Veganistische producten in de aanbieding

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Fiepie

ontvette sojapoeder

Bericht door Fiepie »

Voor wie denkt dat het nodig is, heeft Kruidvat de ontvette sojapoeder, verkocht als soja-eiwit, voor de halve prijs. Het wordt aangeprezen voor veganisten, al is het mijn mening dat we meer dan voldoende eiwit kunnen putten uit gewoon groenten.

indira

Re: ontvette sojapoeder

Bericht door indira »

Fiepie schreef:Voor wie denkt dat het nodig is, heeft Kruidvat de ontvette sojapoeder, verkocht als soja-eiwit, voor de halve prijs. Het wordt aangeprezen voor veganisten, al is het mijn mening dat we meer dan voldoende eiwit kunnen putten uit gewoon groenten.
hoe zou je het dan moeten gebruiken??

Framboos

Bericht door Framboos »

In Vegan with a Vengeance staan minstens twee recepten (daar heet het dan alleen TVP).

Verder staan hier op de site ook wel wat recepten met sojabrokken volgens mij.

Fiepie

Re: ontvette sojapoeder

Bericht door Fiepie »

indira schreef:hoe zou je het dan moeten gebruiken??
Er zullen wel instructies op de verpakking staan. Ik walgde zo van het plaatje erop dat ik dat niet ben gaan staan lezen. Het viel me alleen op dat het aangeprijsd wordt als geschikt voor veganisten en 50% afgeprijsd is.

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet »

ik heb het spul ook in de kast staan, gekregen van mn moeder (die was bang dat ik niet voldoende proteine en weet ik het binnen zou krijgen, de winkeljuf van de reformtoko had het haar aangeraden voor dr arme slechtetende veganistische dochter......*zucht*).

Op de verpakking staat:
-je kunt het mengen met water en opdrinken (heb ik geprobeerd = smerig)
-je kunt het door je eten gooien (afhankelijk van de hoeveelheid eten en de hoeveelheid die je erdoor gooit kan dat nog, in hele gekruide recepten proef je het niet echt)
-je kunt het door de yoghurt mengen (dat staat er echt), *zucht*
-je kunt het door je drinken gooien (blergh :nono: )

misschien kun je het gebruiken als koffiecreamer? :twisted:

Dr staat dus nu een aangebroken pot van het spul in de kast en ik gebruik het verder eigenlijk ook nooit, want volgens mij krijg ik genoeg eiwitten, proteine en wat al niet binnen......
Maar stel je bent vega en lust geen tofu, of eet bijna geen peulvruchten offeh.... gewoon uberhaupt groenten, misschien is het dan handig? :?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

gast

Bericht door gast »

Lading van dat poeder in een beker, alpro banaan (bijvoorbeeld) erbij en mixen maar. Prima voor na het trainen.

jet
Moderator

Bericht door jet »

dan maskeert de banaan waarschijnlijk de vieze smaak :twisted:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

gast

Bericht door gast »

Wellicht. Ik ken alleen het spul van de Tuinen. Ik weet niet hoe deze smaakt, maar het zal toch niet heel anders zijn. Die van de Tuinen vind ik vrij neutraal, en het valt dus makkelijk weg te krijgen met een toegevoegde smaak.

jet
Moderator

Bericht door jet »

'de mijne' komt van de reformwinkel en komt in een grote plastic bus met draaideksel en smaakt vrij muf...
Misschien dat een bananenshake ervan maken inderdaad een oplossing is als je het perse wil binnenkrijgen

Anyway, dan nu maar weer on topic gaan:
Iemand nog aanbieding gezien voor deze week?

Framboos

Bericht door Framboos »

O, 't is echt poeder. Is er niet een recept voor 'mars' dat dat spul gebruikt?

marjan

Bericht door marjan »

Bij de keten De Natuurwinkel is de Tahin van Monki in de aanbieding en de gistvlokken van Natufood :D

Framboos

Bericht door Framboos »

Gr, van dat laatste heb ik net een bak gekocht. Maar aangezien ik die er echt heel snel doorheen jaag tegenwoordig, toch maar even kopen...

jet
Moderator

Bericht door jet »

Alpro soja tofu in de aanbieding bij de Plus
naturel 1,39, reepjes en gehakt 1,79
Alpro drink 1,19 ook bij Plus
bio cherrytomaten 0,99 voor 250 gram, bio ratatouille pakket 2,49
ronde of zilvervliesrijst ekoplaza 1,29
vita verde appelsap 1.29 voor 750 ml

marjan

Bericht door marjan »

Als je twee biologische produkten koopt bij de Lidl en een slagzin afmaakt maak je kans op het winnen van een fiets.

Dennis

Bericht door Dennis »

Ik weet niet of de vegetarisch ba pao van Albert Heijn nog wordt gezien als veganistisch, maar ik liep gisteren in de AH en ik zag dat ze in de aanbieding waren. De prijs heb ik niet op gelet, ik had haast, maar daar komen geinteresseerden vast wel achter. :)

jet
Moderator

Bericht door jet »

Ben momenteel een beetje 'boos' op AH.
Ze stuurden een standaard maar wel vrinedelijk berichtje naar aanleiding van de vraag of ze vegan kaas wilden voeren in het assortiment (we zullen het doorsturen naar de betreffende afdeling blabla, zie ergens anders op het forum).
Ze gaven toen aan dat ze er over zouden denken en er wel kans was dat het misschien zou gebeuren, maar......
In plaats daarvan halen ze nu steeds meer biologische producten, vegetarische producten en vegan producten juist UIT het assortiment.....(bij 'mijn' Albert Heijn)
Heb dus net even een nieuw berichtje gestuurd naar AH dat ik ze een maand geleden nog prees voor hun assortiment, maar dat ik dat nu intrek ;)
Eens kijken of ik weer een standaardberichtje terug krijg...

marjan

Bericht door marjan »

Dennis schreef:Ik weet niet of de vegetarisch ba pao van Albert Heijn nog wordt gezien als veganistisch, maar ik liep gisteren in de AH en ik zag dat ze in de aanbieding waren. De prijs heb ik niet op gelet, ik had haast, maar daar komen geinteresseerden vast wel achter. :)
Nee, is niet meer veganistisch helaas. En ook niet meer lekker volgens mijn dochter en anderen.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

Op tofu en bosbessendrank van Alpro zit een stickertje dat je het aankoopbedrag terug krijgt als je het bonnetje opstuurt.
Jeej.

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

Shantisabine schreef:Op tofu en bosbessendrank van Alpro zit een stickertje dat je het aankoopbedrag terug krijgt als je het bonnetje opstuurt.
Jeej.
Ook op de roerbakreepjes en de gewone tofu :wink:

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Starsurprise schreef:
Ook op de roerbakreepjes en de gewone tofu :wink:
En het gehakt 8)
Heb al een paar kaarten de deur uit gedaan. Ik bedoel....het kan maar 1x op jouw naam/adres maar ik ken wel meer mensen/adressen :)
Klein kadootje dus voor mensen in mijn omgeving :D
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Plaats reactie