D3 in de margarine maar ze gaan dat hoogstwaarschijnlijk snel veranderen in D2.
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

melancholy

Bericht door melancholy »

Ik haal de laatste tijd ook gewoon het biologische brood van de albert Heijn.
Dat Alisonbrood vind ik niet zo lekker eigelijk. Het is erg snel uitgedroogd

Boukje

Bericht door Boukje »

weet er misschien ieman AH (of andere supermarkt) vegan afbak broodjes hebben? En zo ja welk merk?

Alvast bedankt,
groetjes Boukje.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Dat zijn er vrij veel toch? Afbak pistolets bevatten vaak alleen tarwe water en zout en zo. Wij hebben iig soms veganne van de Jumbo, Nettorama (denk ik), Aldi misschien ook...

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

In ieder geval zijn er de biologische afbakbroodjes bij AH, verder weet ik er even geen maar er zullen er idd wel meer zijn.

Fee

Bericht door Fee »

Bij AH kun je alle pita's eten en verder inderdaad de biologische afbak pistolets. Ze hebben ook nog biologische pistolets die je niet hoeft af te bakken.

Groet,

Fee

Ananas

Bericht door Ananas »

Om even terug te komen op het gewone brood van AH, ik werk er op de broodjesafdeling en heb het product-uitleg boek laatst eens doorgenomen.
Volgens dat boek zit er in pain de bastille, pain de pompidou en ovenheerlijk wit geen melk. En ook in een aantal pistolets niet, en in een of twee stokbroden. Maar ik weet niet meer precies welke.
Ik weet wel zeker dat de twisters (langwerpige, smalle broodjes met rozijnen en noten erin) geen melk bevatten, want daarvan staan de ingrediënten gewoon op de doos.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

En de e-nummers van dat brood?
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Ananas

Bericht door Ananas »

Good point, ik heb alleen naar allergenen gekeken. Volgens mij staan de ingrediënten er ook niet bij, maar ik zal dinsdag nog eens kijken.

Ananas

Bericht door Ananas »

Heb uiteindelijk vandaag gekeken, maar er staan dus geen ingrediënten bij, dus daar kan ik niks over zeggen helaas!

Plaats reactie