Veganistische producten in de aanbieding

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
MBVegan31
Leefwijze: veganist

Re: Veganistische producten in de aanbieding

Bericht door MBVegan31 »

Nou mijn Jumbo deed al moeilijk: ze geven het enkel bij vlees weg.
En niet bij vleesvervangers of vis...
Vanmiddag was er een jongen die op het moment dat ik in discussie stond met de dame van de vleesafdeling varkenshaasjes in sloeg. Hij hoefde de vleesvervanger niet dus ik heb de kipstukjes van hem gekregen.

Vanavond gebakken, ik vond het zelf echt niet lekker na meer dan 15 jaar geen kip te hebben gehad, maar mn vriend wel.
Nou scheelt het dat mijn vriend vlees eet... dus die mag nog een keer gaan, vlees halen en dan nog een bakje kipstukjes er bij halen..
JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Wat raar. In de voorwaarden staat toch echt dat vleesvervanger ook mag. Maar sommige Jumbo's hebben sowieso een heel slecht klantvriendelijkheid beleid.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ja raar. Jumbo communiceert anders dan Flexitarier.nl
indra

Bericht door indra »

MariskaB schreef:Nou mijn Jumbo deed al moeilijk: ze geven het enkel bij vlees weg.
En niet bij vleesvervangers of vis...
Vanmiddag was er een jongen die op het moment dat ik in discussie stond met de dame van de vleesafdeling varkenshaasjes in sloeg. Hij hoefde de vleesvervanger niet dus ik heb de kipstukjes van hem gekregen.

Vanavond gebakken, ik vond het zelf echt niet lekker na meer dan 15 jaar geen kip te hebben gehad, maar mn vriend wel.
Nou scheelt het dat mijn vriend vlees eet... dus die mag nog een keer gaan, vlees halen en dan nog een bakje kipstukjes er bij halen..
ik heb het ook niet meegekregen, bij de 'vlees' afdeling kreeg ik uitgelegd dat het gewoon kon; bij de kassa neit, toen werd de 'chef' erbij gehaald. laaaaat maar dan.. ik heb niemand om vlees voor te kopen als ik dat al zou willen doen. op vegatopia raadde men aan de voorwaarden mee te nemen.
Maud
Leefwijze: flexanist

Bericht door Maud »

Goede actie, maar ik zou er misschien toch liever geen gebruik van willen maken.

Want stel nu dat er eind van de week een vleeseter komt die best eens die gratis vleesvervanger wil proberen, maar het is op.. Dan zou ik toch wel balen dat er -omdat ik aan de actie heb meegedaan- een vleeseter hier geen gebruik meer van kan maken (wat het effect had kunnen hebben dat deze persoon vaker gaat kiezen voor vleesvervangers ipv vlees).

Heeft niemand anders dit idee?
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Maud schreef:Goede actie, maar ik zou er misschien toch liever geen gebruik van willen maken.

Want stel nu dat er eind van de week een vleeseter komt die best eens die gratis vleesvervanger wil proberen, maar het is op.. Dan zou ik toch wel balen dat er -omdat ik aan de actie heb meegedaan- een vleeseter hier geen gebruik meer van kan maken (wat het effect had kunnen hebben dat deze persoon vaker gaat kiezen voor vleesvervangers ipv vlees).

Heeft niemand anders dit idee?
Ja, ik had dit ook al als advies op facebook gepost. Vond het jammer om te zien dat 'gratis' meteen allerlei vega's in actie brengt om dan zoveel mogelijk er van te profiteren, daarom stelde ik voor niet gebruik te maken van die actie, tenzij je het gaat gebruiken in een gerecht die je maakt voor vleeseters om te laten proeven.

Doel actie zou voorbij schieten als die doelgroep niet bereikt wordt die er mee kennis moet maken.
indra

Bericht door indra »

ja, zulke overwegingen zijn legitiem, maar de vega'kip' actie loopt tm morgen en erg ligt echt super veel in t schap. vandaag leek alles toch te werken bij de kassa en kon ik bij een blok tofu vegakip stukjes mee krijgen.
MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Leuk en aardig, maar ga eens een kwartier staan bij je supermarkt...
Weinig vleeseters die t meenemen... de meesten.. bij mij in elk geval ... zijn van 't "ik eet vlees en hoef die vegabende niet". Heel veel nemen het dus niet eens mee. Dan zie ik niet in waarom ik t niet zou halen.

Ik heb t overigens nu geproefd en lust het niet, het doet mij teveel aan echte kip denken en omdat ik dat meer dan 15 jaar niet heb gehad, ging ik over mijn nek ervan. Mijn vriend eet echter vlees en vond het zo reeel smaken dat ik zoiets heb: dan probeer ik daar een klein beetje voor in te slaan. Kan ik toch 1x per week wat vega's op tafel zetten zonder dat hij piept dat hij het vlees mist. In die zin bereik ik voor hem dan toch enigszins wat.. ik bespaar dan een avondmaal vlees uit!

Ik moet wel zeggen.. ik heb niet groot ingeslagen... heb woensdag dan 1 bakje gescoord via een ander en daarna is mijn vriend nog geweest om er 1 bakje bij te halen... Ik heb er nu dus nog 1,5....
JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Bij AH Alpro Mild&Creamy 99cent
Mystique

Bericht door Mystique »

indra schreef:ja, zulke overwegingen zijn legitiem, maar de vega'kip' actie loopt tm morgen en erg ligt echt super veel in t schap. vandaag leek alles toch te werken bij de kassa en kon ik bij een blok tofu vegakip stukjes mee krijgen.
Bij mijn Jumbo loopt de actie t/m dinsdag.

Wat een vage communicatie weer van Jumbo...
JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Bij mijn Jumbo werd ook t/m dinsdag gezegd. Ze hadden allemaal de datum van 17/4. Dat betekent dat als ze er dinsdag nog liggen, je ze allemaal gratis mee mag nemen met hun vers is vers regel. Dus dinsdagochtend ga ik naar Jumbo.
indra

Bericht door indra »

zo'n idee had ik ook... :) (als ik tijd heb..)
jojo

Bericht door jojo »

Jumbo invasie op de dinsdag!!! :mrgreen: :mrgreen:
Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Voor de mensen in het zuiden. Bij Jan Linders de Alpro yofu bekers voor € 1,49 (en de mild & creamy ook, maar die kun je beter voor € 0,99 bij AH halen deze week ;)).
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.
JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Zijn jullie nog bij Jumbo geweest? Ik heb 25 pakjes Vegetarische Slager kipstukjes gratis meegekregen. Kostte wat moeite om ze te overtuigen dat het echt mocht, maar uiteindelijk wel meegekregen. Er lagen er zeker nog 25 meer, maar dit was al een gedoe om mee te krijgen. Durfde niet nog moeilijker te doen om te zeggen dat ik weet dat ze er achter nog meer heeft liggen. Maar de gedachte dat ze dus ook 25 pakjes zo in de container gooien vind ik wel heel erg. Wat een verspilling...
indra

Bericht door indra »

dan was jij me zeker voor. 25! op de terugweg kan ik nog herkansen bij een andere vestiging, maar waar ik net was was er niets (!) meer..

en vaak zijn ze wel heel stellig dat je echt maar 1 exemplaar mee moet nemen, zeker bij de vestiging waar ik wel eens kom - die net een Jumbo geworden is. t Zijn soms vreselijke zeur mensen..
JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Ik was in Almere. Daar is maar één vestiging. Normaal mag ik alles meenemen wat de datum van vandaag of morgen heeft. Alleen als het over de datum is mag je maar één vervangend product meenemen.
Zanou

Bericht door Zanou »

ik kreeg ook nog 10 pakjes mee bij de Jumbo Almere,het is inderdaad te hopen dat ze de rest niet in de kliko gooien,ik durfde niet te vragen om meer pakjes :oops:
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

VIJFENTWINTIG :shock:

Dat zou niet eens in m'n koelkast/vriezer passen denk ik :)

Nu wou ik dat ik ook even had gekeken - ik stond nog te twijfelen of ik de Jumbo in zou gaan maar het was zo druk binnen dat ik toch maar door ben gelopen. Nouja, bij die Jumbo (Leiden) houden ze het volgens mij toch heel goed bij (of er komen veel andere studenten die me voor zijn) want als ik er kom dan zijn de pakjes die er liggen vaak nog weken houdbaar.
lani

Bericht door lani »

wij gaan ook altijd naar de jumbo hier en soms hebben we dus gratis vega-kipstukjes of gehakt ofzo als het over datum is, maar ze hebben m'n vriend al eens gewaarschuwd dat ''het niet de bedoeling is'' dat hij gaat zoeken naar dingen die over datum zijn =P .. maar anders gooien ze het weg >_> dus .. gooien ze het liever weg dan weg geven aan mensen wie er iets aan hebben? xD .. geef het aan de daklozen zou ik zeggen, al dat voedsel, zelfs het vlees en zuivel, is makkelijk nog een paar dagen goed na de datum op de verpakking .. mensen zijn vaak veel te voorzichtig volgens mij =3 ..
Plaats reactie