nou Annemarieke als je daar niet genoeg aan hebt...Kviteseid schreef:Plaatje: http://www.lekkerplantaardig.net/images/F-BTARTVE.jpg
Plaatje: http://www.zonnatura.nl/images/producten/groot/2510.jpg
Tartex
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Re: Tartex
Champignon vind ik nu de enige die wel echt lekker isDaniel schreef:ik vind de meeste wel heel lekker alleen de chamion niet

Die kopen wij ook altijd. Tartex is mij te duur, maar wel erg lekker!reggie schreef:de pate van zonnatura is ook een soort tartex deze kan je in drie smaken
pesto,tomaat,en champignons o.i.d krijgen in de supermarkt althans iig bij deen,dirk
verder zijn is tartex,martin evers,enz enkel in natuurwinkels te krijgen.
Ik eet altijd licht gerookt; lekker maar duur.
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc
-
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen.vegalan schreef:Tartex lijkt op leverpastei of smeerworst en daar hou ik niet van. Teveel dierlijke associaties.
.
Gelukkig heb dat gevoel niet bij dit. Ik heb wel eens bij een stand van de NVV, een jaar of vijf geleden alweer, "kipnee" gegeten en dat smaakte lekker. Een andere veganist die het proefde vond het echt naar kip smaken. Toen bedacht ik mij dat ik al zo lang vleesloos at dat ik de smaak van, in dit geval kip, niet meer herkende. Dat gaf op zich een goed gevoel.
Manlief heeft laatst uit Duitsland een hele voorraad 'tartex' gekocht van het merk Alnatura. Ook bio, heel andere smaakjes dan in Nederland en ik vind de Duitse versie lekkerder. Het is ook nog goedkoper (1,49) en blijft zacht in de koelkast. (het lijkt wel een reclamespot ondertussen
)
Een paar jaar geleden hebben we in een Duitse Aldi een voorraad van een soort tartex gekocht. Dat heette Aufstrich. Die waren niet biologisch en niet alle soorten waren vegan, maar de meeste wel. Ook een heel lekkere met heel veel ui. Het kostte toen maar 0,99 per blikje.
Volgende zomer ga ik weer flink inslaan als we in Duitsland op vakantie zijn

Een paar jaar geleden hebben we in een Duitse Aldi een voorraad van een soort tartex gekocht. Dat heette Aufstrich. Die waren niet biologisch en niet alle soorten waren vegan, maar de meeste wel. Ook een heel lekkere met heel veel ui. Het kostte toen maar 0,99 per blikje.
Volgende zomer ga ik weer flink inslaan als we in Duitsland op vakantie zijn

-
- Contacteer:
Toen ik voor het eerst bij de Oude Plek at vond ik het ook een beetje 'eng', net of je echte kip zit te etenDick schreef: Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen.
Gelukkig heb dat gevoel niet bij dit. Ik heb wel eens bij een stand van de NVV, een jaar of vijf geleden alweer, "kipnee" gegeten en dat smaakte lekker. Een andere veganist die het proefde vond het echt naar kip smaken. Toen bedacht ik mij dat ik al zo lang vleesloos at dat ik de smaak van, in dit geval kip, niet meer herkende. Dat gaf op zich een goed gevoel.

look back and laugh