no more pork for me

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

no more pork for me

Bericht door Dick » zo aug 05, 2007 21:33

Filmpjes waar wormpjes uit rauw vlees kruipen als je er cola over doet.

http://nl.youtube.com/results?search_qu ... rch=Search

Iets om door te sturen misschien.

Wesley

Bericht door Wesley » zo aug 05, 2007 22:47

Blijkt volgens andere films dan weer heel erg nep te zijn...

Hoewel ik inderdaad wel ergens zag/las dat vlees waar echt wormen (en andere parasieten) in zitten vaak wel gewoon goedgekeurd wordt als menselijk voedsel...

Nou ja... je moet er maar trek in hebben he

melancholy

Bericht door melancholy » di aug 07, 2007 19:26

Ik krijg bijna de neiging om zelf vlees te gaan halen om het uit te proberen. Maar als ik toevallig eens bij iemand ben die van plan is varkensvlees klaar te gaan maken, ga ik het op zekers zelf testen.

Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Wildflower » wo aug 08, 2007 10:43

melancholy schreef:Ik krijg bijna de neiging om zelf vlees te gaan halen om het uit te proberen. Maar als ik toevallig eens bij iemand ben die van plan is varkensvlees klaar te gaan maken, ga ik het op zekers zelf testen.
:hehe: Ja, dat gevoel had ik in eerste instantie ook. Maar ik ga het niet zelf doen. Al is het maar omdat ik in de supermarkt niet met een pakje vlees wil gaan staan. :wink:

Doortje

Bericht door Doortje » vr aug 24, 2007 9:28

slechts de hypocriete vleeseter zal hiervan terugschrikken :p wormpjes/parasieten zijn tenslotte ook gewoon vlees toch? no problem dus.
(al ken ik ook vleeseters die pisnijdig worden als je ze op de hoogste stelt van welk dier er op hun bord ligt, dan lusten ze hun eten niet meer :s die scheld ik dan ook standaard (vriendschappelijk) uit voor struisvogelbiefstuk)

raymond
Leefwijze: veganist

Bericht door raymond » za aug 25, 2007 22:04

''struisvogelbiefstuk''? :P

tofu henk

Bericht door tofu henk » za aug 25, 2007 23:33

Het verhaal van de made en het varkensvlees is inderdaad zo nep als wat.
Afgezien van het feit of je wel of geen vlees eet kun je het gerust proberen want het resultaat zal er niet zijn.
Parasieten komen echter veelvuldig voor bij dieren. Dan heb ik het niet over spoel-, haak-,lintwormen, luizen en vooien. Maar dan inderdaad over maden in schapenvlees. Dit is een ziekte die de schapen krijgen waneer de poep in de vacht blijft zitten en vliegen er hun eitjes in leggen. Dit is absoluut dodelijk als je er niet op tijd bij bent. De schapen worden letterlijk opgevreten door de maden en er zit dan dus een kans in dat je er een tegen zou kunnen komen als je het vlees zou eten.
Gelukig hebben we er hier geen last van maar een smerig idee is het zeker

Doortje

Bericht door Doortje » do aug 30, 2007 23:08

raymond schreef:''struisvogelbiefstuk''? :P

ja struisvogelbiefstuk, als in dood/passief niet nadenkend stuk vlees dat liefst de kop-in-het-zand theorie toepast :p

ps: ik weeeet dat struisvogels dat niet echt doen, maartoch

ps2: ja ik denk altijd te ver en te flauw door over mijn opmerkingen en toch flapt t er in n oogwenk uit :p

Plaats reactie