Veganistische producten in de aanbieding

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Veganistische producten in de aanbieding

Bericht door Martine »

Ananas schreef:Trouwens bij AH ook de fair trade kokosmelk in de aanbieding, voor 1,07 per blik à 400 mL. Dit is ook zo'n bonus die 4 weken duurt.
Ooooh, die heeft de dikste laag kokosroom van alle merken die ik tot nu toe geprobeerd heb. En fair trade natuurlijk. Zou ik de verantwoordelijkheid aankunnen om meerdere blikken in de kast te hebben zonder steeds tussendoortjes met geklopte kokosroom te eten...
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Butternutkin
Leefwijze: veganist

Bericht door Butternutkin »

Ik koop zelf alleen nog maar biologische kokosmelk sinds ik erachter ben dat er zoveel sh*t in alle andere soorten zit. Die van Fair trade: Zwaveldioxide en sulfieten (E220-E228).
Nergens voor nodig lijkt mij. In de bio-variant zit carrageen. Iets minder erg naar mijn idee. Het is allemaal wel gewoon vegan overigens.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Butternutkin schreef:Ik koop zelf alleen nog maar biologische kokosmelk sinds ik erachter ben dat er zoveel sh*t in alle andere soorten zit. Die van Fair trade: Zwaveldioxide en sulfieten (E220-E228).
Nergens voor nodig lijkt mij.
Is om het langer houdbaar te maken.
In de bio-variant zit carrageen. Iets minder erg naar mijn idee. Het is allemaal wel gewoon vegan overigens.
Dat is E407 om het te verdikken.

Dus beiden zitten 'e-nummers'. De ene voor houdbaarheid en de andere om het product te veranderen.

Butternutkin

Liever zo min mogelijk dus, was geloof ik mijn punt.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Ananas

Bericht door Ananas »

Tsja, ik vind het toch een stuk belangrijker dat er voor mijn producten geen slavenarbeid heeft plaatsgevonden...

Butternutkin

Ik vind allebei wel belangrijk, maar heb persoonlijk gewoon liever ook zo weinig mogelijk troep in mijn lichaam. Voor iedereen is dat persoonlijk, het was ook geen aanval, ik meld het alleen even.
Linda mcCartney

Ananas

Bericht door Ananas »

Vanaf morgen zijn bij Ekoplaza alle Ekoplaza-producten 2e halve prijs.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Ananas schreef:Vanaf morgen zijn bij Ekoplaza alle Ekoplaza-producten 2e halve prijs.
Leuk!
Wat hebben ze eigenlijk zoal aan eigen merk producten?

Ananas

Bericht door Ananas »

Het is trouwens eigenlijk 25% korting per product, dus je hoeft niet eens een even aantal te kopen :p

Ze hebben basisproducten zoals peulvruchten, granen en pseudogranen, muesli & cruesli, noten & zaden, gedroogde vruchten, bloem & meel, wokmie, koffie (niet fair trade :() en thee. En luxere producten zoals tartex, sap en kant- en klare pastasauzen.

Ohja ook roggebrood en misschien afbakbroodjes, weet ik niet zeker.

Ananas

Bericht door Ananas »

Ohja en jam!

BTW: koop geen bananenchips van EP huismerk. Die bevat honing.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Ananas schreef:Het is trouwens eigenlijk 25% korting per product, dus je hoeft niet eens een even aantal te kopen :p

Ze hebben basisproducten zoals peulvruchten, granen en pseudogranen, muesli & cruesli, noten & zaden, gedroogde vruchten, bloem & meel, wokmie, koffie (niet fair trade :() en thee. En luxere producten zoals tartex, sap en kant- en klare pastasauzen.

Ohja ook roggebrood en misschien afbakbroodjes, weet ik niet zeker.
Mmm, tijd om een voorraad in te slaan dus :)
Maar eh, tartex is toch van het merk Tartex en niet van Ekoplaza Eigen Merk? Of bedoel je dat zij ook eigen merk broodbeleg hebben dat erg op tartex lijkt?

indra

Bericht door indra »

inderdaad, inslaan dacht ik ook.. het scheelt nogal; vlokken, muesli, noten (?) evt olie.. al hoewel ik toch steeds moet bedenken dat kleine biowinkels het door ekoplaza op moeten geven, terwijl zij juist de kennis wel in huis hebben over biofood

Ananas

Bericht door Ananas »

Fynnya schreef: Of bedoel je dat zij ook eigen merk broodbeleg hebben dat erg op tartex lijkt?
ja dat :) namaak tartex.

Ze hebben idd ook allerlei soorten olie. Maar ik raad jullie wel ten zeerste af om hun zonnebloemolie te kopen. Is koudgeperst, jakkiebah, vooral in gebak is het echt smerig maar ook om in te bakken ... niet fijn. Ik koop sindsdien altijd bio zonnebloemolie van de supermarkt (en dat is ook nog een stuk goedkoper).

indra

Bericht door indra »

valt toch even tegen; ik dacht tweede gratis.. k dacht al huh 25%? naja, t scheelt in ieder geval wel..

punkrockmetal

Bericht door punkrockmetal »

Ik weet niet of dit al eerder is genoemd in dit topic (ik kon niks vinden met de zoekmachine) maar je kan je op http://www.wakkerdier.nl aanmelden voor een wekelijkse nieuwsbrief met veganistische/vegetarische/biologische aanbiedingen, heel handig.
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.

Ananas

Bericht door Ananas »

Wakkerdier :')

Was dat die nieuwsbrief waarin vlees gepromoot wordt? Meen me zoiets te herinneren.

punkrockmetal

Bericht door punkrockmetal »

dat klopt helaas wel, er staan aanbiedingen van biologisch vlees/eieren etc. in.
Maar ook soyapproducten, quorn etc.
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.

indra

Bericht door indra »

jumbo heeft alpro yofu/creamy in de aanbieding; 2 voor drie euro totmet dinsdag

Ananas

Bericht door Ananas »

Ah ja, dat was de reden dat ik die nieuwsbrief had stopgezet. Nouja zo vaak koop ik die kant- en klare vegaproducten ook niet.

Trouwens bij Hoogvliet zijn de bio champignons, kastanjechampignons & oesterzwammen met 30% afgeprijsd. Lekker paddo's eten! (Don't tell Brent :p)

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Bij Deen is de Alpro Soya melk met smaak in de aanbieding voor €1,39 per pak.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Plaats reactie