Aanvulling productinformatie

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
reggie

Bericht door reggie » do dec 20, 2007 20:30

dank je wel

Jochem
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Jochem » do dec 20, 2007 21:50

Shit zeg, van die Elmex... Dat wist ik niet.
Bedankt voor de info. Ik heb Elmex (Gaba) meteen ook een boze mail gestuurd en gezegd dat ik hun spullen niet meer zal gebruiken.

Ineke

Bericht door Ineke » vr dec 21, 2007 18:16

Dat is eigenlijk niet de bedoeling omdat ik het netjes van ze vind dat ze eerlijke informatie geven, je zou volgens mij hooguit kunnen verzoeken dit in de toekomst te veranderen, met bedrijven en mensen afstoten bereik je volgens mij ook niet veel.

Daarom geven sommige bedrijven gewoon geen informatie meer en dat schiet ook niet op.
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Framboos

Bericht door Framboos » vr dec 21, 2007 18:19

+1

Ineke

Bericht door Ineke » vr dec 21, 2007 18:28

Ik heb bericht van ze gehad dat ze volgens volgens hun wettelijk niet mogen zeggen dat het veganistich is als het sporen bevat, ik heb terug gemaild dat kruisbesmetting daar niet onder valt, ze halen denk ik de allergenenlijst en onze regels door elkaar.
Ik wacht nog op een antwoord
Ze hebben gebeld dat het qua bestanddelen vega is, maar ze blijven verder bij wat hierboven staat,

het schijnt (stond in de krant) dat er voor de kweek en productie van chocolade nog meer water nodig is dan voor de productie van vlees; tyisch zeg, (ik kan me d'r niks bij indenken)
Evengoed wordt dat water schoon gebruikt en weer schoon uitgescheiden (als het tenmniste eco is en er geen of weinig dierlijke mest gebruikt wordt)
en het water bij de dierenproductie schoon wordt opgenomen en zuur weer wordt uitgescheiden,
dan maar liever Eco/ fair trade of weinig chocolade.

Misschien verklaard dat waarom je d'r zo'n dorst van krijgt. . .
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Ineke

Bericht door Ineke » vr dec 21, 2007 18:33

Zie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chocolade

Ik zie niet waar dat water eraan te pas is gekomen...

Jochem
Contacteer:

Bericht door Jochem » zo dec 23, 2007 22:29

Ineke schreef:Dat is eigenlijk niet de bedoeling omdat ik het netjes van ze vind dat ze eerlijke informatie geven, je zou volgens mij hooguit kunnen verzoeken dit in de toekomst te veranderen, met bedrijven en mensen afstoten bereik je volgens mij ook niet veel.

Daarom geven sommige bedrijven gewoon geen informatie meer en dat schiet ook niet op.
Ok... Sorry.
Het was niet zozeer echt een heel boze mail. Meer dat ik het jammer vond dat ze dingen gebruiken die volgens mij niet nodig zijn. En wel dat ik het niet meer zal gebruiken.
Maar ok, zal het nooooooit meer doen... ;)

Maarreh... Wat is dan wél zeker vegan tandpasta? Ik weet 't van Parodontax, en iets van Weleda of zo, maar ehm... Ik bedoel eigenlijk meer een 'gewone', niet zo heel dure tandpasta. Liefst ook met fluor erin.
When you aren't monitoring them, the squirrels are plotting against you...

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise » zo dec 23, 2007 22:34

Jochem schreef:
Ok... Sorry.
Het was niet zozeer echt een heel boze mail. Meer dat ik het jammer vond dat ze dingen gebruiken die volgens mij niet nodig zijn. En wel dat ik het niet meer zal gebruiken.
Maar ok, zal het nooooooit meer doen... ;)

Maarreh... Wat is dan wél zeker vegan tandpasta? Ik weet 't van Parodontax, en iets van Weleda of zo, maar ehm... Ik bedoel eigenlijk meer een 'gewone', niet zo heel dure tandpasta. Liefst ook met fluor erin.
Hema?
De tandpasta wordt vermeld in de proefdiervrijlijst.

Jochem
Contacteer:

Bericht door Jochem » zo dec 23, 2007 22:44

Starsurprise schreef:
Hema?
De tandpasta wordt vermeld in de proefdiervrijlijst.
En die is ook vegan? Ik vind proefdiervrij wel heel leuk, maar als er da gemalen olifant in zit... ;)
When you aren't monitoring them, the squirrels are plotting against you...

melancholy

Bericht door melancholy » zo dec 23, 2007 23:04

Bestel sinds kort m'n tandpasta op het internet bij Vega-Life.
van het merk Lavera..
De smaak is wel heel even wennen moet ik zeggen, maar goed te doen..

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise » zo dec 23, 2007 23:06

Jochem schreef:
En die is ook vegan? Ik vind proefdiervrij wel heel leuk, maar als er da gemalen olifant in zit... ;)
Om eerlijk te zijn, ik weet het niet zeker.
Ik ben dan ook niet altijd even conesequent ook al verteld mijn geweten wat anders.

Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane » zo dec 23, 2007 23:13

Jochem schreef:
dat wás altijd wel zo..
nog een thread over dit onderwerp;
http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... sc&start=0
look back and laugh

Ineke

Bericht door Ineke » ma dec 24, 2007 19:43

quote]Ok... Sorry.
Maar ok, zal het nooooooit meer doen...

Ik heb het niet zo kwaad bedoelt, ik schiet ook wel eens uit,
ik zou het wel kunnen begrijpen als ze zeggen niet op dieren te testen of zo en als ze het wel doen of als ze zeggen dat een dierlijk bestanddeel er niet in zit, en als dat dan wel zo is of zo.

Weleda allemaal ook het mondwater,
Lavera:Tooth Gel, Kid’s Tooth Gel Strawberry-Raspberry, Toothpaste Mint. (zie verpakking: ze hebben het Keurmerk) (R) (A) (V)

Ik ben ze nog aan het uitzoeken, zie volgende Vega!

Plaats reactie