Portemonnee

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
indra
Leefwijze: veganist

Portemonnee

Bericht door indra »

Ik ben hopeloos op zoek naar een nieuwe praktische portemonnee. Ik had een stoffen maar naar lederen model, dus met genoeg ruimte voor pasjes en een ritsvak voor redelijk wat kleingeld (woon in Duitsland en daar krijg je ook alle centen nog terug). Nu zie ik wel mooie portemonnees, maar alles van leer, en de stoffen zijn onpraktisch met bijv klitteband, dat is echt niet zo duurzaam...

jet
Moderator

Bericht door jet »

ik heb momenteel die van Avenging Animals. Is wel met klitteband.
In eerste instantie leek die mij niet zo handig, maar het valt in de praktijk mee... Dr zijn 2 afsluitbare vakjes met rits, maar die zijn beide niet heel groot. Ik doe in de ene de grote munten (1 en 2 euro, evt 50 ct) en in de andere het kleine spul (ik woon vlakbij Duitsland, dus heb ook 1 en 2 ct stukjes in de portemonnee).

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

bij de h&m heb je ook stoffen portemonnees. Die zullen het misschien niet langer dan 2 jaar uithouden (denk ik) maar zag wel een die met rits dicht ging. Ook was er voor kleingeld een vakje die je zo naar voren kunt zetten dus, dat er aardig wat kleingeld in kan. Ook kunnen er denk ik wel meer dan 10 pasjes in alleen dan wel misschien 2 a 3 per vakje dus dan heb je ze wel achter elkaar zitten.

Ze lijken alleen niet echt op een standaard lederen portemonnee...

indra

Bericht door indra »

xmarloesx schreef:bij de h&m heb je ook stoffen portemonnees. Die zullen het misschien niet langer dan 2 jaar uithouden (denk ik) maar zag wel een die met rits dicht ging. Ook was er voor kleingeld een vakje die je zo naar voren kunt zetten dus, dat er aardig wat kleingeld in kan. Ook kunnen er denk ik wel meer dan 10 pasjes in alleen dan wel misschien 2 a 3 per vakje dus dan heb je ze wel achter elkaar zitten.

Ze lijken alleen niet echt op een standaard lederen portemonnee...
nee, het hoeft niet qua stof op leer te lijken, liever niet zelfs, maar qua indeling bedoelde ik, gewoon een compacte portemonnee waar alles in kan. de meeste stoffen portemonnees zijn gewoon niet praktisch (is mijn ervaring tenminste)

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Ik zou niet zo direct een aversie tegen klitteband hebben hoor. Ik heb al ongeveer tien jaar een portemonnee met klitteband en er is nog niets mis mee.
(Hema)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Kijk eens bij vega-life: Portemonnees
Zij versturen ook wel naar Duitsland.

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

xjudithx schreef:Kijk eens bij vega-life: Portemonnees
Zij versturen ook wel naar Duitsland.
die onderste portemonee heb ik (wij)

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske »

Ik heb nu een gewone portemonee (redelijk grote) waar alles in kan. Maar als ik het goed begrijp ben je op zoek naar een niet al te groot exemplaar?

Je kunt natuurlijk ook een simpel portemonneetje nemen waar net je bankkaarten + briefjes in passen en dan apart ook nog een klein-geld-zakje.

Ik heb nu een klein gebreid, circelvormig tasje niet groter dan men handpalm. Is reuzenhandig voor kleingeld. Het enige nadeel is dat je met 2 dingen moet rondzeulen ipv één.

indra

Bericht door indra »

Tieske schreef:Ik heb nu een gewone portemonee (redelijk grote) waar alles in kan. Maar als ik het goed begrijp ben je op zoek naar een niet al te groot exemplaar?

Je kunt natuurlijk ook een simpel portemonneetje nemen waar net je bankkaarten + briefjes in passen en dan apart ook nog een klein-geld-zakje.

Ik heb nu een klein gebreid, circelvormig tasje niet groter dan men handpalm. Is reuzenhandig voor kleingeld. Het enige nadeel is dat je met 2 dingen moet rondzeulen ipv één.
Ja, dat heb ik overwogen, maar t liefst heb ik toch alles ineen. Ik ga t weekend wel eens in DL rond kijken.

Plaats reactie