Tartex

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie

tatex is..

lekker!
28
80%
niet lekker
5
14%
nooit gehad
2
6%

Totaal aantal stemmen: 35

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » zo dec 23, 2007 19:02

Penny Lane schreef:
Toen ik voor het eerst bij de Oude Plek at vond ik het ook een beetje 'eng', net of je echte kip zit te eten :? (al weet ik niet meer hoe kip echt smaakt, dus misschien kwam het ook wel omdat het er zo uitzag ofzo)
Ja he! dat had ik ook. Ik had toen nog nooit seitan op dus dat was helemaal nieuw... en dat alles op het menu ook nog gewoon "vegetarische kip" genoemd wordt hielp ook niet mee. Maar afgezien daarvan is het wel gewoon heel lekker <3 vooral de saté!

Ik weet ook bijna zeker dat de zonnatura paté's die ik op heb vegan waren, maar ze kunnen het recept natuurlijk veranderd hebben...

melancholy

Bericht door melancholy » zo dec 23, 2007 19:14

Hahaha grappig!
Dat had ik ook.
'k heb zeker wel 3 x gevraagd of het zeker weten geen echte kip was.

Apraxia
Leefwijze: veganist

Bericht door Apraxia » zo dec 23, 2007 20:02

Vinden jullie dat dan écht naar kip smaken? :shock:

Ik vind het persoonlijk niet zo fantastisch bij die vegachinees. Ik vind het wel grappig om weer 'gewoon' babi pangang te eten of saté maar het smaakt mij teveel naar een overdaad aan smaakstoffen. Heb ik het wel mee gehad.
Ook bij dit geldt....smaakte het maar écht zo ;)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » zo dec 23, 2007 20:18

Niet echt naar kip denk ik, maar ik vond het wel vreemd om te eten de eerste keer dat ik daar was omdat die structuur zo apart is

Ik weet iig dat veel vleeseters het eten daar ook erg lekker vinden :)

Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane » zo dec 23, 2007 23:05

Apraxia schreef:Vinden jullie dat dan écht naar kip smaken? :shock:

Ik vind het persoonlijk niet zo fantastisch bij die vegachinees. Ik vind het wel grappig om weer 'gewoon' babi pangang te eten of saté maar het smaakt mij teveel naar een overdaad aan smaakstoffen. Heb ik het wel mee gehad.
Ook bij dit geldt....smaakte het maar écht zo ;)
Zoals ik al zei weet ik niet zo goed meer hoe echte kip smaakt ;) maar ik vond het er verdacht veel op lijken.
En ik vind het er ook niet zo heel lekker, het is vrij vet (olie), ook de groenten, dat is zonde. Indonesisch vind ik véél lekkerder
look back and laugh

Chantal

Bericht door Chantal » vr dec 28, 2007 20:42

ik vind tartex wel oke, maar dan wel het liefst met tomaatjes er bij op brood ofzo.

Ik ben een erg grote fan van Humus!!!!!!!

Noortje

Bericht door Noortje » za dec 29, 2007 21:09

Tartex is inderdaad lekker, vooral champ, pesto en mexicana. Alleen mediteranna vind ik ranzig, de rest is goed te eten :)

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel » zo dec 30, 2007 8:29

Chantal schreef:ik vind tartex wel oke, maar dan wel het liefst met tomaatjes er bij op brood ofzo.

Ik ben een erg grote fan van Humus!!!!!!!

mm humes vind ik ook absoluut niet lekker

Fee

Re: Tartex

Bericht door Fee » za feb 09, 2008 21:38

Mijn kat houdt erg van Tartex! Maakt niet uit welke smaak. Ikzelf houd niet van Tartex met knoflook of ander look erin (ik houd wel van knoflook, maar niet als het in Tartex zit). De lekkerste Tartex vind ik groene peper Tartex.

Groetjes,

Fee

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel » di feb 12, 2008 17:30

groene peper!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

dat's ook mijn favo :!: :!: :!:

LouLou

Re:

Bericht door LouLou » za mei 03, 2008 19:43

Gast schreef:Een paar jaar geleden hebben we in een Duitse Aldi een voorraad van een soort tartex gekocht. Dat heette Aufstrich. Die waren niet biologisch en niet alle soorten waren vegan, maar de meeste wel. Ook een heel lekkere met heel veel ui. Het kostte toen maar 0,99 per blikje.

Volgende zomer ga ik weer flink inslaan als we in Duitsland op vakantie zijn :D
Kijk dat ik bij de duitse aldi om de hoek woon :D
Tartex is toch net marmite?

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo mei 04, 2008 8:43

Ik vind tartex niet op marmite lijken, meer op paté.
Grappig dat je dat stukje aanhaalt over de duitse aufstrich. Dat heb ik geschreven toen ik hier nog geen lid was.
Groetjes, Annikka
(Ik zou willen dat ik zo dicht bij de grens met Duitsland woonde, zou een stuk voordeliger zijn met de vegan spullen en uitgebreider :) )

Boukje

Bericht door Boukje » zo mei 04, 2008 13:14

ik had de mexicaanse tartex geprobeerd en op niet lekker gestemd, ik vond de smaak vreemd en erg muf :? maar msischien dat ik anderen wel lekker vind, ik heb er niet meer geproeft

(Ik zag tartex trouwens ook bij de tuinen in een spuit verpakking weet niet of iemand dat al wist ;) )

Groetjes Boukje.

Jippia

Bericht door Jippia » wo mei 07, 2008 13:45

Wij vinden ze nog steeds erg lekker en kopen regelmatig een blikje Tartex. Ik vind ze niet muf of vreemd smaken, hoor. Misschien als je ze vergelijkt met gewone leverpastei? Wij smeren trouwens wel op alles eerst margarine en dan het beleg, misschien dat dat ook scheelt. En het is natuurlijk op basis van gist. Dat heeft een andere smaak dan varkensvet. Ik vind het juist leuk als er iets op de markt is wat een plantaardige nabootsing is van iets dierlijks, bijvoorbeeld ham of leverpastei. Ik gebruik het als een soort reclame naar niet-vega's toe: dit hoef je dus ook niet te 'missen' als je vegetariër/veganist wordt. Maar daar is iedereen weer anders in... :wink:

Plaats reactie