Ecover verliest vegan logo

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Ecover verliest vegan logo

Bericht door jet »

als je meer over leveranciers weet, laat je het hier dan ook even horen?
Ik ben in elk geval wel geinteresseerd in te weten waar het hier in de buurt te koop is
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Marla

Bericht door Marla »

Ik weet niet hoe het werkt, maar ik moest mijn adres invullen dus ik neem aan dat ik alleen adressen hier in de buurt krijg. Als dat het geval is kun je het beter zelf ook even aanvragen. Ik laat je wel weten als ik iets van ze heb gehoord.
xjudithx

Bericht door xjudithx »

Marla schreef:Ben je er tevreden over? Ik zag dat het ook te bestellen is via een site, helaas niet alle producten maar in ieder geval wel een aantal. Ik heb via de Froggy site een overzicht aangevraagd om te zien waar de dichtstbijzijnde leveranciers zitten, ik hoop dat er wat tussen zit.
Ja, ik ben er heel tevreden over. De was wordt lekker fris en ruikt lekker. In Duitsland heet het trouwens Frosch (http://www.frosch.de" target="_blank), maar het is hetzelfde.
vegan sxe

Re: Froggy

Bericht door vegan sxe »

Bij de Jumbo schijnen ze alle Froggy producten te verkopen. Ik heb alleen de allesreiniger gevonden, maar beter iets dan niets. Niet getest op dieren en 98% biologisch afbreekbaar.
bianka

Bericht door bianka »

ik kocht vroeger altijd Froggy in de Super de Boer in Amsterdam Zuidoost. (venserpolder). weet niet of ze het nog steeds hebben ivm verhuizing
ingeweeda

Re: eco lino

Bericht door ingeweeda »

Billie&Bollie schreef:Ondertussen heb ik eens op de website van eco lino gekeken en ze hebben zelfs vegan keurmerk! Nu alleen nog een winkel vinden die het verkoopt!

De Aanzet in Amsterdam, Frans Halsstraat, heeft een ruim assortiment aan eco lino en goede vegan producten die zeer betaalbaar zijn!!!
Ook zijn ze een van de laatste particuliere vennootschappen in de stad!
doekie123

Bericht door doekie123 »

Hallo,
Ik heb ontdekt Ecolino waspoeder als goed alternatief, (ben allergisch) en ben er erg tevreden over dit merk.
Ontdekt bij bioreform.nl waar ze trouwens heel veel andere eko/natuurproducten hebben.
groetjes,
Joske
lena

Bericht door lena »

Ik heb het ook bij een aantal Super de Boers gezien in een speciaal schap met allerlei eko producten. Het was er wel wat duurder dan bij de biowinkel, dus dat was stom, maar als je geen biowinkel in de buurt hebt is het wel handig.
hippyflower

Bericht door hippyflower »

Weet iemand inmiddels hoe het nu verder zit met het vegan keurmerk op de ecover producten?

Het is inmiddels 2 jaar verder en ik zie het nog steeds op hun producten staan.
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.
indra

Bericht door indra »

hippyflower schreef:Weet iemand inmiddels hoe het nu verder zit met het vegan keurmerk op de ecover producten?

Het is inmiddels 2 jaar verder en ik zie het nog steeds op hun producten staan.
niet toevallig op je oude navulflessen :wink:
hippyflower

Nee, blijkbaarbaar heb ik begin dit jaar met een vriendin mijn plaatselijke natuurvoedingswinkel van zijn laatste ecover met vegan keurmerk voorraad afgeholpen. We hadden wat ingeslagen,was toen in de aanbieding. Afgelopen zaterdag zag ik nog 1 fles afwasmiddel met keurmerk staan en de rest idd zonder.
Droom je leven.
blij visje
Contacteer:

Bericht door blij visje »

hippyflower schreef:Nee, blijkbaarbaar heb ik begin dit jaar met een vriendin mijn plaatselijke natuurvoedingswinkel van zijn laatste ecover met vegan keurmerk voorraad afgeholpen. We hadden wat ingeslagen,was toen in de aanbieding. Afgelopen zaterdag zag ik nog 1 fles afwasmiddel met keurmerk staan en de rest idd zonder.
Hum, dan heeft mijn plaatselijke natuurvoedingswinkel wel een hele grote voorraad :| Want een maand geleden heb ik daar nog het waspoeder gekocht in de suffe veronderstelling dat dit nog altijd vegan is, al was het maar omdat het logo er nog op staat... Toch eens aankaarten bij mijn volgende bezoek..

Goed, over naar Sonett dan maar... wordt weer een kleine zoektocht.. of anders bestel ik het online.. gelukkig is er al aardig wat info meegedeeld bij dit onderwerp en ga ik niet in de fout met ecoline
hippyflower

Ben blij dat ik dus niet de enige ben,want ik heb er toen wel op gelet maar ging er vanuit dat het wel weer in orde was, met dat keurmerk. Ik baal er best van, was gewend aan bepaalde merken, afwas/wasmiddel-Ecover, boter/margarine-natufood.
Droom je leven.
Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie »

Ondertussen weet ik dat Ecolino is overgenomen door Ecover. Dus het is allemaal één pot nat.

Ik heb een tijd Ecover niet meer gekocht, nu doe ik dat voor sommige produkten wel terug. Bv de handzeep (die paarse lijn) Ik denk dat Ecover nog steeds veel beter is dan pakweg Dash of Dreft of Nivea. En als Ecover in tussentijd een andere oplossing probeert te zoeken voor hun testen met die watervlooien dan is het probleem dan zal het wel weer in orde komen. Ik weet niet of boycotten de oplossing is.
Ondertussen gebruik ik dus produkten van Sonett, Froggy en een beetje Ecover.
lena

Bericht door lena »

Billie&Bollie schreef: Ik heb een tijd Ecover niet meer gekocht, nu doe ik dat voor sommige produkten wel terug. Bv de handzeep (die paarse lijn) Ik denk dat Ecover nog steeds veel beter is dan pakweg Dash of Dreft of Nivea.
Ik snap gewoon niet goed waarom Ecover dierproeven moet doen als zoveel andere bedrijven wel zonder kunnen. Weet iemand hoe dat zit?

Voor handzeep vind ik blokken zeep van plantaardige olie prima werken trouwens.
En als Ecover in tussentijd een andere oplossing probeert te zoeken voor hun testen met die watervlooien dan is het probleem dan zal het wel weer in orde komen.
Ik snap ook niet waarom die oplossing er niet al is. Dit speelt inmiddels al jaren. Er was toch sprake van dat de directeur zijn eigen bloed ging gebruiken?
Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie »

Volgens mij waren die testen wettelijk verplicht die ze wel nog doen. Dan denk ik dat ze weinig keuze hebben he? Sonett en Froggy zijn Duits, dus daar zal die wetgeving anders zijn he?
Marla

Bericht door Marla »

Billie&Bollie schreef:Volgens mij waren die testen wettelijk verplicht die ze wel nog doen. Dan denk ik dat ze weinig keuze hebben he? Sonett en Froggy zijn Duits, dus daar zal die wetgeving anders zijn he?
Volgens mij is dat alleen het geval als ze nieuwe ingrediënten willen gebruiken, dus als ze nieuwe producten willen ontwikkelen.

Lena, dat bloed was niet in plaats van het testen op watervlooien maar in plaats van het gebruik van konijnenbloed (dat van een slachterij kwam). Ik heb geen idee hoe het daar nu mee staat.
lena

Bericht door lena »

Billie&Bollie schreef:Volgens mij waren die testen wettelijk verplicht die ze wel nog doen. Dan denk ik dat ze weinig keuze hebben he? Sonett en Froggy zijn Duits, dus daar zal die wetgeving anders zijn he?
Dat is een gok van je, begrijp ik? Ik dacht dat dit soort wetgeving wel Europees geregeld zou zijn. Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat Sonett ervoor gekozen heeft om geen nieuwe ingredienten te gebruiken voor hun nieuwe producten. Er zijn volgens mij veel dierproefvrije bedrijven die ervoor kiezen om alleen ingredienten te gebruiken waarvoor ooit in het verleden de verplichte dierproeven gedaan zijn. De huismerken geven dat ook vaak als standaard antwoord op dierproefvragen in ieder geval.

Lena, dat bloed was niet in plaats van het testen op watervlooien maar in plaats van het gebruik van konijnenbloed (dat van een slachterij kwam). Ik heb geen idee hoe het daar nu mee staat.
Ah, dank je, dat heb ik door elkaar gehaald.
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

hippyflower schreef:Ben blij dat ik dus niet de enige ben,want ik heb er toen wel op gelet maar ging er vanuit dat het wel weer in orde was, met dat keurmerk. Ik baal er best van, was gewend aan bepaalde merken, afwas/wasmiddel-Ecover, boter/margarine-natufood.
Natufood??! Is dat ook al niet meer vegan??

Kan ik uit dit topic nu de conclusie trekken dat Ecover en Ecolino beide niet vegan zijn?
En dat Sonett wel vegan+dierproefvrij is?
Marla

Bericht door Marla »

Ik weet niet of Sonett ook een vegan keurmerk heeft eigenlijk. Sowieso hebben ze iets met ossengal dus dat is zeker niet vegan. Trouwens, de producten van Ecover (en Ecolino) zijn in principe zelf nog wel veganistisch, alleen zijn ze dus niet dierproefvrij.
Laatst gewijzigd door Marla op di okt 06, 2009 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie